UPS Cyber power i router

Witam.
Mam router LinkSys 320.
Podłączyłem go pod UPS CyberPower zeby w razie awarii pradu dale działał.

Tylko ze jak zabraknie prądu to UPS sie wyłącza.
Jak dodatkowo podłącze pod niego komputer to działa OK.

Czy możliwe ze router pobiera za mało prądu i przez to UPS sie nie przełącza
na baterie?

Pozdrawiam

Re: UPS Cyber power i router
No jak widzisz mozliwe ze tak jest - moc zasilacza nie jest duza, ten caly
cyber to moze ma jakies zarzadzanie przez www/rs232? A tak to podlacz jakas
zaroweczke, sietlowke kompaktowa i sprawdz.

Re: UPS Cyber power i router

Mozliwe mam takiego z wyswietlaczem LCD wabi sie activejet energy i jest
prawde mowiac do dupy.  Jakis debil wstawil super obudowe wodotryski LCD
a nie pomyslal o tym ze ktos bedzie chcial zwykly router podlaczyc o
poborze 5W.

NIc z nim nie zrobisz support do dupy a przerobka niemozliwa.

Re: UPS Cyber power i router

Dlaczego debil? Jaka jest sprawność falownika zaprojektowanego na
kilkaset W, a obciążonego mocą 5W? Projektant zadbał, by użyszkodnicy
nie wykorzystywali sprzętu w 'debilny' sposób i nie narzekali później
na firmę, że bateria słaba i się zaraz kończy, mimo że prawie nie
obciążona. Do zasilania takiego routera, to lepszy (i tańszy) będzie
zasilacz buforowy.

Można od biedy wpiąć się 'od dupy strony' do akumulatora żelowego.

Re: UPS Cyber power i router

A pewnie ze buforowka bedzie lepsza ale jakos moj stary UPS bez super
wyswietlacza LCD daje rade od 2 lat obciazony 10W a super hiper wypas
daje dupy jak i projektant tego gowna.

Re: UPS Cyber power i router

Ciekawe ile jak długo daje radę z takim obciążeniem (rozumiem, że nie
dwa lata, w tym czasie był pewnie parę razy podłączony do prądu).

Re: UPS Cyber power i router

Stary Fideltronik na podtrzymaniu daje rade zasilic przez kilka godzin 1
AP i wystarczy bo w ciagu tych 2 lat pradu nie bylo moze razem przez 2-3
godziny. Szkoda ze "projektanci" wypasionych nowych UPSow nie mysla o
uzytkownikach.  Bo sprawnosc, a co ma do tego sprawnosc jak UPS ma
raptem przez kilka lat zadzialac przez kilka godzin. Nawet jesli
sprawnisc bedzie na poziomie 50% to i tak duzo wiecej niz nic.

Re: UPS Cyber power i router

raczej ok 20-25% ponieważ akumulator 7Ah lub wiekszy rozładowuje się
np w 4h co znaczy że z akumulatora pobierane jest blisko 2A tzn ok 24W.
Biorąc po uwagę cały proces ładowania w UPSie (prąd jałowy trafa)
znacznie lepszy będzie zasilacz buforowy.

--
j.r.

Re: UPS Cyber power i router

no dobra, kazdy mowi, ze lepszy jest zasilacz buforowy, ale przeciez
router wymaga rownego zasilania 12V, a w zasilaczu buforowym raz jest
13.8V (przy zasilaniu sieciowym) a raz 12V (przy zasilaniu z akumulatora)

Re: UPS Cyber power i router

Równego? Zasilacz zrobiony z transformatora, czterech diod i kondensatora
daje równe napięcie 12V? Zdecydowana większość współczeznych routerów
(i podobnych urządzeń) radzi sobie świetnie z zasilaniem od 5 do
kilkudziesięciu woltów. Niektóre mają nawet mostek prostowniczy i są
zasilane zmiennym napięciem z gołego transformatora (ale stałe im nie
szkodzi). Biorąc pod uwagę fakt, że zadzilacze do routerów mają sprawność
daleko mniejszą od stuprocentowej, to zasilacz buforowy zmajstrowany na
prędce na bazie kilku paluszkowych akumulatorów da podobny czas pracy
urządzenia, co UPS z typowym akumulatorem 7Ah.

Re: UPS Cyber power i router

tak, tylko ze moj router to plyta mini-itx zasilana 12V DC (i tu juz tak
latwo sie nie da) i tak sie zastanawiam, nad takim modulem

http://www.pulsarspj.com.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1&m2=9&m3=2

tylko nie napisali, jaka to ma sprawnosc ... sadzac po duzym radiatorze,
sprawnosc jest dosc fatalna ...

Re: UPS Cyber power i router
Jesli juz to potrzebujesz zasilacza buforowego nie UPS'a

http://www.zasilacze.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1&m2=8

Re: UPS Cyber power i router

juz posiadam zasilacz buforowy pulsar 13,8V 2A, niestety daje rozne
napiecie 13.8V przy zasilaniu sieciowym i ok. 12V przy zasilaniu z
akumulatora

szukam jakiegos modulu ktory da stabilizowane 12V o rozsadnej
sprawnosci, bez wiekszych radiatorow na stabilizatorach ... to co
podalem na zdjeciu

RN250

http://www.pulsarspj.com.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1&m2=9&m3=2

jest jakby samym stabilizatorem z duzym radiatorem, a potrzebuje
przetwornicy o duzej sprawnosci i dopiero stabilizator

Re: UPS Cyber power i router

http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=zasilacz+buforowy&idp=1#search%3Dzasilacz+buforowy

Re: UPS Cyber power i router

Skąd pewność? Rzadko się zdarza, że potrzebna jest aż taka dokładność
napięcia zasilającego (a z drugiej strony płyty mini-itx, to chyba nie
tylko jednym napięciem sie żywią). Zresztą może być lepiej (i taniej)
zastąpic to innym routerem i zasilaczem.

Jak potrzebuję *ciągłego* źródła zasilania, a coś się nazywa "pulsar",
to ja mam wobec tego już na wejściu pewne wątpliwości. Ale kto wie...

Napisali też, że 5A (60W), więc nie jest tak źle.

Re: UPS Cyber power i router

Router zadowoli sie prawdopodobnie kazdym napieciem z zakresu 8-20V.
W srodku jest pewnie stabilizator do 5V.

c.

Re: UPS Cyber power i router

Zrobiłem sekcję zwłok routera Linksysa. Zasilacz impulsowy na 3,3V,
katalogowe napięcie wejściowe zdaje się do 50V. Fabrycznie dołączony
zasilacz 12V. Sprawdziłem (na innym żywym pacjencie), że 5V mu też
starcza. Sporo wyższe od 12V teżpodłączałem, ale w tej chwili nie
pamiętam jakie.

Re: UPS Cyber power i router

No właśnie - ja testowałem Ubiquiti Nano i niby jest przystosowane do
zasilania PoE, ale zasilacz w komplecie jest na 15V i nigdzie nie mogłem
się doczytać czy można więcej. Zrobiłem test - do jakichś 27V prąd spada
(fajnie), ale powyżej zaczyna powolutku rosnąć - nie ryzykowałem -
spadek sprawności przetwornicy czy już jakieś upływności na elektrolitach?

Mirek.

Re: UPS Cyber power i router

raczej jakiś tantal na 25V wsadzili na wejściu i upływu dostaje.
Aluminiowe wykle większe przewoltowanie wytrzymuja a tantale
wtedy ładnie eksplodują :)
--
pzdr, j.r.

Site Timeline