Szukam malej, nagwintowanej tulei M2.5

Szukam malej, nagwintowanej tulei do mocowania plytki drukowanej. Tuleja moze byc z dowolnego materialu o nastepujacych wymiarach

- gwint w srodku M2.5

- odstep pomiedzy plytami 9.5mm

Jesli tuleja ma wchodzic w dziure w plytke i np. byc lutowana w stylu innych komponentow to oczywiscie musi byc dluzsza o grubosc plytki, ale odstep miedzy plytkami musi byc 9.5mm podyktowany odlegloscia zlaczek board-to-board.

Najlepsze co mi sie udaje znalezc to wyrob firmy Penn Engineering model SMTSO-M25-10ET. Tu jest krotko na ten temat:

jest pdf calej serii (ten "moj" na stronie 3):
Problem w tym, ze maja 9mm i 10mm a nie maja 9.5mm :-(

Tak blisko a jednak nie to co trzeba... Ktos ma pomysl gdzie szukac?

Reply to
Pszemol

Hmmm, to może opłaca się to zamówić w jakimś warsztacie, który ma do tego odpowiedni sprzęt. Przyznam, że nie mam pojęcia ile to kosztuje, na pewno więcej niż przy zakupie... no ale tu są spore ilości, więc pewnie też da się ponegocjować ;)... Druga sprawa - czy te 0,5mm jest aż tak istotne? ;)... Sądząc po wymiarze, są to spore złącza, chodzi o estetykę czy serio coś będzie źle działać, jeśli płytki będą oddalone nie o 9,5mm tylko o 10,0mm??

Reply to
Konop

Obcinanie gotowych tulejek będzie zabiegiem bardzo pracochłonnym i kosztownym. Znacznie łatwiej wytoczyć tulejkę od początku. Raczej będzie to trwało pojedyncze godziny a nie dni.

Paweł

Reply to
Paweł

Wiesz, to nie do końca tak. Po przeliczeniu wychodzi około 1PLN/szt. To nie jest mało, znam zakład który bez problemu w tej cenie się zmieści i to nawet z cynowaniem. Kłopot w tym, że odpalać produkcję dla przykładowo 1000szt to trochę nieopłacalne jest, a Ty pewnie nie potrzebujesz 1M rocznie. No i pytanie czy czekał byś 3 miechy aż cholerstwo przypłynie, bo na skrzydłach to nieopłacalne jak sądzę będzie.

Pzd, __ Irek.N.

Reply to
Irek N.

A tak, tak widziałem, poruszyłem tylko kwestię opłacalności produkcji takiegoż. Ostatnie zlecenie to gwint M5 zakończony sześciokątem, a dalej

10mm jodełki na przewód. Przez całość otwór 2mm. Jednym słowem mosiężne przyłącze na wężyk. Przy 1000 sztuk zaproponowano mi 2PLN brutto. Czasami takie zlecenie wychodzi znacznie taniej niż elementy gotowe, tak jak w tym przypadku 2PLN kontra prawie 4PLN!

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

To moze byc zrobil futerka do malych wiertel ? :-)

Technicznie proste, tylko ile sztuk i jakie? Już widzę problemy w dogadaniu jakiej średnicy oś będzie, jakie średnice wierteł, jaka trwałość (a co za tym idzie cena) i tak dalej... Pamiętam budowę frezarki na grupie, fiasko prawie totalne było.

Miłego. __ Irek.N.

Reply to
Irek N.