Pracenje Sunca ?

Ima tko shemu, ideju ili link za neki uredjaj koji bi pratio Sunce. Nesto poput mehanickog suncokreta.

Pozdrav

Reply to
helgrozd1

Nabavi elektroniku toplinski navoðenih projektila i prilagodi!? Pazi da te pri tome ne proglase teroristom..HI

Vidi na 'hr.rec.radio.amateri', tema TV rotator. Razmatra se moguænost usmjeravanja antene prema Suncu. Promatraè sa strane neæe sku¾iti da to nije ono ¹to si ti htio napraviti, ali poslu¾iti æe....

Obrati se zvjezdarnici Visnjan,

, izaci ce ti u susret sigurno, vrlo su susretljivi. Moja im je firma prije par godina radila kontrolu pracenja zvijezda, no sva dokumentacija im je vracena sa gotovim uredjajem.

-- Garry!

Reply to
coin

Hello, @rgo! You wrote on Wed, 30 Aug 2006 08:27:46 +0200:

To je bilo na tv-u prije par godina, jedan uèenik u nekoj ¹koli je to radio za neko natjecanje mladih inovatora i dobio nagradu.

Foto naponski kolektor je vrtilo prema suncu, princip je bio sa dvije foto diode ...

Reply to
chipps

Mozda kakav kupolasti cilindar s 4-5 foto otpornika na bazi i rupicom na vrhu kroz koju prodire svijetlo. Fotoelemente poredati u x i y os i recimo jedan u sredinu. Kako se sunce krece, tako bi tockica svijetlosti obilazila unutrasnjost kupole i osvjetljavala (palila) pojedine fotoelemente koji bi pak preko elektronike palili motore u ovisnosti o poziciji. Nadam se da kuzite moju ideju (ideje je onako na brzak). Cilj elektronike bi bio dobiti tockicu svijetlosti na sredisnjem fotoelementu, a to bi znacilo da je mehanizam pozicioniran prema Suncu.

Pozdrav!

Tako nesto (ali s fotocelijom) sam i ja zamislio. Mislio sam iskoristiti motor od satelitske antene sa tanjurom, ali posto u elektronici nisam neki expert trebao bih nekakvu shemu ili slicno. Budem i dalje trazio pa cu mozda nesto korisno i naci.

Pozdrav

Reply to
helgrozd1

A zasto uopce toliko komplicirati sa pustom elektronikom ako se zna da prividno kretanje Sunca na nebu iznosi 15 stupnjeva po satu tj. 360 stupnjeva na dan. Napravis reduktor koji radi jedan okret na dan, postavis mu izlazno vratilo paralelno sa osi rotacije Zemlje i na njega nakacis sto zelis. f

Reply to
Filip Lolic

Nije nuzno da bude puno elektronike, dapace, ali kako bi mehanicki rijesio polozaj visine Sunca kroz duzi period.

Pozdrav

Reply to
helgrozd1

2 mjesto, a uredjaj se nalazi u Tesli. Osim ak profesor nije nekom to dao ili odnio. Nisam vec dugo bio u skoli pa ni neznam kaj je s tim.

U piramidastom postolju je akumulator s regulatorom punjenja ,step motorom i elektronikom za punjenje baterija. Princip je da uredjaj prati najblizi izvor svjetlosti. Dvije foto senzitivne diode se spajaju na operacijska pojacala i vode na procesor. Procesor moze preko kuta upada svjetlosti, razlika napona izmedju dvije diode, prepoznati na kojoj strani je svjetlost i pokrece motor u tu stranu. Stvar je cak i dobro radila kad je sunce u pitanju jer je to najjaci izvor svjetlosti. Kod slabijeg osvjetljenja je vec problem ,ali se uz bolju elektroniku i to moze rjesiti.

Reply to
Pero

pogledaj na hr.sci.elektronika.binaries

Reply to
Davor

Daj napisi malo detaljnije za sto ti zapravo treba pa ti eventualno mogu sugerirati neko rjesenje

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Duzi period je dan ili godina? Kroz godinu Sunce mijenja visinu nad horizontom, znaci u Sijecnju nije na istoj visini kao u Lipnju. Imas objasnjeno na

Ja stvarno ne znam za koju svrhu ti treba pracenje Sunca ali ako su nekakvi kolektori u igri, stvarno nije problem jednom mjesecno korigirati visinu. Ako te zabrinjava promjena visine tokom dana, nemaj brige, sama izvedba ekvatorijalne montaze vodi racuna o tome :) f

Reply to
Filip Lolic

Mislio sam kroz godinu.

Radilo bi se o nekoj vrsti kolektora. Imas mozda neki link ili knjigu gdje bi se moglo saznati nesto vise o toj konstrukciji.

Pozdrav

Reply to
helgrozd1

Ovdje ima stosta pa treba se samo odluciti i pocet raditi. Pozdrav

celo

A ako ¾eli¹ koristiti ureðaj na Marsu? Recimo za pogon robotskog vozila koje ide na struju a napaja se iz solarnog kolektora, gdje je neophodan svaki watt energije koji se mo¾e uhvatiti.

:))) Volim komplicirati pustom elektronikom

Reply to
Alen

"chipps" wrote

Jeli on stvarno nesto izumio ili je to bilo po tko zna koji put otkrivena topla voda (kako to samo mi znamo) ?

Reply to
Zvrcko

nekakvi

Toèno, svaka èast za ekvatorijalnu monta¾u! Ravnina kru¾nice koja vrti os nije vodoravna, veæ ¹to bli¾e ravnini s 'krugom' Sunca na nebu!!!! Tako se problem svodi na upravljanje jednog kuta, a to ¹to æe ujutro i naveèe biti malog odstupanja, nema veze, tada je iskoristivost energije Sunca i tako mala....

Interesantan link.

Hvala

Reply to
helgrozd1

foto

otkrivena

nije "izumio" imas na netu tih shema koliko hoces.....

Reply to
hodja

Shema za nesto slicno je izasla u ABC tehnike kad sam ja bio balavac a to je bilo davno, i ABC koji sam ja browsao tada je bio prepotopan... Znaci prije vise od cca 20 godina... Dvije foto celije par tranzica i vozilo je islo prema izvoru svijetla. Z

Reply to
zega