Stare: płyty główne, modemy, karty sieciowe...

Witam

Właśnie przechwyciłem sporą ilość takiego sprzętu, w większości sprawne.

Jako, że mi się czasem nudzi, to bym sobie polutował z nich jakieś układziki, znaczy wylutował z kart i zmontował jakiś układzik.

Czy ktoś ma jakieś układziki proste na których mógłbym poćwiczyć?

Bo jak inaczej można to wykotrzystać?

Jakiś modem mam, taki sam na aukcji nie poszedł nawet za 1 zł :-) ale jest sprawny.

Da się tym jakoś pobawić?

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
Agent 0700

Agent 0700 napisał:

do kruszarki i złotko odzyskać :)

Reply to
Jacek

Kiepsko, a w zasadzie niemal wcale. Mozesz te plyty potraktowac jako zrodlo kondensatorow odklocajacych i kwarcow. I jednego flasha. Jesli sa troche nowsze - przydadza sie rdzenie i inne elementy z przetwornic. No i zestaw gniazd ATX.

Gniazdo zif od procka moze sie nada do jakiegos programatora .. chociaz kostki isp sa w projektach amatorskich lepsze .

Innych zyskow niestety nie widze :-(

Jakiej klasy to sprzęt?

k,

Reply to
KILu

Na niesprawnych można ćwiczyć lutowanie gęstych układów opalarką :)

Reply to
Sebastian Bialy

Użytkownik "Agent 0700" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:cv29hk$b37$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl... (ciap)

(ciap) noooo, w modemie mogą być nawet dwa fajne przekaźniki i buzzer

  • ze dwa stabilizatory napięcia (małej mocy) i jeszcze pare układów by się znalazło LFxxx zależy kto czym się bawi ;) Włodek

P.S. można popróbować zestawić łącze na dwóch modemach ale na takich zwykłych to nie na każdym się da :( Włodek

Cześć

Gdzieś na sieci był opis podłączenia do mikrokontrolera karty sieciowej na ISA zamiast modułu sieciowego.

pozdrawiam Krzysiek

Reply to
Krzysiek Kubicki

Dnia 2005-02-17 16:45, Użytkownik Sebastian Bialy napisał:

I wylutowywanie kondensatorów z przetwornicy zasilającej procek ;-)

Reply to
badworm

386(S/D)X to chyba był 5V bo żandych przetwornic nie znalazłem :) Od 486 zaczynały się kombinacje z niskimi napięciami. Dobrze pamiętam ?
Reply to
Sebastian Bialy

Dnia 2005-02-17 20:45, Użytkownik Sebastian Bialy napisał:

Być może ale jeszcze do Pentiuma napięcie dla procka było robione na stabilizatorach liniowych, dosyć mocno się grzejących. Dopiero płyty pod Penitum/Penitum MMX/K6-2 itp. miały przetwornice impulsowe. A Agent 0700 nie pisał jak stare są te jego części ;-)

Reply to
badworm

Moja rada jest taka, żebyś oddał chociaż modemy do najbliższej szkoły średniej elektronicznej, coby chłopcy uczyli się komend AT, działania na RS232, i może nawet powierzchownego poznania procesorów sygnałowych. W mojej szkółce odczuwaliśmy brak takich kilku modemów przez 4lata aż przyszedł nowy nauczyciel i przyniósł swoje :) A reszte możesz tez im odać niech młode pokolenie ćwiczy lutowanie, odzyskiwanie elementów, zbieranie informacji na ich temat aby spróbować zrozumieć zasade działania takiej karty muzycznej czy głupiej karty VGA etc Ja osobiście bardzo chętnie 3 lata temu bym się na takim szrocie powyrzywal ;)

Reply to
Panoramix