10W LED driver - Problemi!

Trebam driver za led 10W.
Led radi na 10-11V, vuce 1000mA a moze potegnut i do 1500mA.
Dvije takve led idu na motocikl. Trebale bi normalno radit od 10 do 15V.

Pronasao sam nekakav pojeftin driver na ebayu ali ne radi ispod 15V za tu
moju ledicu. U njoj su zapravio tri serijiski spojene led.
http://www.sure-electronics.net/download/LE-LL313_Ver1.0_EN.pdf

Ima nekih skupljih al nisam siguran da bi i oni radili.

Sta mi je nejjednostavnije i najjeftinije?
Mozda nekakva shemica jednostavnog strujnog izvora?

Re: 10W LED driver - Problemi!

Taj driver izgleda treba ulazni napon od 9V do 12V za JEDNU ledicu 3,6V

Ako motocikl ima akumulator, možda bi mogao poslužiti LM317 ( možda bi malo
slabije svjetlile na 'leru'?)

Re: 10W LED driver - Problemi!

pise da radi s napajanjem od 9-35V

Re: 10W LED driver - Problemi!

Pise za tri ledice da rade od 24V do 35V, ja sam gledao u krivi manual kad
sam napisao da radi na 15V.

Ne znam sta sad oni tocno misle pod tim 3 led?
Ako misle na tri komada od kojih svaki u sebi ima po tri led, gdje taj jedan
komad radi na 10.5V, onda ta tri komada ne mogu radit na 24V.
U istom slucaju jedna dioda koja u sebi ima3 led ne moze normalno svijetlit
ni na 9V.

Ma to je sad i nebitno kako bih ja mogao sklepat nesto sa tranzistorom i dva
tri otpornika za tu vrijednost struje i to podrucje ulaznog napona?

Re: 10W LED driver - Problemi!

tri emitera u seriji. kroz to tece struja do 1500mA. da bi ti to i
radilo moras imati takve emitere. ili mozes spojiti i dva 750mA
emitera paralelno pa onda spajati u seriju takve parove.
napon emitera je od 3.2 do 3.7V i to ti odredjuje ulazni napon. dakle
ako imas 12V na ulazu onda trebas imati 3 serijski spojena emitera
(ili tri paralelna para).
a ovaj regulator struje ti sluzi da kroz te emitere uvijek tece ista
struja neovisno o naponu napajanja (u tvom slucaju 10-15V). a ako ti i
padne napon ispod 10V ili kolko je vec potrebno za maksimum svijetla
nista se nece desiti  samo ce ti diode svijetliti slabije

Re: 10W LED driver - Problemi!

A koji napon imas za poganjanje toga?
--
Bolje da me mrze zbog onoga što jesam,
nego da me vole zbog onoga što nisam.

Ovo je po manualu diode.

Ovo bi se trebalo odnosit na driver!

Napon akumulatora. Zna on pasti ispod 11V, recimo kad se na leru uključi
ventilator. A maksimalno bi trebalo biti 14,5V.
Jasam gore napisao 10-15V!

Re: 10W LED driver - Problemi!

S obzirom da je napon napajanja uglavnom veci od napona dioda
moze se struja ogranicit sa jednostavnim serijskim strujnim regulatorom, ali
napon napajanja
mora biti napon dioda+pad napona na regulatoru.
Time bi LED-ice slabije svijetlile kada napon padne na recimo 11v.
Inace, to rijetko pada tako nisko napon dok motor radi, a kada ne radi, onda
je akic vec gotovo prazan.

Strujni izvor koji bi davao konstantnu struju pri tim i vecim promjenama
napona,
uzimajuci u obzir napon dioda, bio bi kompleksniji, trebao bi PWM i
zavojnicu.
Tu si prepusten na milost proizvodjacima PWM chipa i trebas imat dobru
zavojnicu,
sto moze postat problem uzimajuci u obzir da kod nas jezgricu ne mozes kupit
u ducanu.

Za onu prvu varijantu ti mogu nacrtat shemu, ali koju nisam testirao.

--
Bolje da me mrze zbog onoga što jesam,
nego da me vole zbog onoga što nisam.
Re: 10W LED driver - Problemi!

Našao sam jednu super jednostavnu stvar u manualu od LM 317.

Pogledaj prvu sliku na 9. stranici prvog manuala na linku
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/L/M/3/1/LM317.shtml

moram testirat kako to radi!

Re: 10W LED driver - Problemi!
Pad napona Vin ~ Vout je oko 2V, plus 1.25 V na otporniku R1.
Uz potreban napon na LED 10.5 V, minimalni ulazni napon bi trebao biti
13.75V...
Dok motor radi i alternator puni, imas oko 14V pa ovo nece biti problem, ali
kad ugasis motor, malo ce se smanjiti intenzitet svjetla....
Sto znaci da ustvari bi bilo bolje napraviti LED driver, npr po shemi
http://www.instructables.com/id/Circuits-for-using-High-Power-LED-s/step6/The-new-stuff-Constant-Current-Source-1 /

Re: 10W LED driver - Problemi!
http://www.instructables.com/id/Circuits-for-using-High-Power-LED-s/step6/The-new-stuff-Constant-Current-Source-1 /

Nije li ovo skoro ista stvar?  pad napona na mosfetu a i na otporniku..

Re: 10W LED driver - Problemi!

http://www.instructables.com/id/Circuits-for-using-High-Power-LED-s/step6/The-new-stuff-Constant-Current-Source-1 /

Na mosfetu je pad napona reda 0,05V, a na otporniku manje od 0,6V, i on pada
kako struja pada.
Naravno, na mosfetu je pad napona kakav mora biti da bi se odrzavala struja
konstantnom,
ali kad napona nema, on je zadovoljan i sa 50 mV.

U normalnom radu, kad je ulazni napon veci od napona potrebnog ledicama, je
oko 0,7V na R3 i sluzi da natjera tranzistor na vodjenje i time skida napon
gatesa (koji se vrti oko 3,5 V) koji ogranicava struju.
0,6-0,7v je nuzno za natjerat tranzistor u stanje vodjenja.

Znači , gubi se samo 0,6V kad napon napajanja padne ispod napona koji
je potreban da ledice imaju zadanu struju.
Za 1A Iconst otpor R3 treba biti oko 0,7 ohma.
R1 nije kritican, moze biti ekstremno od 10 oma do 1 Momhm, ali ti ga drzi
oko 5-10k da struja Q1 bude 1-3mA, tu najbolje rade mali tranzistori.
Q1 je bilo koji mali tranzistor NPN, a Q2 moze biti jeftini BUZ10, BUZ11.
Mosfet treba hladit, moze se grijat i sa 4W.

Kad napon napajanja padne recimo na 9,14v , a ledice kod 9v vuku samo 0,2A
pad napona na mosfetu+ otporniku je 0,2*0,7=0,14V.
Na R3 kod struja manjima od nekih 0,8A nema dovoljno pada napona na bazi Q1
da bi proveo
i R1 tjera mosfet na gotovo totalnu vodljivost.

Manji gubitak napona od 0,6V mogao bi se postic germanijevim Q1, pa R3
stavit oko 0,2 ohma,
gubitak bi bio oko 0,2V, ali germanij nema takvo U/I   B-E koljeno pa struja
1A ne bi bila toliko stabilna.

Ne trebas vodit borbu da bi dobio pola volta, ako kad zatrebaju, to ionako
ne znaci puno u svijetlosti ledica.
Mislim da ces tim regulatorom biti zadovoljan.

--
Bolje da me mrze zbog onoga što jesam,
nego da me vole zbog onoga što nisam.
Re: 10W LED driver - Problemi!
Svaka čast! Super objašnjeno.

stavio sam:
R1 10%k
Q1= BC 337
Q2= BUZ11
R3= 0.56  5W

Sklop dosta dobro radi! I ne grije se previše.
Struja je 950mA, zadovoljan sam!

Re: 10W LED driver - Problemi!

Dobro PREDIMENZIONIRAN R3...lol

Re: 10W LED driver - Problemi!

"> Dobro PREDIMENZIONIRAN R3...lol

Da, što se tiče snage! Otpor mi odgovara jer tjera traženu struju, ma da mi
se baš ne uklapa najbolje u proračun!
Al takav sam imao, nije fizički prevelik!

Site Timeline