Wykonawstwo PCB w chinach i montaż

Witam ,

Mam PCB 6-cio warstwowe , planuję zlecić wykonawstwo w pcbcart. Podobno robią
dobrze. No i teraz montaż...  Mam na pokładzie jedną kostkę BGA , kilka QFP no i
trochę różnistych robaków SMD. Kto w/g Waszych doświadczeń dobrze i za
sensowną cenę robi montaż. A może też zlecić to w Chinach. No , ale w takim
przypadku co z elementami??  Mam im je wysyłać , czy sami u siebie to załatwią ??

MH

Re: Wykonawstwo PCB w chinach i montaż
??

Montaż http://www.pp-elektronix.com /
Będziesz zadowolony.

Pozdrawiam

Adam Górski

Re: Wykonawstwo PCB w chinach i montaż
Co ja mogę doradzić to zadbać dobrze o to, aby produkcja miała
dobry sposób na sprawdzenie działania płytki i aby zapłacić tylko
za działające płytki - niech sami w tych kosztach naprawiają
niedoróbki bo sam sobie nie poradzisz z tym potem, zwłaszcza
jak będzie trzeba zdejmować BGA czy roentgenem sprawdzać
czy wszystkie kulki są na miejscu :-)

Co do tego czy wysyłać im części - trochę to jak z wożeniem
drzewa do lasu, zwłaszcza że montaż maszynowy ma dosyć
specjalne wymagania (tasmy o pewnej minimalnej długości itp)
 - ale poprosiłbym o wycenę z częściami i bez - porównasz sam
czy się opłaca czy nie. U tych samych ludzi robiłbym tez laminat
aby nie było przepychanki czyja wina jak płytka nie będzie
działać przy sygnałach 100-200MHz...

Re: Wykonawstwo PCB w chinach i montaż

Z tego co rozumiem , całość zlecałeś w pcbcart (PCB+montaż) ??
Na początek zlecę im chyba tylko PCB , bo muszę jeszcze to przeprotytypić.
Wiadomo , jakieś zmiany będą. No i dalej wdrożenie. Od tego momentu ,
faktycznie najwygodniej byłoby zlecać u nich całość. Pytanie dotyczące
testowania , ponieważ całość jest "mixed signal" z szeregowym przesyłem danych
na LVDS nawet do 240MHz do FPGA konfigurowalnego przez JTAG'a.
Konfigurację do testowania , wiadomo muszę i tak przygotować , ale co z
odpowiednim kablem i softem ??  Kabel albo kupią sobie sami , albo ja im będę
musiał wysłać. Soft to chyba raczej nie problem , bo Webpack jest za friko.
Jak to widzisz ??

Pozdrawiam ,

MH

Re: Wykonawstwo PCB w chinach i montaż

To zależy czy chcesz mieć testy parametryczne, czy funkcjonalne.
Jak funkcjonalne, to raczej ty musisz dostarczyć cały tester, do którego
podpina się twoje ustrojstwo, naciska przycisk start i dostaje wynik
"ok" albo listę błędów.

Re: Wykonawstwo PCB w chinach i montaż

Źle zrozumiałeś :-) Pracowaliśmy z innymi takimi firmami...

Wszystko musisz dostarczyć sam, przetestowane we własnym interesie.
Po robocie mogą Ci wszystko odesłać, jeśli nic nie zniszczą :-)
Blaski i cienie wysyłania czegoś tak daleko...

Tak - prototypami musisz się zająć sam, ale potem może się zdarzyć
że zrobią 100 płytek i 10 będzie działać - i co wtedy? Musisz jasno ustalić
do kogo należy odpowiedzialność za uruchomienie/testowanie płytek.

Site Timeline