Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratun ku, pali się!

Z tym ratunku i że się pali to troche przesada, ale problem dla mnie
istnieje.
Onego czasu zafundowałem sobie oswietlenie pokoju złozone z 4 żarówek
energooszczednych typu GLOBE E27 20 W.
Jak wiadomo, są to dość spore szklane bańki dość ładnie wygladajace, które
nie wymagają kloszy. Produkuje je wiele firm i są w sklepach różnych cenach.
Ponieważ z tych 4 palą się już tylko 2 ( które wytrzymały przeszło 20 lat,
godzin świecenia nie sposób obliczyć) uznałem że przyszedł czas aby kupić
komplet 4 szt + coś na zapas.
Chciałem kupic takie, które mają jakąs znośną dla człowieka ciepłote barwy
światła i żywotność około 10 tysięcy godzin (te które teraz mam tak mają) no
i liczy się cena.

Na Allegro zobaczyłem potrzene mi zarówki energooszczędne typu globe z
trzonkiem E27 o mocy około 20 W nastepujacych firm:

Philips (Softone Globe)

Osram (Duluxstar Globe)

Megaman

TCP

Active Jet

I najtańsze - jakaś chińszczyzna z oznaczeniami CE RoHS ( nie wiem czy to
nie jest czasem jakiś certyfikat?) w każdym razie sprzedaje to polska firma
Kwazar Lighting twierdząc, ze trzymają poziom równy Osram-owi czy
Philips-owi.

Rozpietość cenowa od 36 zł w  wypadku Osram do 13 zł  (zdaje się) ta
wspomniana wyżej chińszczyzna.
Kiedys kupiłem po 3 zł jakieś badziewne żarówki energooszczędne, które
dawały stosunkowo słabe światło w stosunku do pobieranej mocy o zimno-białej
upiornej nieco barwie.
Chciałbym uniknąć podobnych zakupów. W zwiazku z tym mam pytanie co sądzicie
o tych firmach?
Znam zarówki Osram i Philiips, ale reszta nic mi nie mówi.
Myslalem o oświetleniu za poomoca Globe Led, ale boje się, że  nierówno
świecą i widać te diody, których mają po kilkadziesiat sztuk w sobie, dla
tego postanowiłem zrobić powtórkę z żarowek energooszczędnych podobnych do
tych, które mam teraz. Chodzi o oświetlenie sypialni i raczej zarówki typu
Globe wchodza tu w grę.
Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie w tym temacie i ocenę firm jakie
wyszczególniłem. Kupowac drogie żarówki, ale ogólnie znanych firm typu Osram
czy Philips czy wybrac firmę mniej znaną, ale sporo tańszą?

pozdrawiam - Janusz

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratunku, pali się!

kupiłem sobie GLED35SUWW-E27  http://tinyurl.com/brj8apv
po 24zł. Bardzo ładnie świecą. Tyle że mają z 5cm średnicy.

--
Piotr

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratunku, pali się!

A gdzie? Bo na stronie są po 54 :)
--
Jacek

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratunku, pali się!

W karfiurze i w unRealu :)

--
Piotr

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Rat unku, pali się!

A ActiveJet to nie chinszczyzna?

Ja bym brał Osram ewentualnie Philips. Inne wynalazki za długo nie działają.

--
Irokez

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratunku, pali się!

A Philips nie jest made in PRC ? I osram tez ? I te pozostale ?

Nie jest zle. Milo wspominam jakies noname - trzy razy wymieniali na
gwarancji :-)

Radze dokupic takie same jak byly - beda rowno wygladac.
I jak nie radze kupowac swietlowek na zapas ... to moze tym razem zrobic
wyjatek ?

Podobne lampy sa tez marki PILA  (Philips/PRC), byly dosc tanie w Netto.
W Ikei mi sie kiedys podobaly duze kule, cos po 20zl, ale ostatnio nie
widzialem.

No i .... spiralne tez sa ozdobne, i tez mozna bez kloszy.
I co gorsza nie wiem co ladniejsze :-)

P.S. w srodku tych okraglych sa spiralne.

PPS sa swietlowki indukcyjne, drogie, ale niemal wieczne.
http://www.techlamps.pl/index.php/id_137.html
Generator, cewka, i nakladana na nia banka bezelektrodowa.

Jest tego coraz wiecej, np osram endura, GE
http://megacennik.com/produkt/32/swietlowki_kompaktowe_indukcyjne_tu_efl23w830_r80_220240v_e27_lbx_16.html?symbol92%246

J.

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratunku, pali się!

dyskusyjnych:sdsxdog991n3$.w74l2fyknt33$. snipped-for-privacy@40tude.net...
(ciap)

Jakoś mi szybko zdychały - spiralne.

--
nic do powiedzenia
www.wojtiuk.pl

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratunku, pali się!

