TV kartica, kabelska i naponi na "zemlji"

Kakvi su to naponi na "groundu" od kabelske anteen da ISKRI u dodiru s "kuccitima" uredjaja, zasto nastaju toliki naponi ?

Da li ti naponi SMETAJU racunalu u kojem je TV kartica: RACUNALO NEMA tj nije spojeno na uzeljenje(u uticnici u sobi nemam uzemlj) tako da kuciste nije uzemljeno: a ak je napon na zamlji antene ono bi to moglo smetati racunalu?

Kada jedan prst(iste ruke naravno) stavim na kuciste racunala (nehotimicno) a drugi na ground antene JAKO me zdramlo..

Reply to
606

tu ti je odgovor...

Da.

Reply to
Mystique

?? Zar nema u samoj TV kartici kakva zastita..

Evo spojio sam i jos racunalo radi.. koliko znam kuciste NIJE pojeno na GND izvoda napajanja??

Reply to
606

GND

Nebu to odma crklo, al ti polako kuri komponente na cijelom kompu, meni su tak dve maticne s pripadajucom memorijom otishle u vjecna lovista... Spoji na uticnicu di imash GND ili dovedi kabel, jer racunaj da ti je prakticki svaka komponenta u kompu uzemljena na to uzemljenje kojeg nema...

Reply to
Mystique

A to je tebi zgorelo zbog antene ili sato kaj nisi imo spojeno uzemljenje?

Ja nemam uzemljenje vec 10 godina na comu i nikad nista nije zgorelo?

Reply to
606

Ne laprdaj. Zakaj bi moralo biti uzemljeno? Ni¹t ne mora biti uzemljeno, niti komponente imaju korist od toga. Ono kaj je bitno je da su sve na istom potencijalu, a to jesu.

Dok iskrenja dolazi zbog razlièitih potencijala mase (GND) izmeðu dviju razlièitih ureðaja, i ni¹t se tu posebno ne dogaða. Spajanjem se naponi izjednaèe, osim ako nisu galvanski odvojeni (a jesu).

Nadalje, ni¹t nebre LAGANO crkavati. Ili bu crklo ili ne.

Uzemljenje se koristi prvenstveno zbog za¹tite korisnika od elektriènog udara, a ureðaju MO®E pomoæi da prazni statiku.

U svakom sluèaju preporuka je uvesti uzemljenje (zbog samoza¹tite i kojeèeg drugog), ak' ni¹t drugo, onda sistem nulovanja.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy

su

komponente

kojeèeg

Gle pod lagano crkavanje mislim da su komponente trpjele odredjene padove/ poraste napona sto zbog loseg napajanja sto zbog nedostatka uzemljenja i lose izvedenih instalacija... Kazes nis nemora bit uzemljeno... A kako bi ti onda spojio npr. pojacalo na napajanje, pri tom ne mislim na ona koja imaju -/+ napone, ili josh bolje probaj istekat uzemljenje, onu crnu zicu sa harda pa pogledaj hoce li i dalje radit? I otkud bi ti izmjerio potencijal ako nemas nekakvu nulu ili uzemljenje?? Od pocetnog napona 1 ili

2V? Ako potencijal mjeris izmedju dvaju tocaka od koji nijedna nema potencijal 0 potencijali se se il zbrojit il oduzet, a znamo da se u racunalu ti potencijali mjere od 0 do xy potencijala...
Reply to
Mystique

su

Ni zbog antene, zbog uzemljenja i loseg napajanja...

Reply to
Mystique

CATV je u principu uzemljen, dok kucista neuzemljenih uredjaja imaju neki napon prema zemlji (zbog kondova RFI filtera na ulazu). Taj napon moze bit do 110V ali je struja mala (manje od 0.5mA).

Nesmeta dok je prikljuceno ali moze smetat u trenutku prikljucenja jer se moze dogodit /a kod antene sigurno/ da se signalni vod spoji prije mase, a tada dolazi do prolaska struje veceg napone kroz djelove koji to nemogu izdrzati (recimo izolacija gatea mosfeta) i probijaju.

kupio sam smartbox napajanje, nekad na starom jnc-u kad sam pojio tv out na televizor bilo je smetnji na slici, pa sam morao santenu iz tv -iskopcati tada su smetnje nestale: s novim napajanjem to nije potrebano.. valjdao to nekako "filtrira" makar uzemljenje niej spojeno

Reply to
606

:))) rofl

Da li je kuciste spojeno na GND od izvoda napajanja ili NIJE? ako NIJE onda ova tvoja tvrdnja stoji!!??

znaci da tada kucite dolazi na neki potencijal (posto nije spojeno na zemlju): valjda taj potencijal nije dovoljno visok da proizvede iskru koja bi preskocila na "neku od komponenti u racunalu) prepostavljam da nije...

ZASTO GND tj Shield od kabelske televizije NIJE spojen na UZEMLJENJE? da je tako nebi bilo razlike potencijala...?

Pretpostavljam da je umojem stanju u KUCISTU "ure" uzemljenje spojeno na nulu!! tj da nema posebnog uzemljenje? Sta bi bilo kada bi ja jednostavno u uticnici uzemljenje spojio na nulu?

Reply to
606

mislim da uzemljenje u napajanu NE igra nikavu ulogu , ono je samo prikopcano na kuciste, jedono je bitan napon izmeldju nule i faze..

mislim da je to GND, tj "-" koji NIJE spojen s kucistem ??!!

I otkud bi ti izmjerio

Reply to
606

znaci da shield ili ground kabelske zice (kak se vec zove) nije direktno spojen na kuciste?

pa tada bi trebala samo tv kartica otici.. pretpostavljam da tv kartica ima neku zastitu sto se toga tice..?

Reply to
606

MOZDA ti na neuzemljenom kucistu racunala imas neki napon (gnd mozda nije nula nego dva volta), i sad ako imas uzemljenje tajh bi se napon preko "trece zice" odveo prema zemlji (teoretski).... a posto nemas tu trecu zicu taj se napon odvodi preko oklopa antenskog kabela koji je uzemljen (u pravilu treba biti spojen na potencijal one trece zice (uzemljenje u kuci/zgradi)) i tako iskri pri spajanju....

mozda napon nije na anteni nego na racunalu a preko antene ide u zemlju (antena TREBA biti uzemljena).... spoji trecu zicu...

svi ce ti reci da nebi trebalo smetati, i radit ce ti bez problema... ali sve ovisi o nivoima napona i iznosima struja koje teku krivim putem.... slican slucaj ti je loop back u studijima.... dok sam radio na hrtu imali smo slucaj da je kad smo u rezuju provizorno spojili kameru obicnim koaksijalcem da bi se mogli ukljucivat sa stekata obliznjeg kafica (napajanje kamere bilo iz kafica a uredjaja u reziji iz studija)... dobili smo situaciju da nam je radi tog izjednacavanja masa oklopom koaksijalca tekla velika struja sto je unosilo smetnje u sliku ali sve je radilo dok nismo skuzili da pri spajanju kad su uredjaji ukljuceni iskri sve u sesnaest.... problem je rjesen na nacin da smo povukli jedan energetski kabel kojim smo napajanje kamere spojili na istu granu gdje je napajanje rezije... i sve je radilo super...

(nehotimicno)

onda mozda spomenuti napon i nije bas mali....

Reply to
sipa

Shema sa dva kondenzatora isprobano radi. Raèunalo TREBA biti spojeno u uzemljenu ili nulovanu ¹uko-utiènicu.

(nehotimicno)

Reply to
Sinisa Platz

Jesi ziher? probaj s pistalicom...

Reply to
Mystique

U poruci: e09r47$e0$ snipped-for-privacy@news1.xnet.hr,

606 je napisao/la:

: Evo spojio sam i jos racunalo radi.. koliko znam kuciste NIJE pojeno : na GND izvoda napajanja??

Varas se. Spojeno je.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

@gmail.com> je napisao/la:

Si siguran: bas gledam napajanje: bilo bi cudno da je tako.. tj ne nalazim gdje je to spojeno..

Reply to
606

Promjeni napajanje :-)

Reply to
Tomy

Nije spojeno - govorim o tome da su sve komponente PCa spojene na zajednièki GND, koji nema veze s kuæi¹tem.

Naravno da nije.

Ako su izvori galvanski odvojeni, nebi. Ako nisu, bilo tekla bi prilièno velika struja, uz pojavu iskrenja kod spajanja.

BA© NI©TA. Osim kaj bi si time vjerojatno prepisal smrtnu presudu u sluèaju udara elektriène struje, buduæi da FID nebi reagiral.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy