induktivitet zavojnice

Jel netko ima formule ili neki link di bi mogao naci kak se racuna induktivitet neke zavojnice. Znaci trebo bi namotati zavojnice odredjenog induktiviteta. Jezgra je mali toroid iz atx-a i isto tako cu trebati za ravne ,stapaste jezgre.

Znam da induktivitet ovisi o broju namota , presjeku jezgre i samom obliku ali mi se neda traziti po knjigama formule

Eto , fala svima

Pozdrav, Pero

Reply to
Pero

Nema formule. Bez podataka o jezgri. Proizvodaci daju za toroidne jezgre Al faktor. To je induktivitet u nano Henrijima po kvadratu zavoje Al=nH/n2. Npr. ako je Al=60 i broj zavoja 5. Induktivitet je 60*5*5 = 1500nH. Ja koristim toroide iz PC napajanja ali tako da namotam par zavoja pa instrumentom izmjerim koliki je induktivite pa onda povecam ili smanjim broj zavoja. Ti toroidi iz PC napajanja nisu bas najbolji jer imaju veliki AL pa je tesko napraviti induktivitete malih vrijednosti. Na

mozes naci toroide sa tehnickim podacima (trazi Transformers/Inductors/Ferrites). Mozes ih naruciti preko
. Pozdrav. Neno

Reply to
neno

Evo i nekih linkova

neno

jel znas mozda otprilike vrijednosti za one male toroide (zute ili zelene boje) iz ATX-a. Fora je sto postoje razliciti promjeri ,a kak nemam instrument za mjerenje induktiviteta tesko mi je pogadjati.

Vecinom su to sve isti materijali.

Reply to
Pero

Reply to
neno

Mjerio sam na toroidu iz PC napajanja. Toroid je crne boje dimenzija

16,5mm vanjski promjer 9mm unutarnji promjer 8mm visina

5 zavoja induktivitet na 1.8MHz je 18uH na 4MHz 11uH na 7MHz 6uH

Ispod 1.8MHz ne mogu mjeriti. Ako æe¹ koristiti toroid na ni¾im frekvencijama ne znam koje vrijednosti mo¾e¹ oèekivati. Kao ¹to vidi¹ induktivitet je jako ovisan o frekvenciji. Vodi brigu toroid istog materijala, ali drugih dimenzija æe imati razlièite vrijednosti induktiviteta, ali to se da izraèunati preko linkova koje sam ti naveo.

Reply to
Neno