Osvjetljivac - rezime

Ima nekoliko threadova o osvjetljavanju plocica i dosta savjeta iz prakse.
Ja bi da rezimiramo stvari za konkretan projekt. Dakle, ja trenutno imam
ulicnu zarulju s razbijenim balonom. Planiram raditi osvjetljivac u kojemu
ce sve biti smjesteno u kuciste starog skenera.

Dakle, spominjala se ugradnja stednih zarulja, UV cijevi, odnosno neceg
treceg. Koje ce biti najjeftinije, a relativno efikasno rjesenje?

Ako stavljam stedne zarulje, trebam ih barem 3 s jedne strane i 3 s druge
strane kako bih pokrio cijelu A4 povrsinu skenera. To znaci i 6 grla za
zarulje.

Ako stavljam UV cijevi, trebam ih barem 3 ili 4. Njihova duljina je dovoljna
da prekriju 30 cm. Ali u tom slucaju trebam i prigusnicu i startere i "grla"
za cijevi. Koje cijevi uzeti????

Cini mi se da je varijanta sa stednim zaruljama jeftinija.

--
Pozdrav, Tomislav.
__

" > Ima nekoliko threadova o osvjetljavanju plocica i dosta savjeta iz
prakse.

Komplicira┼í, iako je ku─çi┼íte skenera isto dobro. Dovoljna ti je obi─Źna
kutija, metalna, drvena ili sl. ( pa ─Źak i bez nje  ), da u nju montira┼í tu
┼żarulju bez balona. Svrha kutije ti je da ┼ítiti tvoje o─Źi od te ┼żarulje, ako
misli┼í da ti njeno svjetlo ne smeta ne treba ti kutija objesi ┼żarulju i
stavi plo─Źicu ispod.

dovoljna
"grla"

Jeftinija ti je varijanta s originalnom ┼żaruljom 75 W. I razbijena sijalica
javne rasvjete treba prigu┼ínicu, a upotreba ┼ítednih i obi─Źnih ┼żarulja je po
mom iskustvu gubitak vremena, potrebno je jako dugo osvjetljavati za neki
uspjeh i to loš.

Najva┼żnije ti je da ima┼í dobar izvor UV zra─Źenja, a zatim idu neke vrlo
va┼żne sitnice kao npr. Nije dobro da je izvor (┼żarulja) pre blizo plo─Źici.
Zra─Źenje mora biti ┼íto je vi┼íe mogu─çe okomito na plo─Źicu. Mora ┼íto manje
biti refleksije zra─Źenja sa strane na plo─Źicu. Predlo┼żak s nacrtom veza mora
biti ┼íto bli┼że foto sloju, dakle mora biti tanji i ┼íto manje propu┼ítati
svjetlost (mislim na tamna mjesta predloška). Vrijeme osvjetljavanja sada
ovisi o vrsti izvora koji koristiš, udaljenosti istog, i vrsti stakla koje
stavlja┼í preko predlo┼íka i plo─Źice.

U biti sve se svodi na iskustvo. U po─Źetku je te┼íko, a kasnije
eksperimentiranjem se dobijaju vrlo precizne plo─Źice, gotovo pa jednake
profesionalnim industrijskim.

A ja bih prešao na manje serije pa me zanima sitotisak. Na internetu ne
pronalazim nikakva uputstva osim materijala. Kako se na engleskom naziva
sitotisak?
Ima li tko kakve skripte ili sli─Źno neka mi javi.

Pozdrav

Re: Osvjetljivac - rezime

Za sitotisak ti treba neko finije sito, foto emuzija (ili kak se to vec
zove?????) najobicnija tiskarska boja za sitotisak, rakl (to je ona
lipatica za prevlacenje bojom), zarulja za osvjetljavanje sita (ja sam
imao jednu od 500 W iz fotokopirke)... nemrem se vise sjetit kaj jos.
Rezultati su kad se ispraksirav vrlo dobri, ali ne znam kako je s
preciznoscu jer kad sam ja to radio jos nije bila rasirena upotreba SMD
komponenti...
Naravno klasika - negativ koji hoces prebaciti na pertinaks, nekaj s
cime budes jetkao....
E da i sredstvo za pranje sita poslije upotrebe jer inace je sjebhano...

Re: Osvjetljivac - rezime

Takvu metalnu kutiju s razbijenim balonom imam vec 10-15 godina. :) Pitam
konkretno pitanje, odnosno naslov je rezime, jer smo proteklih dana o tome
pricali.

Ali iskustva ljudi s grupe su drugacija.

No frx, kao sto rekoh, iskustva mi u tome ne fali, jednostavno idem na
drugaciju varijantu osvjetljivanja.

--
Pozdrav, Tomislav.
__
I watch grey clouds gather over my islands
Re: Osvjetljivac - rezime

Screen-printing, silk-screen

Damir

Site Timeline