NPN sklopka pitanje

Trivijalno pitanje no opet mi nije jasno.

Zasto ljudi stavljaju dodatan otpornik izmeðu baze i mase kod sklopki s NPN tranzistorima. Ista stvar ako se koristi PNP samo je onda izmeðu baze i napajanja.

Vecinom je taj otpornik velik, tipa 10k i na njemu bude 0.7V, dakle "krade malo struje", no cemu sluzi? Struju baze odreðuje otpornik izmeðu ulaza i baze..

Jedino logicko sto mi pada na pamet je da prite¾e bazu nisko ako je na ulazu sklopka visoka impedancija i tako sprijecava utjecaj nekih smetnji da se "igraju s tranzistorom".

Puno hvala.

Reply to
Mad I.D.

ako sam dobro shvatio o cemu pricas i ako se dobro sjecam skolskih dana, mi smo to zvali prednapon baze

dakle, da bi tranzistor "okinuo" napon mora biti minimalno 0,65V (za silicijski tr. u idelanim uvjetima), s tim otpornikom se postizalo to da signal koji okida tr. ne mora biti za 0.65V veci da bi mogao okinuti bazu

nadam se da si skuzio sta sam pokusao u kratko objasniti :)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

I to, i brze se zatvara ak se stavi takav otpronik.

Reply to
fire

Dobro se sjecas....al kolega I.D. se ne sjeca rudjera 3. razreda i el. sklopova....jao kad javim sarcu... :-DD

Reply to
Mystique

Zasto se brze zatvara? Taj otpornik smanjuje struju baze.

Reply to
Mad I.D.

Brze izbija parazitni kapacitet C-E i kapacitet voda koji vodi do baze.

Reply to
- Zoki -

E to me zanimalo. Hvala !

Reply to
Mad I.D.

Ali to ti ima vise efekta kod FET / MOSFET , kod bipolaraca tako-tako, zavisi u kakvim aplikacijama ga koristis, ako je npr. neki switching onda bi bilo dobro da ga ima.

Takoder ako se pojavi kakav spike na liniji, manja je vjerojatnost da ce aktivirati tranzistor, mada za takve slucajeve bolje je staviti RC na ulaz nego samo R

Reply to
- Zoki -