reparatura beterije akumulatorske busilice

prije 2 godine sam kupio aku busilicu sa kojom su u setu dosle 2 18V baterije, jedna mi je polako pocela crkavat pa sam mislio da je repariram... rastavio sam je i unutra je 15 komada subC Ni-Cd clanaka 1.2V 1200mAh...

e sad na netu sam pronasao za kupiti ovo:

rijec je o clancima koji imaju vec tockasto varen konektor pa mi ne bi trebao biti problem samo ih posloziti.. ali razlke su sljedece: clanci su Ni-Mh (moji su Ni-Cd) kapacitet je 4500mAh (moji su 1200mAh)

hoce li to stvarati kakve probleme, osim duzeg punjenja?

15 clanaka bi me sa dostavom kostalo oko 150kn, nova baterija je oko 200, pa mi se ova solucija cini puno boljom pogotovo sto cu imati puno veci kapacitiet...

molim misljenja..

hvala

Pozdrav

Reply to
mokam

Bojim se da ti sadasnji punjac nece moci kvalitetno napuniti te nove baterije - daj provjeri da li pise koliku struju daje punjac?

--=20 Kresimir Kos

"Before you spend a lot of time cursing the people who won't embrace your next big idea, thank them first. Without them, you'd be just ordinary." (Seth Godin, Small is the New Big)

Reply to
Cose

--
Kresimir Kos

pise da daje 18V/3A
Reply to
mokam

Ako je neki vulgaris punjaè trafo+ispravljaè neæe biti problema osim ¹ta æe puno du¾e puniti.Baterije bi trebale biti high drain,jer aku bu¹ilica povuæe veliku struju.

Reply to
manky

Ja sam starom zamijenio clanke u vec 4 baterije od tri busilice i u sve redom sam nametao vece kaapacitete s obzirom da u poslu kojim se bavi mu treba baterija koja ce dugo radit a i moci ce drzat kapacitet neko vrijeme nekoristenja bez dopunjavanja....

Dvije baterije su bosch a dvije hilti, bosch je jedna radjena pred vec

5 god, druga pred 3, hilti su radjene pred cca godinu i pol....bosch su 2000mAh clanci a hilti su 3000mAh...

Sve rade svoj posao bez ikakvih problema i zamjerki....sa originalnim punjacima od busilica ofkors....pune se nesto dulje...ali visestruko dulje rade nego sa originalnim... :-)

Clanci su u chipoteci kupljeni.... ;-)

Tako da, samo napred...more bit samo mnogo bolje... :-)

Reply to
Mystique

Kolika je cijena jednog clanka u Chipoteci? I ja imam doma neku aku busilicu kojoj je lagano otisla baterija..

Reply to
dado

To bi trebalo biti dosta za puniti ove jace baterije, samo treba paziti na vrijeme punjenja ako punjac nema kontrolu da se sam iskljuci kad zavrs.

Za koliko je taj punjac napunio ove sadasnje baterije - pretpostavljam nekih 15-20 minuta?

[...]

nema kontrolu punjenja, a ove sam punio 45minuta.. tako pise u knjizici od busilice...

koja je uopce formula trajanja punjenja nicd baterija?

na netu se vrti formula (a*b)/c a- kapacitet baterije b- napon baterije c- struja punjenja

u mom sadasnjem slucaju bi to bilo (18000mAh * 18V) / 3A i ispalo bi 333 ? necega... ne kuzim to nikako...

ako je 333 sekundi to je premalo, ako je 333 minuta onda je previse...

vidim da se kuzis u to pa bi te zamolio da mi samo objasnih

hvala ti

pozdrav

Reply to
mokam

vidi sam koja ti pase..

ako ces jeftinije proc, probaj narucit iz kine - samo kaj ces cekat desetak dana i neznas jel bus dobil macka u vreci, ali nebi trebal bit problem ako placas prek paypala.

Reply to
Mirko Begija

zbroj kapacitete (mAh) i vidi koliko ce puta biti veca suma od prijasnjeg punjenja - ugrubo ce toliko puta duze trajati i punjenje..

ako je za 1Ah trebalo 1 sat, za 2Ah ce trebat 2sata na istom punjacu (Ako su naponi ostali isti naravno)

Reply to
Mirko Begija

uf tek sad vidim da sam decimale zajebo... znaci 0.3h bi mi sadtrebalo biti punjenje... hm... a u uputstvima (doduse izgledaju kao da su pisana za 20 tipova busilica) navode duplo vece trajanje punjenja... to mi se i ne svidja jer znam da je predugo punjenje statno za nicd baterije

kome sad vjerovati?

