Running text za kotac bicikla - je ko proucio kako radi?

Je neko mozda proucio kako radi ova stvarcica:

?

Da li je nutra senzor za akceleraciju pa se detektira frekvencija rotacije tako da text moze biti na istom mjestu neovisno o brzini rotacije kotaca, recimo ovako:

ili je frekvencija fixna pa se text ovisno o brzini kotaca vecom ili manjom brzinom pomice ukrug?

Jos kad bi se text koji ce se prikazati mogo sflashati...

--
Chupo
Reply to

Pa nije valjda takav problem naci neki projekt npr.

pa vidjeti kako radi...

--
Pozdrav,
Walter

Ma nije problem u principu rada, persistence of vision projekti su 20 godina stara fora radjena jos s 16c84, ima ih na hiljade - od rotirajucih do raznih klackalica - ali mene zanima kako tocno radi konkretno bas ovaj uredjaj.

Ovaj recimo ima senzor koji se montira na ramu bicikla tako da uredjaj detektira trenutak prolaska kroz istu tocku:

Ovaj za kojeg pitam nema vanjski senzor pa me zanima da li je rijesena detekcija prolaska kroz donju (ili gornju) tocku.

--
Chupo
Reply to

Dana 14.9.2012. 20:56, Chupo je napisao:

Pa kotaè se sastoji od ¾ica, koje je lagano detektirati, pa tako ima¹ informaciju o kutu i brzini okretanja. A vjerojatno se mo¾e naæi i toèka koja se pojavljuje samo jednom po cijelom okretu i eto inkrementalnog enkodera !

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."
Reply to
while(1);

Ovo se sarafi na ventil i nema vanjskih senzora.

--
Chupo
Reply to

Onda ima akcelerometar.

--

- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."

Reply to
while(1);

Ili je frekvencija iscrtavanja slike preprogramirana za neku odredjenu brzinu a ako se vozi brze ili sporije, onda text klizi - ne mogu nigde naci video pa da vidim kako radi. Cini se da je samo jedan nacin da doznam :-)) Treba vidjeti da li bi se mogo staviti drugi mikrokontroler a ostatak iskoristiti - onda bi mogo sloziti svoj text i jednostavnije slike i animacije.

--
Chupo
Reply to

Sumnjam, jer bi se onda slika stalno vozikala ovamo-onamo. Akcelerometri su danas skoro pa badava, tako da ne vidim razloga za¹to to ne napraviti na taj naèin.

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."
Reply to
while(1);

Probacu umjesto ovog mikrokontrolera:

staviti neki Atmel pa sloziti da se moze upload-ati bilo kakva grafika.

--
Chupo
Reply to

Tja, ovo izgleda jednostavno. Mo¾da se na vilicu s unutra¹nje strane fiksira mali magnet, koji onda aktivira hall senzor ili reed relej u lampi? To je jo¹ jeftinije od akcelerometra, a za ovo dovoljno dobro. U ebay linku pi¹e da ima "motion detector" i da brzina mora biti >

20km/h, tako da mi se to rje¹enje èini najvjerojatnijim. Inaèe, to je 1999 patentirao neki Tajvanac, ups, Kinez:

- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."
Reply to
while(1);

Pregledao sam sve slicne koje sam naso na eBay-u i izgleda da uz nijednog koji se sarafi na ventil ne dolazi nikakav vanjski senzor.

Valjda je inace preveliko vrijeme jednog okretaja kotaca pa se ne dobije dojam slike nego se samo vide treptaji. Narucio sam pa cemo vidjeti da li je kod bilo koje brzine vece od 20 km/h text stabilan.

To je uredjaj ovog tipa:

Ali ovaj za na ventil je ipak drukciji samo je pitanje da li je text stabilan ili klizi. Kad mi stignu cu prvo za potrebe experimetiranja probati zamijeniti mikrokontroler s ATmega8, a ako uspije - vidjeti sta bi se dalo s nekim od ATtinyX5 koji imaju samo 6 I/O pinova.

