Solarni inverteri - valni oblik izlazno g napona - èisti sinus koji to nije.

Tra¾eæi po netu nigdje nismo na¹li izgled valnog oblika izlaznog napona za solarne invertere snage. U prospektima veæine proizvoðaèa invertera pi¹e da je izlaz èisti sinus (mono ili trof.) zavisi o snazi te da je izoblièenje od 3 do 5%. Inverteri su spojeni samo na mre¾u elektrodistributera (grid sistemi).

E sad mene interesira va¹e mi¹ljenje kako zbog izoblièenja izgleda valni oblik na izlazu za jedan inverter (solarna elektrana do 30kW) i kako izgleda valni oblik na izlazu kad je vi¹e invertera spojeno paralelno recimo 20ak invertera (solarna elektrana do 200kW)?

Za 20ak invertera u paraleli nam se èini da je na izlazu neki mi¹ ma¹ sinusoida i izoblièenja.

Da li je netko mo¾da radio test invertera?

Reply to
Covik

Dana 22.8.2012. 14:36, Covik je napisao:

Valjda su predviðeni za paralelni rad, pa razgovaraju i dogovaraju se oko 3-5%. Za¹to dvadeset u paralelu kad mo¾e jedan sam?

Reply to
Dario

I drugo pitanje: Izlaz invertera je sinus, a mre¾a je 'mi¹ ma¹ sinusoida-trapez'? Kako to inverteri podnose?

E to se i mi pitamo za¹to 20 kad mo¾e jedan. Ali kad rikne jedan od 20 onda samo 5% solarne elektrane ne radi a kad rikne samo ovaj jedan onda cijela elektrana ne radi.

Reply to
Covik

Plus, razmisli malo koliko treba bakra za koncentrirati recimo 500 kvadrata panela u jednu toèku di je inverter. Pa onda kompenzacija u karakteristikama pojedinih grupa panela i sliène divote... Te se stvari elegantno rije¹e tako da se elektrana rascjepka na vi¹e malih relativno neovisnih sustava koji se pove¾u na strani visokog napona. f

Reply to
filiplolicREMOVE

Isto koliko i vi?e malih zbrojeno.

Pa onda kompenzacija u karakteristikama

ne mogu biti neovisni moraju raditi kao jedan

koji se

povezuju se prije

elektrana sa jednim inverterom je jednostavnija, jeftinija i lak?e odr?avanje.

Ali nije to bila tema, tema je bila valni oblik na izlazu invertera i iz elektrane u odnosu izobli?enja 3-5% i vi?e invertera u paraleli.

Reply to
Covik

Ne zabrinjava te pad napona na kabelu od panela do invertera? Ili misli¹ da je dobro i jeftino vuæi 50m predebelog kabela da smanji¹ taj gubitak?

Pa i rade kao jedan, sinkroniziraju se jedan s drugim i sa mre¾om.

Ne znam. Ali mislim da æe izoblièenje u najgorem sluèaju biti tih 3-5%, a mo¾da æe se zbog varijacija izmeðu pojedinih invertera jo¹ i uprosjeèiti i smanjiti? Evo na¹ao sam jedan dokument na webu koji se dotièe tih stvari pa mo¾da ne¹to pronaðe¹ u njemu:

filiplolicREMOVE

Ne kabeli su cini mi se oko 4mm2 i napon od 500 do 900V ne predstavlja problem na bilo kojem stringu iliti udaljenosti od 50m. U prosjeku do 20m.

Logi?no ako rade u master-slave na?inu.

Da, mogu?e o tome jo? diskutiramo.

Hvala! Za sve odgovore.

Reply to