Musialbym odszukac - ale imo nie narzekalem. W sumie roznice w stosunku do
"zwyklych" prawie zadne.

I jak pisalem - w tych "globe" w srodku jest spirala.
Tyle ze chlodzenie gorsze i calosc goraca, co dobrze elektronice nie wrozy
:-)

J.

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Rat unku, pali się!

-------------

Pragnę przypomnieć, że żarówki te w sypialni działały przeszło około lub
przeszło 20 lat, bo jeszcze działają mi dwie. Więc ta skretnośc na
elektronike za bardzo nie działa. Kupiłem z konieczności skrętki polskiej
produkcji (przynajmniej firmowane), bo ich wymiar pasował do klosza zamiast
normalnej żarówki i grzeją się straszliwie, ale tez dają czadu w postaci
światła niesamowicie.

Wpadłem na zaiste genialny pomysł, aby zobaczyć co to za żarówki mam na
suficie w sypialni i okazało się, że:

2 sztuki to Radium Rolux quick 20 W 230 V etc. made in Germany
2 sztuki Osram Dulux 20 W etc.

Pamiętam, że miałem jedną na zapas, bo kupiłem ich chyba 5 sztuk te
dwadziescia przeszło lat temu i były one wtedy w przeliczeniu na zarobki
bardzo drogie? Kosztowały mnie około 2 miliony 500 tysiecy zł. 450 lub 500
tysięcy za sztukę.
Potem gdzies załapałem jedną lub dwie Osram.  Pamięć się zaciera.
W sumie, to nie wiem co wtedy kupiłem, czy te Radium czy Osram-y?
Teraz jest po połowie Osram i Radium i po połowie też działają, bo jedna
która się świeci to Osram, a druga Radium
co dowodzi, że są to żarówki dość podobnej klasy. Z tym, że wtedy w Chinach
tego nie produkowali.

W necie widziałem stronę gdzie sprzedawali hurtowo tego typu żarówki globe
chińskiej produkcji i cena ich w zależnosci od godzin świecenia to od 50
centów  do 5 dolarów $ za jakis full wypas świecacy 15 tysięcy godzin. Z
tym, że tam trzeba by kupić najmniej z 500 sztuk.

pzdr. Janusz

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratunku, pali się!

A dlugo tam swiatlo swiecisz ? 3h srednio dziennie - 1100h rocznie.
Ale jesli to stricte sypialnia to moze znacznie mniej.

Stare skoro mialy 20W, to powinny swiecic podobnie. No chyba ze ze starosci
juz im polowa swiatla ubyla.

Przeszlo 20 lat temu ... wartosc zlotowki byla mocno zmienna :-)

Tym niemniej to chyba "zwykle" swietlowki kompaktowe, nie zadne indukcyjne.
Ktore wtedy mogly kosztowac faktycznie rzedu 50 dzisiejszych zl.

Osram chyba jeszcze nie, ale chinskie/tajwanskie juz byly dostepne.

J.

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratun ku, pali się!

  Chińczycy są zdolni i nie związani z dyrektywami UE.
  Całkiem zgrabnie zarejestrowali np. zastrzeżone logo "China Export"
(skuteczne zastrzeżenie wynika z umów dotyczących znaków towarowych,
zupełnie bez związku z istnieniem UE), które zupełnie przypadkiem
przypomina unijny znak "CE":

http://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/uwaga-na-buble-kiedy-znak-ce-oznacza-china-export_68654.html

  No i teraz potrzebujesz ekspertyzy, który z tych dwu znaków jest
na konkretnym wyrobie :P
(o jakimś "haku" na RoHS nie słyszałem, ale pewnie wystarczy poczekać ;))

  No to trzymaj tę firmę za słowo.

pzdr, Gotfryd

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratun ku, pali się!

Ale jak sprzedaja w UE to sa zwiazani.
Czy tez moze importer jest zwiazany.

http://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/uwaga-na-buble-kiedy-znak-ce-oznacza-china-export_68654.html

Tak czy inaczej - w sklepie w UE ma byc towar wlasciwie oznakowany.
A wczesniej spelniajacy wlasciwe normy.

J.

Re: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratun ku, pali się!

  To wszystko prawda.
  Ale nie można nie wpuścić na obszar celny towaru z oznaczeniem
China Export, w końcu umowy o ochronie wlasności intelektualnej
są popodpisywane, a ewentualny klient musi najpierw załapać, że
to co ma przed nosem to nie jest "to" CE.
  W układzie w którym sprzedawca jest w kategorii "garaż" który
kupił od importera "krzak" egzekwowanie rzeczonych wymagań
wcale prosto nie wygląda.
  Stąd i szansa kupienia na allegro "CE" w wersji marketingowej
wcale nie jest zerowa :)

pzdr, Gtofryd

Site Timeline