sterownik urzadzenia programowany przez USB

Poszukuję maksymalnie prostego układu opartego o mikrokontroler, pozwalający
sterować czterema silnikami krokowymi bipolarnymi w zaprogramowany wcześniej
sposób. Warunek jest taki, aby można było połączyć go przez port USB z
laptopem i wgrać sekwencję ruchów silników.

Generalnie chodzi o to, aby zaprogramować z komputera określoną trasę ruchu
urządzenia, które powinno następnie działać autonomicznie.

Co byście polecili?

Pozdrowienia,

Re: sterownik urzadzenia programowany przez USB

Maksymalnie prosty w konstrukcji? Weź sobie mikrokontroler jaki lubisz z
odpowiednią liczbą portów i międzymordziem USB. Choćby Arduino. A reszta
zależy od tego, co to za silniki. Bo interface będzie wyglądał nieco
inaczej dla silniczków swatcha, a inaczej dla siłowników zaworów na
lotniskowcach. Po drodze jest jeszcze cała paleta od mA do kA i od V do kV.

Re: sterownik urzadzenia programowany przez USB

No to chyba nie wszystko. On chce wgrywać sekwencję ruchów. Czyli
musiałby się zdecydować na jakiś język opisu ruchów i w tym
mikrokontrolerze dorzucić interpreter tego języka.

Re: sterownik urzadzenia programowany przez USB

Niekoniecznie. Sekwencję ruchów można skompilować na laptopie, a do
kontrolera wgrywać gotową state machine. Robiłem coś takiego dla jednego
krokowca z opcją na dwa na MSP430F2013.
Kwestią jest poziom komplikacji sterownika. Czy są potrzebne mikrokroki,
czy jest potrzebne sterowanie balistyczne, czy wystarczą same kroki.
Potrzebny current shaping itd etc. A to wsio zależy od tego, co się chce
tymi krokowcami napędzać.

Re: sterownik urzadzenia programowany przez USB

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Również poszedłem tą drogą i zamówiłem moduł
Atmega32. To powinno rozwiązać wszystkie moje problemy.