Malo OT pitranje u svezi halogenih lampi

Dakle kupio sam ugradbene stropne lampe halogene 220V 50W, e sad problem je u tome ¹to prejako svijetle. A novi ulo¹ci su skupi. Pa sam razmi¹ljao da ih prigu¹im smanjenjem napona. Vidio sam potenciometre u BAUMAX-u. I sad se nameæe pitanje koliko to ¹teti ¾aruljama.

--
Pozdrav.
*Zver*

pa koliko me pamet sluzi halogenke bi trebalo drzati na nazivnom naponu da bi imale smisla. u zarulji pri radu dolazi do isparavanja volframa sa zarne niti i metal se talozi na staklenom balonu i smanjuje vidljivost,a nit s vremenom postaje sve slabija. zarne niti za halogenke se rade od tungstena zbog vece temp (oko 3000 stC),a u balonu nije vakuum vec se ubacuju jodne pare i jos neke smjese halogenih el. da bi se ovaj proces sprijecio. tungsten koji pri toj temp ispari sa niti veze se na halogene elemente i vraca se "ohladjen"ponovo na svoje mjesto-na nit. za bolje zazumijevanje sjeti se procesa kruzenja vode u prirodi. e sada ako smanjis napon smanjit ces i temperaturu u balonu,a time i ubiti kemijski proces unutar njega-tj.dobit ces efekt obicne zarulje.znaci balon ce se s vremenom mezalizirati,a nit slabiti dok ne rikne. mozda bi ti bilo dobro uzeti jos jedan komplet lampi manje snage pa ih kombinirati sa ovima koje imas,a s vremenom ces doci na svoje jer niti jedna nije vjecna. ja se konkretno drzim osrama jer R7(cjevcica) 150W traje i do

1.5 god uz rad od 15h/d dok ostale izdrze jedva mjesec. kostaju 3x vise ali na kraju jos i "zaradis".

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

Ima¹ po trgovinama halogen dimer iz GER origigi za to ,radi super i ne ¹teti nego jo¹ èuva lampu od kojekakovih ¹okova.

"*Zver*" je napisao u poruci interesnoj grupi:dcgdj0$ke1$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr...

je

potenciometre

Reply to
Tehnièar

Kazes, za razliku od obicnih zarulja halogenke se ne rade od volframa, vec od tungstena? Znas li da tungsten u hr. rijecniku ne postoji? Postoji nesto sto se zove volfram :)))

--
U slucaju reply-a izbacite povlaku iz mail adrese

Stay for a while, stay forever. Sing for the times you are
bound to betray. Run for your life, run forever, your eyes
tell a lie and the liar must die.
Reply to
McBomb

u pravu si radi se o istoj stvari. meni je ostalo u glavi da je tungsten nekakva volframova slitina.mozda sam ja krivo povezao stvari ili je netko zaj... text koji mi je jednom davno dosao pod ruku. mea maxima culpa.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

Nije bed... malo sam bio 'ispravljacki' raspolozen :)