Reply to
mokam

OMG... zanemarite ova zadanja 2 posta i ove vrhunske izracune... :) valjda mi je poveca kolicina hrena udarila u glavu :)

Reply to
mokam

Napon nije bitan za proraèun, samo treba napon punjaèa odgovrati naponu baterije. Kapacitet ne zbraja¹ kad su èlanci povezani serijski jer ista struja puni sve èlanke odjednom. Raèunali bi ugrubo vrijeme punjenja kao kapacitet/struja*1,4.

Za originalnu bateriju: 1,2Ah/3A*1,4=0,56h ili 33,6 minuta Za novu bateriju: 4,5Ah/3A*1,4=2,1h ili 2 sata i 6 minuta

Oni preporuèuju 45 minuta jer punjaè ne puni sa svih 3A. To ovisi o baterijama koliko æe struje vuæi, a punjaè mo¾e dati do 3A. Novu bi punio proporcionalno poveæanju kapaciteta, malo manje od tri sata.

Reply to
Dusko Lolic

od=20

Za battery-packove je najzdravije punjenje je sa strujom 1/10C (u tvojem slucaju je to 120mA) u trajanju 14-16 sati jer se tada naponi svih baterija izjednace. NiCd bez problema podnose punjenja 1-4C, ali uz obaveznu elektronsku kontrolu na punjacu, a i kod takvih punjenja se preporuca ovo polagano punjenje svakih 4-5 brzih ciklusa.

Sa punjacem 3A bi za baterije 1200mAh bilo idealno vrijeme punjenja oko 25-30 minuta, uz pretpostavku da su kompletno prazne (sto se i preporuca napraviti kod brzog punjenja).

Ako bi stavio unutra baterije 4500mAh onda bi sa 3A punjacem punjenje bilo oko 1h45-1h55min (kod punjenja postoje odredjeni gubici zbog kemijskih reakcija u baterijama).

Generalno je najbolje imati neki pametniji punjac koji ce voditi brigu o punjenju, a vecina ih ima i mogucnost praznjenja baterija prije punjenja.

[...]

Mozes bez problema zamjeniti clanke, ali ces morati jako paziti na punjenje. Naime, Ni-Mh i Ni-Cd imaju drugacije rezime punjenja, to jest, Ni-Mh se puni do neke granice i onda pocne padati napn i tu trebas stati s punjenjem, dok NI-Cd se puni do kraja i onda napon stane rasti ali ne pada. Tak da ono, ja bi i punjac zamjenio, ali ako imas onaj punjac koji ima ugradjen stalak za bateriju, mozes koristiti, ali moras dobro paziti da ne prepunjavas baterije jer ces ih brzo unistiti... Naravno, vrijeme punjenja za 4x jace baterije je oko 5 puta vise, pa uzmi u obzir i to.

Pozdrav,

Petar Klicov

Reply to
Pero

Ni-Cd daju veæu struju nego Ni-MH ¹to mo¾e biti bitnije nego kapacitet (obzirom na aplikaciju), izdr¾e vi¹e ciklusa punjenja/pra¾njenja, br¾e se pune i mogu stajati dugo potpuno prazne.

Reply to
Gashtapano

a "memmory efekt" i otrovnost za okolis ? Ima li ih ili dokle ih jos ima u opticaju?

Reply to
Oldtimer

di...ebay? pucaj brzo slièni me problemi muèe.. poz i javi rezultate

Reply to
ivan

Imaju memory efekt, manji kapacitet, gori su za okoli¹, te¾e ih je kupiti (pronaæi) od Ni-MH.

Sve to stoji, ali nisam razglabao o tehnologijama, veæ o primjeni Ni-Cd za aku bu¹ilicu:

- Jaèa struja daje veæi okretni moment.

- Br¾e punjenje omoguæuje da se baterija uspije napuniti dok se druga potro¹i.

- Vi¹e ciklusa mogu izdr¾ati - a aku bu¹ilice se rapidno prazne baterije dok se radi s njima.

- Kad se ne radi s bu¹ilicom, mo¾e stajati mjesecima i godinama bez ¹tete za baterije.

- Na poèetku prièe stoji da se mo¾e nabaviti nova baterija za 200 kn - dakle ima ih...

Memory efekt je manje bitan jer uglavnom tro¹i¹ baterije do kraja. Ekologija isto tako jer se te baterije rijetko mijenjaju.

Ni-MH je u prednosti samo po kapacitetu, ali i to je upitno ako ima¹ 2 baterije i struju u blizini...

Moja je preporuka da se kupi nova originalna baterija i da se ne rade eksperimenti sa Ni-MH.

Reply to
Gashtapano

da, preko ebaya

Reply to