UPS

mam upsa... w ramach testów dołączyłem do niego żarówkę 100W...
napięcie trzyma 160V, do tego żarówka wyraźnie miga... czy ten
UPS jest uszkodzony?
1000VA...

Re: UPS
Szanowny Panie!
Odpowiedzią jest: True RMS. Miernik musi posiadać taki napis. Napięcie z UPS
nie jest sinusoidą.

--
-- .
pozdrawiam

a czym prostokątem? przecież w środku siedzi zwykłe trafo... no
i martwi mnie to miganie żarówki - jak podłączałem żarówę do UPS
w firmie to nie migały...

Re: UPS
Raczej dwoma prostokatami. Ja taki widziałem.

Tylko oscyloskop pokaże prawdę.

--
-- .
pozdrawiam

masz rację, podłączyłem, przebieg całkowicie prostokątny... a
raczej impulsy prostokątne... nie wiem czy to błąd odczytu/sondy
ale pokazuje mi impulsy o amplitudzie 300V... no i nie widać,
żeby były jakieś odchyłki od przebiegu, skąd więc to migotanie
żarówki?

Re: UPS

Proszę zrobić zdjęcie z oscyloskopu i pokazać.

--
-- .
pozdrawiam

jutro zmierzę miernikiem, przebieg jest taki:
---                 ---
    |                |     |
    |                |     |
     ---       ---      ---
          |     |
          |     |
           ---

Re: UPS
No to żarówka żarowa będzie migać, bo przez 1/3 okresu ma 0V.
To jest kiepska emulacja sinusoidy.
W takim przypadku pozostaje podłączenie żarówki energooszczędnej.
Nie powinna migać, bo większość ma prostownik i przetwornicę >30kHz.
-- .
pozdrawiam
Sylwester Łazar
Re: UPS
ale to ciekawa sprawa, jaki układ generuje taki dziwny
przebieg - zwłaszcza, że wiadomo, że to układ na
transformatorze - jak pobudzany jest ten trafo - Ktoś wie?

Re: UPS
UBF%ytkownik Sylwester A3%azar napisaB3%:

Nic nie bEA%dzie migaE6% - bezwB3%adnoB6%E6 BF%arF3%wki jest wystarczajB1%
ca BF%eby nie20%
migaB3%a. Jak dla mnie UPS 1000VA z przebiegiem prostokB1%tnym to jakaB6%
20%
chiF1%szczyzna ostatniego sortu - i skoro obciB1%BFono go w zakresie 10%=
20%
nominaB3%u to po prostu moBF%e mieE6% trudnoB6%ci z utrzymaniem stabilnoB6%
ci w20%
pEA%tli regulacji napiEA%cia szczytowego (bo tylko szczytowe siEA% w tym =

reguluje, wypeB3%nienie jest staB3%e). Przesterowana pEA%tla przy pracy n=
a20%
granicy zakresu wpada w oscylacje - widywaB3%em nie raz takie zachowanie =

przetwornic rF3%BFnych.

--20%
Darek

Re: UPS

Nie powinna. Chyba ze ktos bardzo czuly na 100Hz - ale to i na sinusie
powinien widziec.

Oj nie tylko chinszczyzna, albo co najmniej nie ostatniego sortu.

"sinus aproximation" - bardzo popularne rozwiazanie.

Albo na odwrot, albo wcale nic sie nie reguluje - bo w koncu siec moze
miec 10%, to i UPS moze ....

J.

Re: UPS
UBF%ytkownik identyfikator: 20040501 napisaB3%:
20%

I tak ma byE6% - szczytowe okoB3%o 310V, wspF3%B3czynnik wypeB3%nienia 1=
/2 - w20%
efekcie daje to napiEA%cie szczytowe jak sinusoida i napiEA%cie skuteczne=
20%
jak sinusoida. Prostownikowi pracujB1%cemu na obciB1%BFenie pojemnoB6%ci=
owe (a20%
taki charakter majB1% wejB6%cia wiEA%kszoB6%ci zasilaczy do sprzEA%tu20%
elektronicznego) pasuje to nawet bardziej od sinusoidy, obciB1%BFeniom20%
rezystancyjnym (BF%arF3%wka) pasuje podobnie jak sinus, zdecydowanie zaB6%
 nie20%
pasuje obciB1%BFeniom indukcyjnym (transformatory, silniki) - do nich20%
trzeba co najmniej przebiegiem trapezowym sinus aproksymowaE6%, najlepsze=
20%
przetwornice dajB1% faktycznie sinus (skB3%adany z szybkich impulsF3%w o =

regulowanej szerokoB6%ci).

A migotanie BF%arF3%wki moBF%e byE6% spowodowane np. za maB3%ym obciB1%BF=
eniem20%
przetwornicy - czasem w takich warunkach napiEA%cie przestaje byc stabiln=
e20%
i skacze...

--20%
Darek

Re: UPS
I tak ma być - szczytowe około 310V, współczynnik wypełnienia
1/2 - w

niemożliwe! ma być aż 310V? przecież powybuchają elektrolity w
zasialczu PC...

A migotanie żarówki może być spowodowane np. za małym
obciążeniem
przetwornicy - czasem w takich warunkach napięcie przestaje byc
stabilne
i skacze...

możliwe, na wskaźniku obciążenia UPS nie pali mi się żadna
lampka... jeszcze podłączę go do kompa i sprawdzę na dołączonym
sofcie...

Re: UPS

Czy ty rozróżniasz wartości skuteczne, średnie i szczytowe?

Re: UPS

chyba nie mówicie, że prostownik na diodzie reaguje na wartość
skuteczną...

Re: UPS

Prostownik ładuje kondensator do wartości szczytowej.
Wartośc szczytowa sinusa w sieci energetycznej przy 230V AC  to 324V
a przy 220V AC - 310V więc ten UPS daje odpowiednie napięcie a kondensatory
na wejściu zasilaczy impulsowych stosuje się na 400V, więc nie wybuchną.
Wmak

Re: UPS

a nawet nie zdawałem sobie z tego sprawy - no to podłączam
;o)... dzięki.

Re: UPS
jeszcze jedno pytanie,nie orientujecie się Panowie jakie są
dopuszczalne granice napięcia zasilającego zasilacz do PC? bo
mój UPS jak napięcie podskoczy do 236V obniża je aż do 200V...

Re: UPS

Dobrze ci mierzy ten miernik ? Napisz jaki to UPS.

Marek

Re: UPS

Mustek PowerMust 1000 USB, aktualnie podłaczyłem go po usb i
odczytuje wartości z programu do upsa... ogólnie nie podoba mi
się ten UPS jakby Ktoś chciał kupić... najgorsze w nim jest to,
że ma wiatrak który NIGDY nie przestaje się kręcić...

Site Timeline