testiranje ledica

On 4.1.2012. 11:38, woobie wrote: /cut/

Mo¾e¹ ih isprobavati kako si zamislio ATX napajanjem.

Samo postoji moguænost da ti se ATX napajanje neæe htjeti upaliti u prazno (jer LED mu je premali teret). Da bi to izbjegao ako ba¹ ima¹ takvo napajanje (izbirljivo), na izlazu od 5 V mu stavi neki teret. Mo¾e¹ i 21 W ¾arulju od auta, bitno je da ima teret od par W.

LED diode u autu su crkle iz 2 razloga:

1) Najvjerojatniji razlog je napon - to su ti SMD 5050 bijele LED koje imaju u jednom kuæi¹tu 3 LED koje su meðusobno serijski vezane. Tako povezane, paralelno su spojene s ostalim LED u toj jednoj lampici i preko zajednièkog otpora od 10 do 30 ohma spojene su na 12V. E sad, napon u autu ode i do 15 V, a prilikom paljenja auto moguæi su naponski ¹picevi. Ako pri tome crkne samo jedna LED, crknu odma one jo¹ 2 u jednom kuæi¹tu jer su serijski vezane. Ostale serije na istoj lampici æe sad dobivati veæu struju jer su se smanjili potro¹aèi (nije vi¹e 5 nego 4 LED 5050), a napon je ostao isti. Vrlo brzo (nakon par sekundi) crknu sve za redom.

2) Jedna od LED-ica nije dobro zalemljena, pa izgubi spoj uslijed vibracija ili monta¾e i nastupi isti scenarij kao onaj drugi kad jedna serija prestane raditi.

Te LED mo¾e¹ testirati i 9 V baterijom jer æe proraditi, samo slabije svjetliti. Isto mo¾e¹ iskoristiti i univerzalni adapter kojem mo¾e¹ birati izlazne napone od 3 do 12 V. Izlazni napon mu stavi¹ na 9 V jer takvi adapteri pod malim optereæenjom uvijek daju veæi izlazni napon od napisanog.

Rje¹enje za problem pregaranja LED: staviti veæi otpornik i time smanjiti struju kroz njih odmah u startu. Dakle, time ide¹ ka tome da one budu deklarirane na 15V, a ne 12V. Svjetlit æe mrvicu slabije.

Pozz!

Reply to
-Rio-

Kako se to isplati???

Jer recimo ovo:

kosta oko 150 kn, a takav par obicnih zaruljica na skupljnoj benzinskoj kosta 10-ak puta manje.

Reply to
Still Dreaming

neke cree ledice daju lumena ko i 50W halogenka, hmm

Reply to
grizli

To cu napraviti.

Ove koje sam imao i koje su krepale su bile single led, tak da nije to toga...

Iako nisu bile ledice u seriji, moguce je da je kontakt u pitanju...

Imam cak i multimetar koji radi na 9V i s njim mogu testirati ledice, ali za ove w5w za pozicije koje imaju gro ledica u seriji i koje mi ne rade iz prve, imam osjecaj kao da je preslab...

Moguce da... ali nekak sam bio uvjeren da vec imaju jaci otpornik i da bi trebale raditi do 15V...

--
Petar Samardzija (projektilski, woobie)
projektilskiMAKNI@OVOgmail.com

Mozda, no imam xenon, pa mi to ne igra ulogu, a odostraga su mi tvornicki ledovi (Passat B6)

--
[...]

Pa bas si naveo krivi primjer. Ja ne bi stop svijetla mjenjao sa led varijantom :))

Mene zanima samo dobiti white svijetlo tamo gdje mi lumeni ne igraju ulogu (osvjetljenje kabine, bunkera, tablica i pozicije)

Uz tvornicki xenon pozicije na mom auto djeluju totalno zuto i ruzno. Ledice bi ujednacile taj izgled...

Ledice za takvu uporabu dodju od 1$ (pa na dalje) za paket od dvije ledice...

--
[...]

Dana Wed, 4 Jan 2012 16:45:40 +0100, BladeRunner napisao/la je:

vidim da nisi upoznat s umotvorinama doticnog vubija.

Reply to
Spuzva

Osim lumena je bitna i usmjerenost/raspr¹enost snopa.....

Sto, jos uvijek nisi kakio? Odi do doktora, cini se kao ozbiljniji problem...

--
[...]

to se rijesi dobrim "farom" iliti reflektorom ili optikom

Reply to
grizli