zdalne otwieranie drzwi - przez internet

Uzytkownik "news.gazeta.pl" snipped-for-privacy@email.com napisal w wiadomosci news:go89d1$nb9$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

GSM moze zamiast internetu ?

news.gazeta.pl schrieb:

przez internet bym tego nie robił, tylko przez intranet. Oprócz tego przydałoby się kodowanie jakieś. Gotowce (no prawie) są. Poszukaj sterowników z ethernetem. Jakby się uprzeć, to można też samemu zrobić, jak masz chwilkę czasu. Są do kupienia moduliki X-Port. Jak się wściekniesz, to upchniesz na nich jeszcze sterownik. W każdym razie X-Port ma na burcie kompletny TCP-IP stack i wyjście RS232. Ale X-Port ma też porty sterujące TTL, więc jak nie robisz szyfrowania danych to masz gotowca. A wszystko o wymiarach gniazdka RJ45. Jak potrzebujesz większego wypasiaka, to tutaj masz schemat urządzenia do sterowania 6x przez ethernet, ale to już przerost formy nad treścią (monitoring prądu i napięcia, watchdog i podobne siupy). Ale niestety wsio po niemiecku:

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Proszę bardzo - dokładnie to co chciałeś, tylko za tranzystorem na wyjściu trzeba dać przekaźnik.

Gdyby trzeba było czegoś bardziej zaawansowanego, małego i przez internet - proszę o kontakt.

Pozdrawiam, Michał Smolnik snipped-for-privacy@fims.pl

Reply to
msmolnik.fims

news.gazeta.pl pisze:

kupujesz na allegro starego eryka bo takowe mają białą liste. Kupujesz dowolnego prepaida, byle by miał długi czas ważności karty, a zazwyczaj karta jest aktywowana pierwszym WYKONANYM lub (odebranym) połaczeniem. Oczywiście nie dzwonisz, nie dobierasz. (w simplusie działało 2.5 roku, tak poprostu zapomnieli zablokować. W heyah, gwarantowany rok+tydzień.) zamiast wibratorka podłączasz przekaźniczek. NA białą liste (wpuszczanych numerów telefonów) wpisujesz siebie, żone, kolege, kogo tam chcesz. JAk zadwoni ktoś obcy, to dostanie "busy" jak ktoś z białej listy, to przekaźnik zaskakuje, i otwiera drzwi.

Mnie to to działa od 5 lat. Telefon eriscon t10, (dzisiaj zdjęty, bo maluje przedpokuj) wprawdzie podczas prób uwaliłem moduł załączający wibrator, ale podpiąłem sie pod zasilanie ekranu. Tak to wisiało na pająka 5 lat bezawaryjnie.... (cały czas zasilane-niestety)

ToMasz

PS otwierało rygiel w domofonie.

Reply to
ToMasz

Inne telefony też mogą być! Takie, które mogą definiować grupy osób - wówczas ustawia się brak dzwonka ogólnie i jakiś dzwonek dla grupy osób wpisanych w książkę... Działać będzie identycznie, z tym, że pozostałe osoby nie dostaną sygnału zajętości, a po prostu nikt nie będzie odbierać (czyli niestety można nam taki telefon zablokować dzwoniąc na niego non stop).

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Konop pisze:

Tylko ze starego eryka kupisz spokojnie za 30zł....

ToMasz

Reply to
ToMasz

ToMasz pisze:

Ostatnio śledziłem ceny Noki 6030 - wiele poszło poniżej 30zł... mojej poprzedniej motoroli C333 już nawet nie ma na Allegro, ale jakiś czas temu kosztowała grosze (uznałem, że nie opłaca mi się jej sprzedawać). A te 2 telefony na pewno posiadały tego typu funkcję ;)... o innych nie piszę, gdyż nie jestem biegły w telefonach, ale sądzę, że tego typu aparatów za mniej niż 30zł jest całe mnóstwo ;)... napisałem o tym dlatego, że może nie trzeba kupować, tylko wygrzebać coś z szuflady i po prostu użyć ;)... Większe prawdopodobieństwo, że ktoś ma w szufladzie "jakikolwiek telefon z możliwością ustawienia dzwonka dla grupy osób" niż że ma konkretnie "starego eryka" :P...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop