DC motor/ventilator - smijer puhanja?

Imam ventilator - onaj za cca 100kn iz getroa - sa

3 brzine vrtnje.

Htio bi na jednostavan nacin napravit da se vrti kontra, tj. da puse u suprotnom smjeru nego sto je tvornicki a da mi ostanu 3 stupnja brzine.

Ima li netko prakticno rjesenje, ili je potrebno zavrsit fer da se to rjesi :?)

tenx na svakoj pomoci!

Reply to
Chupa

A da samo plasticnu elisu okrenes naopako?

Reply to
Dado_VTC

Ukretanjem elise za 180 stupnjeva, smjer zraène struje ostaje isti.

Reply to
Piksel

palo mi na pamet, ali nisam probao, mislim da ju ne mozes naopacke smontirat :(

Reply to
Chupa

Da okrene? + i - na motoru? Kakav motor je uopæe u tom èudu?

Reply to
FZ

he he, tocno!

Reply to
Stypiea

a sta mislis da cijeli ventilator okrenes....

Reply to
Atrax

radi se o izmjeniènom motoru:) tipa onaj iz miksera - vi¹ebrzinski:)

mislim da to sto hoces mozes izvesti promjenom spojeva na namotima motora - kako neznam:)

Reply to
danesaur

Dali motor radi na istosmjernu ili izmjenicnu struju?

Ako je to izmjenicni monofazni motor onda mo ne mozes promijeniti smjer faze i nule.

Pozdrav

Reply to
Marin Vukusic

Ne treba FER ali treba bit oprezan! Ako nema stalne magnete radi se o serijskom ili ti univerzalnom motoru. Mozes zamijenit ili kontakte na cetkicama ili kontakte na statoru (ovisi gdje ti je pristupacnije.

Reply to
Oldtimer

teorijski zamijenis spoj dviju cetkica, ali je nece dugo raditi je rotor ukosen radi iskrenja

Reply to
CyberBear

Zapravo najbolje rjesenje. 'propeler' ventilatora ako ga malo bolje pogledas ima krakove koji nisu ravni, zavinuti su radi boljeg aerodinamicnog efekta. Ako okrenes smjer vrtnje takvog propelera on ce naravno puhati u obratnom smjeru ali dosta slabije nego u originalnom

Boris

Reply to
Boris Vuletic

a onda pali ono okretanje elise za 180 stopnjeva :-)

Reply to
Dado_VTC

ovo nisam skuzio, mislis da jednostavno zamjenim mjesta cetkicama?

Reply to
Chupa

Umjesto okretanja cijelog ventilatora ili smjera okretanja motora mo¾e okrenuti samo propeler.

--
sip:lav1968@ekiga.net
Reply to

Dado_VTC wrote

Da, kad bi ga govoreci hipotetski mogao okrenuti naopako na vecini ventilatora koje sam vidio a pogotovo onih tajvanskih stolnih to ne ide

Boris

Reply to
Boris Vuletic

vec smo gore konstantirali da ovo rjesenje ne obrce smjer puhanja :) uzmi komad papira, malo ga razrezi i malo savini kao elisu.. onda ga okreni naopako i uvjeri se :) kao sto kaze u onoj reklami ....."ja sam se uvjerio"

Reply to
Stypiea

Da, meni je to jasno. Govorim o tome da ako uspijes promjeniti smjer vrtnje motora, takav ventilator ce doduse puhati u obratnom smjeru ali znatno slabije nego prije zbog konstrukcije same elise (ako ne vjerujes probaj :-)). Zato kazem da je zapravo najbolje rjesenje okrenuti cijeli ventilator(motor+elisu)na drugu stranu iliti za 180 stupnjeva. OK?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

OK, u tom slucaju me zanima kako bi mogao povecati podtlak koji ce ventilator stvarati, na udaljenosti ne vise 2mm od otvora vec 15cm od otvora zbog pozicije samog motora?

Reply to
Chupa

Pogledaj na AC bu?ilici koja ima oba smjera vrtnje (vjerujem da se ipak radi o AC motoru). Malim zakretanjem èetkica posti?e se obrnuti smjer vrtnje. Poigraj se malo, ali pitanje je da li mehanièka konstrukcija motora to dozvoljava.

--
Lift me up

"Chupa"  wrote in message
> ovo nisam skuzio, mislis da jednostavno zamjenim mjesta cetkicama?
Reply to
LiftBoy