4-6 volt relæ ?

Hejsa NG

Hvad kan jeg bruge som relæ ? brugs strøm er fra 5 celler ( 6volt + - 1 volt) ved strøm skal kontakterne være åbne , ingen strøm = kortslutning = dødmandsknap: motor død ( batt bliver flade )

Alså ingen belastning når kontakterne er lukkede (ren kill switch)

ps : en med mmmeeget lav forbrug !!

The Mann

pps: godt nytår

Reply to
The MANN

The MANN skrev:

Selv tak, er du blevet ædru?

Er det ikke bare at bruge et relæ som bryder når spolen får strøm? Eller kig på mosFET.

PS: det er lidt svært at forstå hvad du mener, når du skriver som du gør i dag.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

jo men jeg forsøger at holde den gående

æææhhh jo måske

???

jubiiii kun idag nahhhh jeg er ikke rigtig med inden for elektronik !!

Intet har stoppet mig endnu !!

men: problem

fjernstyret bil når / hvis batterier falder ud ( 0 volt ) så skal relæet aktivere kill switch ( kortslutte )

The Mann

Reply to
The MANN

The MANN skrev:

Ved hvilken spænding skal den slutte en kontakt så kill switchen kortsluttes.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

">

omkring 4 volt helere lidt mere men ikke under 4 volt

der er ikke meget som kan stoppe mig :-)

The Mann

Reply to
The MANN

nu kan jeg ikke lige regne ud hvordan sådan en mosfet kan virke som relæ med kun 3 ben !!

den skal vel have + og stel og 2 ben som den skal kortslutte.

hvor meget strøm bruger den ca

--

The Mann

Reply to
The MANN

The MANN skrev:

Gate'en skal være et par volt over Drain for at lede

Ca 0 ;-)

Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"
Reply to
Mikkel Lund

hmm 3 ben Gate Drain Source

men jeg kan ikke se det !! hvad er hvad og hvorfor !!

men ok vi har ledning 1 (+) ledning 2 (-) ben G D S og ledningerne Z og X ( som skal kortsluttes)

? hvordan skal de så forbindes ?

regner med at N og P fet er om de er lukket eller åben ved 0 strøm ! hvad er hvad N = (åben/lukket)

AHHHH lige noget jeg ku bruge

kigget men er ikke lige helt med på hvad jeg skal se efter

Tak for tålmodigheden

Nemlig

The Mann

Reply to
The MANN

Hvorfor er det at den ikke må bruge strøm når der ikke er nok til at kører med den alligevel?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

"Mikkel Lund" skrev i en meddelelse news:45a5474f$0$49201$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

skal jo bruge strømmen til at justere gas og styre servoerne! ved evt batteri udfald ved fuld gas fortsætter modellen i den tilstand ,derfor killswitch ved 0 strøm

The Mann

Reply to
The MANN