Q: SoliStateRelay

Prije 5. mjeseca zamjenio sam mehanièki rele sa SSR . Ureðaji koje ukljuèuje su: 2 mala ispravljaèa (jedan od ADSL modema i drugi od punjaèa za mi¹a), zvuènici za PC 10W, i LCD monitor 17 in. Neki dan mi je krepao SSR iako on mo¾e raditi do 8A. Zamjenio sam ga sa istim ali i taj je juèer krepao. Po¹to nije ba¹ jeftin ne ¾elim experimenirati dok ne vidim o èemu se radi. Nakon kvara svi ureðaji su ostali pod naponom. SSR se nije grijao pa mu nisam stavljao hladnjak. Dali netko ima ideju o èemu se radi, i ¹to mi preporuèate. Razlog zamjene mehanièkog relea u SSR je buka koju stvara kod ukljuèivanja i iskljuèivanja. Napominjem da je prvi SSR radio 5 mjeseci.

Reply to
Pudo

kod mene se sve pali preko onog jeftinog "lopova" sa prekidacem (doduse, ima ugradjen i nekakav osigurac). PC je u BIOS-u namjesten na On AC Power Loss: ON, monitor i zvucnici na svojim prekidacima upaljeni, printer je skroz u stand-by (kad dobije signal za print sa usb, printa)

Reply to
Locutus of Borg

SSR ima uz strujno ogranicenje i naponsko ogranicenje. Crknio ti je od naponske spice, vjerojatno uzrokovane grmljavinom. Iako ne mora, naponska spica reda nekoliko tisuca volta moze se pojavit i pri nestanku struje za vrijeme vrha poluperiade ako je kao teret bilo neko induktivno trosilo kao transformator, a omska trosila iskljucena.

Morat ces relejima osigurat prenaponsku zastitu.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Sory ali nisam te posve razumio. ©to smatra¹ jeftini lopov?

Reply to
Pudo

Ono sto je u pevecu 35kn, ima metar kabla i 8 rupa, ima i prekidac, iako je kod mene onaj za 60 kn, koji ima i osigurac od 10A

Reply to
Locutus of Borg

Hvala na odgovorima. Ipak moram staviti rele.

Reply to
Pudo

drugi

SSR moze krepat na pobudnoj ili energetskoj strani. Ako krepa pobuda (najcesec zato jer fali otpornik u krugu pobude) SSR se nemoze ukljuciti, ako krepa energetska strana najcesce je stalno ukljucen. SMPS -i su problematicno opterecenje jer u trenutku ukljucenja povuku ogromnu struju pa to moze uzrokovati pregaranje SSR-a.