Feriklorid ne nagriza

Pozdrav

Imam jedan problem. Uhvatio sam se jednog projekta ali sam zapeo na
poE8%etku - kupio sam feriklorid i otopio sam ga u mlakoj vodi, E8%ak sam
napravio i jaE8%u otopinu nego B9%to treba. I stavio sam osvjetljenu
ploE8%icu unutra. Nakon 10-ak minuta se vidi da nagriza ploE8%icu ali to
se onda jako oduBE%i, recimo juE8%er sam na jednu ploE8%icu E8%ekao oko 9 s=
ati
da se izgrize i nije joB9% bila izgriBE%ena, i danas opet veE6% nagrizanje
traje 2 i pol sata i vidi se zelena unutraB9%njost ali nikako da se to
nagrize do kraja. A9%to radim krivo?

Kada ploE8%icu razvijem u NaOH provjerio sam ohmmetrom, dobro je
razvijena, laka nema tamo gdje ga ne treba biti, daje kontakt, tako da
nije to u pitanju.

Na internetu sam naB9%ao dosta recepata kako nagrizati solnom kiselinom
i hidrogenom ali me zanima koje mogu nabaviti u apoteci i u kojem
omjeru da ih smjeB9%am?

Re: Feriklorid ne nagriza
Moras ga zagrijati u vrucoj vodi na 40 st celziusa onda  proradi (stavi u
plitku kadu vrucu vodu i u nju ovu sa ferikloridom)

Pozdrav

Imam jedan problem. Uhvatio sam se jednog projekta ali sam zapeo na
početku - kupio sam feriklorid i otopio sam ga u mlakoj vodi, čak sam
napravio i jaču otopinu nego što treba. I stavio sam osvjetljenu
pločicu unutra. Nakon 10-ak minuta se vidi da nagriza pločicu ali to
se onda jako oduži, recimo jučer sam na jednu pločicu čekao oko 9 sati
da se izgrize i nije još bila izgrižena, i danas opet već nagrizanje
traje 2 i pol sata i vidi se zelena unutrašnjost ali nikako da se to
nagrize do kraja. Što radim krivo?

Kada pločicu razvijem u NaOH provjerio sam ohmmetrom, dobro je
razvijena, laka nema tamo gdje ga ne treba biti, daje kontakt, tako da
nije to u pitanju.

Na internetu sam našao dosta recepata kako nagrizati solnom kiselinom
i hidrogenom ali me zanima koje mogu nabaviti u apoteci i u kojem
omjeru da ih smješam?

Re: Feriklorid ne nagriza
Pa nagrizi sa solnom. Problem je kaj u apotekama daju samo 3% hidrogen, ali
da se prilagodit "recept".

Re: Feriklorid ne nagriza

Zasto bi kupovao skupi peroksid u apoteci kad ga mozes jeftinijeg i jaceg
naci na drugim mjestima, npr.

http://groups.google.hr/group/hr.comp.retro/msg/62ccaa772537dc01?hl=hr&dmode=source

--
________
Re: Feriklorid ne nagriza

U apoteci 30% hidrogen dodje 36kn. U Splitu ga dobijes ako lijepo zamolis i
objasnis za sto ti treba :)

Re: Feriklorid ne nagriza

pa one male bočice za bojanje kose su 12%??

Re: Feriklorid ne nagriza
Aha, znaE8%i, kupim solnu kiselinu za wc u trgovini i hodrogen (isto u
trgovini?). kako se on prodaje, u vreE6%icama ili... I kako je toE8%an
naziv jer ne mogu naE6%i na wikipediji, jedino B9%to dobijem je hidrogen
peroksid, a toga nema na wikipediji. Molim samo malo bolje
objaB9%njenje, prvi bih put radio s HCl pa me zanima u E8%emu se smije
drBE%ati da ne progori itd, u kojem se omjeru mijeB9%a sa hidrogenom?

Re: Feriklorid ne nagriza
"Hidrogen" je vodikov peroksid.

