Z zupełnie innej beczki: kabel do z

Witam!

Nie samą elektroniką człowiek żyje ...

Muszę przeciągnąć 230V w ziemii na działce. Żadna filozofia, większość ludzi wkopuje normalne kable i się nie przejmuje, ale ja ambitnie chciałbym coś lepszego :)

Założenia:

a) Około 15 metrów b) Odporne na uszkodzenie szpadlem (bedzie głęboko, ale i tak ...) c) Izolacja i jakaś osłona d) max. 10A e) 3 żyły. f) Raczej drut nie linka

I teraz pytanie: czy jest sens wybrać się do jakiegoś hipermarketu w poszukiwaniu kabla do wkopania, czy też raczej poszukać w hurtowniach elektrotechnicznych ? Instalację wyszyje sam (róznicówka/nadmiarowoprądowy etc). Chodzi mi tylko o wybór samego kabla do ziemii, żeby go szlag nie trafił wczesniej jak po 10 latach. Niestety mam złe doświadczenia, po wkopaniu kabla u kolegi w domku po 2 latach osłona zaczeła pękać i w końcu nastąpiło zwarnie doziemne. Dlatego nie chce tandety.

Może ma ktoś gotowe rozwiązanie (oznaczenie/producent).

I oczywisćie tanie :)

Reply to
Sebastian Bialy

Sebastian Bialy napisał(a):

Ja jak zakopywałem na działce to miałem pozostałe rurki metalowe po produkcji płotu. Może jak się przejdziesz po ogródkach to u kogoś będą leżeć niepotrzebny. pzdr

Reply to
Grzegorz Latocha

Sprawdzone u mnie w praktyce: rura z tworzywa stosowana do instalacji nawadniajacych, dla bezpieczenstwa ew druga , o mniejszej srednicy do wewnatrz a w taki zestaw wkladasz zwykly przewod na 220V - szpadlem raczej tego nie przetniesz, przynajmniej ja nie dalem rady :) Cena rury ok 0.8 do 1.5 zl za metr (zaleznie od srednicy) Aaa.... przy przeciaganiu dluzszego przewodu bardzo przydatny jest domowy odkurzacz :)

Reply to
nonx