Uszkodzenia LCD z podświetleniem LED

Ciekaw jestem jaka jest natura takiego uszkodzenia:
http://allegro.pl/monitor-lcd-led-samsung-bx2240-pivot-bcm-i2220537534.html

--
Włodek

Re: Uszkodzenia LCD z podświetleniem LED

3 możliwości:
1. część LEDów nie działa
2. matĂłwka uszkodzona
3. część LEDów świeci nie w matówkę

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Przy czym ja bym stawiał ma 1), bo pozostałe raczej bez urazu
mechanicznego by się nie pojawiły, a to z kolei pewnie uszkodziłoby
szkło. Ale tak sobie gdybam tylko....

Re: Uszkodzenia LCD z podświetleniem LED

A ja na 2. - bo to chyba nie szklo, i przy czyszczeniu jak mocno
przycisniesz to wlasnie takie cos zostaje, jak sie folia zegnie. :|
Pewnie sprzataczka nieswiadoma niczego umyla monitor szmatką dociskając,
bo plama od kawy byla w rogu :P

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Re: Uszkodzenia LCD z podświetleniem LED
Naprawiałem podobny monitor. Uszkodzenie jednego z wielu ledów, one są
tam łączone w szereg po kilka sztuk, zasilane z ~20V albo więcej (źródło
prądowe/pwm). Jeden padnie i cały paseczek na kilka cm - ciemny.
Niestety (w moim przypadku) ledy te to nie kulturalne klocuszki 3528 -
tylko "pchełki" co 5-7mm w postaci struktury led, wszystkie na wspólnej
listwie, zalane glutem (nawet nie smd, w sumie cała listwa ledów jako
jeden hybrydowy element można by określić). Udało mi się naprawić
wbijając szpilki w listwę led = lokalizując uszkodzoną sztukę,
rozharatać i zewrzeć ją opornikiem smd i reszta świeci, brak jednej nie
przeszkadza.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: Uszkodzenia LCD z podświetle niem LED

(ciap)
świeci,

Dzieki za wszystkim za odpowiedzi, a po powyższej rozważę kupno czegoś
podobnego,
mam dużo czasu na dłubaninę ;-)

--
Włodek