TDA 7000

Pozdrav Imam jedno pitanje u vezi FM prijemnika sa TDA 7000. Namjeravam napraviti radio prijemnik s tim èipom (88-108MHz) I tu je sve u redu. Ali ako bi htio malo eksperimentirati i podiæi frekvenciju na 120MHz, bi li tu bilo problema jer ne znam do koliko MHz mo¾e oscilirati (na¹ao sam datasheet ali taj podatak nije naveden). Pa ako netko zna cijenio bih da mi odgovori.

Reply to
Ivan

zavisi od primjerka do primjerka i kak je kvalitetno izradjen LC. Meni je radio do 150MHz.

-- Regards , SPAJKY ® mail addr. @ my site @

5y - "Tualatin OC-ed / BX-Slot1 / inaudible setup!"

Reply to
Spajky

Kako ti je radio? Mislim kakva je bila kvaliteta zvuka u odnosu na podruèje 88-108 MHz? Jesi li uspio primati radioamatere na 145 MHz?

Reply to
Ivan

amateri, rade uskopojasnom fm modulacijom tako da ih je malo te¾e uhvatiti sa klasiènim fm prijemnikom namjenjenim za prijem wide band fm-a, nisam probo ali sretno, mozda samo jake obliznje signale ali cisto sumljam, uclani se u radio klub polozi ispit nabavi stanicu i slusaj sta os

Reply to
Disorder

Pozdrav

Moj kompa Senzor , je napravio taj prijemnik i to prije 15-ak godina i mi smo sa njim culi i amatere i muriju (145MHz ,163MHZ) ,ali je stvarno bilo problema sa osciliranjem . Npr. odjednom prestane raditi i moras okrenuti kond na nizu freq. , onda on zaoscilira i moras opet pronaci "gore" zeljenu freq. ! Modulacija je bila dosta tiha u odnosu na difuzne stanice jer je i devijacija manja , ali je bilo upotrebljivo , a i shum od samog detektora nije bio intenzivan ( kao npr TBA 120S ) ! Mozda bi se problem granicne frekvencije mogao djelomicno rijesiti malim povecanjem napona ( ! ) , nesto slicno pali kod procesora , a mozda je rijesenje u ext. oscilatoru (ako se moze spojiti) Potrebno je i pretpojacalo , ali bih se odlucio za neko sa klasicnim LC ako bi se koristilo u uskom opsegu ! Intenzitet NF-a mozda je moguce popraviti "igrom" sa onim RC spojevima u demodulatoru , (datasheet) . Evo puno je "mozda" , ali to ipak radi i uz malo eksperimenata MOZDA .............?

Dr Wagner

Reply to
Bezimeni

Probat æu pa æu javiti rezultate.

Reply to
Ivan

Moze se spojit umjesto LC tanka preko djelilnika napona ili slicno ...

nije nuzno, cak bolje ne, ali dobro bi dosao downconverter (ja sam slusao NMT telefone preko dijela analog TV tunera od starog GorenjeTV) :-)

ne bash puno, al se moze dodatno pojacat srednji/prezenc spektar pri prijemu preko pozitivne reakcije (deviacija) na varikap .. :-)

ja sam radio brdo experimenata puno vremena sa okolnim elementima, samo na mom sajtu ceka clanak (ja lijencino! neda mi se bas) vec nekoliko godina za napravit . .. :-\

inace sa tim cipom bas se moze napravit svasta. ja sam ga preradjivao za eventuelni repetitor kucnog panasonic bezzicnjaka na 48MHz

sa dobrim filterom na ulazu te audionskom (pozitivnom!) reakcijom na medjufrekvenciji od 70kHz, moze se mu drasticno poboljsati osjetljivost (umjesto par mikrovolti, ispod 0,1mikrovolt za 12dB_s/n ratio) BEZ aktivnog dodatnog input RF pojacanja!!! i selektivnost (-/+10kHz umjesto 200kHz) znaci preko 20dB bolja senzitivnost!; ali to znaci dodavanje raznih LC krugova u sklopu IF i promjene vrijednosti elemenata ozirom na originalnu shemu!

Recimo (vazi za 48MHz) ovak izgleda ulaz sa filterom za ubijanje FM_radio broadcast stanica: http://193.189.160.28/jerman55/HP/ssTda7kRx1.htm a ovak izgleda shema jezgre sa permanentno ukljucenim Mute:

.. ak ne radi IF audionski dio, zajebali ste fazu prikljucaka LC2 ili LC3 (koje dve zice zamijeniti polove) ...

a ovak izgleda shema verzija za LO tank:

a ovak IF zavojnice od otprilike [350-] 650mikroH:
a ovak neki dodaci optional dodaci:
i evo medjufrekvencija (malo varira koji kHz gore/dole!) na frekvencmetru u KHz na dve decimale (telefon=RFsignal generator!) :-))
i sad ... ... nemojte se smijati ..

" radna bird-nest" izvedba SuperSensitive prijemnika sa Tda7000 (preradjeni obicni FMradio kit)

:-))) ... a ak nekog bash interesira za dalje experimente dok ne maknem malo dupe i napisem clanak za na gore stavljen prvi link (neznam kada!), evo i spiska djelova (tesko cete napravit bolje a jednostavnije od mene, moguce ali sa stranskim losim efektima!; ovo je "najisplativiji nacrt/performance ratio" verzija) ... :-)

vidite razlike i malo prostudirajte original shemu od Phillipsa, pa ce vam biti jasnije vjerovatno, sto sam ja uradio ...

ak se nekom bas da zezat u ovim vrucinama ... UZIVAJTE ! :-)))