Wbijanie uziomu szpilkowego

Czołem. Pytanie do praktyków: czy jest szansa na wbicie uziomu szpilkowego ( co najmniej 3 metry ) młotkiem SDS plus o energii 5 J ? Wszędzie posługują się młotkami SDS max, to jednak inna liga energetyczna.

Reply to
PeJot

To zależy jaki grunt, ale 3m to raczej bez problemu - można wbić ręcznym młotkiem bez większego wysiłku. Wbijałem akumulatorową SDS i jakoś szło. To zależy ile masz tego do wbicia - jeśli wbijasz nagminnie to kup coś cięższego, bo zamordujesz narzędzie. Widziałem ciekawe zjawisko przy wbijaniu cięższym młotem - przy uderzeniach "z całej siły" (z nad głowy) szpilka wchodziła max 1-2cm, natomiast wystarczyło unieść młot 30-40cm nad szpilkę i puścić i za każdym razem ubywało po 4-5cm - wyraźnie wchodziła szybciej.

Reply to
Mirek

:-)

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz .

W dniu 2017-11-18 o 14:46, Mirek pisze:

Robota jednorazowa, szkoda pożyczać komercyjne narzędzie. Tu niby ładnie idzie:

Swoją drogą, wszędzie piszą że nierdzewka jest The best. Tak się składa że miałbym pod ręką pręty 16 mm, tylko gwintować i skręcić na mufki ( też nierdzewne ). Ma to sens ?

Reply to
PeJot

W dniu sobota, 18 listopada 2017 12:37:32 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

3metry to tłuczkiem do kotletów wbijesz
Reply to
Kris