ADSL modem

Hej,

Har ett Nokia M5122 ADSL modem. Funderar på att byta från Telia till Spray. Kommer detta modem att funka även hos Spray? Detta Nokia modem finns inte med i listan över supporterade modem hos Spray, heter det något annat och/eller är det en annan tillverkare?

// Jocke

Reply to
Joacim J

Det skall funka. Du kommer troligtvis fortfarande vara kopplad på exakt samma ställe på stationen. Så funkar det nu funkar det sen.

Mvh,

--
Anders Hasselqvist
Reply to

Anders Hasselqvist wrote in news: snipped-for-privacy@stalin.acc.umu.se:

Skulle detta modem även funka med Bostream?

// Jocke

Reply to
Joacim J

Jupps. Det enda det inte funkar med är Bostreams 2Mbit-tjänst ed orckit.

Mvh,

--
Anders Hasselqvist
Reply to

Bara med iStream (512kbit).

Reply to
Joel

Ichimusai wrote in news: snipped-for-privacy@h130n1fls31o965.telia.com:

Har haft samma IP med Telia i ca. ett år. Dock inte med allt för många omstarter av gatewayen.

// Jocke

Reply to
Joacim J

Jag har en Outlook Express igång jämt som epostklient och den är inställd att fråga servern om nya email en gång i halvtimmen. Det har räckt för att aldrig tappa varken inloggning eller ip-adress i flera år. Nu flyttade jag nyligen, och det tog ett par veckor för Telia att flytta mitt ADSL, så nu har jag säkert fått en ny IP-adress dock.

/Danne

Reply to
Dan Altemyr