Kabel za svjetlo....

Sorry zbog krivo namjestenog vremena, tek sad sam skontao.....

Reply to
_Maniac_

Znam da je bila rasprava o tome kojeg promjera trebaju biti zice za razvodjenje struje, ali mene zanima koliku debljinu da uzmem, jer trebam razvesti od uticnice do 2m dalje na zid i napraviti razvodnu kutiju, i onda odatle napraviti prekidac i razvesti jos kojih 2m za obicnu zarulju od 60W....

Ajd pomoc...

Koristit cu onaj plosnati kabel sa 3 zice da nemoram bas duboko zid busiti... Samo me zanima koji promjer su te zice... Mislim da su 2.5, ali nisam siguran....

Reply to
_Maniac_

razvodjenje struje, ali mene zanima koliku debljinu da uzmem,

kutiju, i onda odatle napraviti prekidac i razvesti jos

Samo me zanima koji promjer su te zice... Mislim da

1,5 kvadrata
Reply to
- Zoki -

Mislim da je za rasvjetu dovoljno 1,5 kvadrata jer na to ide osigurac od

10A, sto bi na 240 V dalo 2400 W snage, a to je i vise nego dovoljno za rasvjetu. 2,5 kvadrata za uticnice i osigurac od 16A. Pozz!
Reply to
-Rio-

E cek... kakav osigurac??? Nisam ja to prije radio, pa mi nije jasno :) ....

Evo ja sam to ovako zamisljao napraviti...

Ajd napravi kak to treba zapravo ici, ak ovo ne valja....

Reply to
_Maniac_

;o))

prema shemi ako je razvod sa uticnice, pretpostavka je da je uticnica na osiguracu (ako je radjeno kako treba). Prema propisima "ne bi se smjelo tako raditi" jer rasvjeta treba biti na zasebnom osiguracu. No ovo itako nije idealan svijet.... Za razvod rasvjete dovoljan (moze i deblji naravno ako je mukte) je dvozilni

1,5 kvadrata kabl (dvozilni - ako je jedna zarulja) i paziti da se na prekidacu prekida faza, a ne nula. !!!!! Ako je vise zarulja (luster npr.) moze se razdvojiti na dvije grupe uz dupli prekidac (svaki za jednu grupu) i tada je potrebno tri zile. Kroz prekidac nul vod samo prolazi (ne prekida se), a fazu rezes i spajas na prekidac. Ako rasvjetno tijelo ima metalne lakodostupne dijelove, obavezno nulovati. Naravno, bez obzira na spretnost, prije svega nadi na kojem osiguracu se nalazi uticnica (od koje vuces napajanje), osigurac van i u dzep, a ako je automatski iskljuci. Ukucane obavezno obavjesti o radovima i iskapcanju osiguraca!!!!

Ugodan rad

--

DarioD
http://free-os.t-com.hr/dominovic/

E puno hvala... :)...

Nisam bio siguran da se to misli na taj osigurac.... da... uticnica je vec na osiguracu, tako da onda ne trebam stavljati neki posebno za rasvjetu....

E stavljat cu metalno/staklenu poluplafonjerku na zid... Znaci taj metalni dio da nulujem i to je to...

Ono za prekidanje faze znam, iako je kod mene kod kuce kako sam primjetio napravljeno skoro na svim uticnicama da se prekida nula, nemam pojma tko je radio, al prepravljeno je, tako da je sad normalno...

Reply to
_Maniac_

ak ces ic iz uticnice onda ti ni netreba razvodna kutija

Reply to
Pepermint

razvodjenje struje, ali mene zanima koliku debljinu da uzmem,

kutiju, i onda odatle napraviti prekidac i razvesti jos

Samo me zanima koji promjer su te zice... Mislim da

sto bi na 240 V dalo 2400 W snage, a to je i vise

Èuo sam od nekoliko elektrièara da se 2,5 kvadrata vi¹e praktièno ni ne koristi u stambenim prostorima (pogotovo u EU), jedino za instalaciju akumulacijskog el. bojlera i gara¾u/radionu zbog jaèih aparata. Mislim da je to sasvim OK, malo tko vi¹e ima mlin èekiæar u dnevnoj sobi :-) E sad da li je to pokriveno kakvim zakonom ili je to osobna inicijativa nekih elektrièara ne znam.
Reply to
- Zoki -

koristi u stambenim

bojlera i gara¾u/radionu zbog jaèih aparata.

:-)

nekih elektrièara ne znam.

Osobna inicijativa (citaj veca zarada) elektricara...

Ako imas FID onda to nesmijes nulovati nego spoji na uzemljenje.