BTW, nisam znao da akceleromatara ima i ovako jeftinih:

:-)))))))))

--
Chupo
Reply to

Tja, ne znam ¹to koriste kao senzor brzine okretaja, no bez toga mi se èini prilièno bez veze. Ne znam da li se sjeæa¹ starih televizora kojima ne radi vertikalna sinhronizacija. Nije da je ba¹ ugodno za gledanje...

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."
Reply to
while(1);

Kad stigne ce frend probati skinuti uC i izvode zalemiti na 28 pinsko postolje za isprobavanje s ATmega8 pa cemo vidjeti...

Sjecam se televizora iz prve polovice sedamdesetih :-))

--
Chupo
Reply to

Nisam, ali pretpostavljam da je unutra neki shuft akcelerometar - senzor pritiska i uteg koji registrira kad ventil dodje u gornju ili u donju tocku

Pa to je u principu izvodivo softverski dovoljan je jedan senzor ali pitanje je da li su se bas puno trudili oko programiranja kontrolera

Ne cini li ti se da previse trazis za 5$ ?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Daj neki link da vidim na sta tocno mislis.

Pa nije to neki problem, mjeris vrijeme izmedju zadnja 2 prolaska kroz istu tocku pa podijelis krug na odredjeni broj segmenata. Jedino treba korigirati trenutak paljenja i gasenja dioda da 'pixeli' ne bi bili izobliceni jer ove diode koje su na vecem radiusu u istom vremenu ostavljaju dulji trag. Ako je vec rijeseno sve ostalo, nema razloga da se ne bi ubacilo i tih par linija programa.

Ma kakvih 5, taj je skup jer ima visebojne diode - za ove s jednobojnim diodama je cijena $3.75 (2 komada $7.5):

:-))))

Ko sta sam reko, kad stignu cu umjesto ovog uC:

za potrebe experimentiranja zalemiti podnozje za ATmega8, pa cu kad sve proradi staviti neki uC s manje pinova - mozda cak i s manje i/o pinova nego ima dioda. A onda nije problem ostaviti kontakte za flash-anje ili sloziti da se text moze ubacivati s daljinskim od bilo kojeg TV-a.

--
Chupo
Reply to

Nema linka to sam ja smislio - u nedostatku akcelerometra uzmes senzor pritiska i na njega stavis mali uteg. U najdonjoj tocki kotaca G sila je najveca jer tu akceleracija djeluje u istom smjeru kao i gravitacija, u najgornjoj najmanja jer djeluje kontra, izaberes jednu od te dvije sto ti je mehanicki zgodnije za napraviti. U svakom slucaju pritisak je u doticnoj tocki najveci(ili najmanji) to ti sluzi za sinhronizaciju a kad predje neku granicu onda znas da je dostigao minimalnu brzinu pa treba ukljuciti uredjaj

Ne znam sto su kinezi smislili najbolje ces vidjeti kad ti stigne. Je li kaze negdje u uputama za bicikl koliko smije biti teska kapica ventila sa ovakvim izumima mozes dobro debalansirrati kotac sto moze postati nezgodno kod vecih brzina. Cekam kad ce korporacijski fiskali dodati i tu stavku vec i onako debeloj listi sigurnosnih upozorenja u uputama :-)

Boris

Reply to
Boris Vuletic

jel nije jednostavnije sa hal ili reed senzorom?

bolje mi se svidja opcija montaze na spicu...

pozdrav

Reply to
Fastah

Pa sto se tice same elektronike ili za "prototip" da, kinezima izgleda to u masovnoj proizvodnji nije. Magnet je onda jos jedan poseban komad koji se posebno montira, reed vjerovatno nece dobro raditi na mjestu ventila jer je predaleko od vilice pa ce ga trebati namjestiti negdje uzduz zbice pa umjesto jednog imas dva komada spojena zicom...

Kako zelis kotac ce i dalje biti malo neuravnotezen. I ruzan

Boris

Reply to
Boris Vuletic