 I kako je točan
naziv jer ne mogu naći na wikipediji, jedino što dobijem je hidrogen
peroksid, a toga nema na wikipediji.

Re: Feriklorid ne nagriza

Aha, znači, kupim solnu kiselinu za wc u trgovini i hodrogen (isto u
trgovini?). kako se on prodaje, u vrećicama ili... I kako je točan
naziv jer ne mogu naći na wikipediji, jedino što dobijem je hidrogen
peroksid, a toga nema na wikipediji. Molim samo malo bolje
objašnjenje, prvi bih put radio s HCl pa me zanima u čemu se smije
držati da ne progori itd, u kojem se omjeru miješa sa hidrogenom?

to ti je mala bijela bočica, obično stoje kod farbi za kosu, samo pitaj tam
neku babu za hidrogen odmah bu ti rekla, imaš mislim 6,9,12%, uzmi si ovaj
najjači, za kiselinu uzmi plastičnu posudicu, nije to neka jaka kiselina, ja
nekad golom rukom izvadim pločicu, ali nemoj ako nemoraš, možda imaš
osjetljiviju kožu.

poz

Re: Feriklorid ne nagriza
Moras paziti i koja je solna kiselina jer danas imaju
sve neke mirisljave i sa manjim postotokom.
Gledaj da bude 18% jer ja sam se jednom zezao
sa 6% i nikako da ide.
Rjetko se vise nadje najobicnija.

[...]

To se kupuje u trgovini Boje i lakovi.....

Re: Feriklorid ne nagriza
Evo baB9% sam kupio solnu kiselinu 19% i hidrogen 30% pa E6%u za vikend
krenuti na posao :). Javim rezultate

Re: Feriklorid ne nagriza

Cuvaj se 30% hidrogena, solna kiselina je mila majka u odnosu na njega ako
ti kapne na kozu ;)

Re: Feriklorid ne nagriza
JoB9% nekoliko pitanja

1) da li trebam ovako jak hidrogen razrjediti u vodi

2) Ako ga ne razrjedim, koliko hidrogena se stavlja u solnu kiselinu -
kapljice ili malo viB9%e

3) Isto pitanje ako ga razrjedim koliko ga ide u solnu?

Re: Feriklorid ne nagriza
1) da li trebam ovako jak hidrogen razrjediti u vodi
Ne.

Ma to ide eksperimentalno. Ja uvijek u tacnu stavim plocicu, ulijem kiselinu
i tek onda dodajem hidrogen. Tog od 30% treba poprilicno malo ;)  Recimo 5%
volumno u odnosu na kiselinu.
Znaci ubaci plocicu i ulij kiselinu (dovoljno je da prekrije plocicu + malo
vise). Sad lagano to mijesas i usput dodajes hidrogen. Plocica ce uskoro
promijeniti boju u tamno crvenu, skoro smedju. Mozes dodati jos par kapi da
ubrzas nagrizanje. Nemoj pretjerati sa hidrogenom, ako ga dodas previse
unistit ce ti plocicu jer ce reakcija biti preburna.

Vidi pod 1)  :))

p.s. hidrogen iz boce prelij u malu plasticnu bocicu od 100ml, najbolje onu
sa pipkom. Tu bocicu koristi za doziranje. Ostatak spremi na tamno mjesto i
ne otvaraj ni diraj dok ti ne nestane u bocici. Hidrogen se s vremenom
raspada na kisik i obicnu vodu tako da mu koncentracija stalno pada. Stalno
otvaranje samo ce ubrzati taj proces. Meni je i uz veliku paznju nakon dvije
godine u boci ostalo samo 200 ml obicne vode...

Re: Feriklorid ne nagriza
Evo jos da nadodam, nagrizanje ce biti puno brze ako se kiselina ugrije na
40-ak stupnjeva. I jos nesto, ja nakon nagrizanja kiselinu uvijek bacam tj.
svaki put nagrizam sa novom.

Re: Feriklorid ne nagriza

tj.

Može i tako, nije preskupa....