Silniczki LEGO - naprawa

Czołem.

    Podpowie ktoś jak zabrać się za naprawę silniczków z zestawów Lego ?
Zwykle padały tasiemki i złącza, tymczasem problem jest poważniejszy -
silnik zasilony z firmowego pudełka z bateriami kręci się tylko w jedną
stronę. Pudełko i silnik sprawia wrażenie nierozbieralnego, a na
dokładkę po podłączeniu na pająka tylko 2 biegunów układ działa OK.
Silnik zasilony całkiem z zewnątrz działa OK w obie strony.
Prawdopodobnie w pudełku z bateriami siedzi układ kontroli prądu czy coś
podobnego, silnik jest zasilany 4 przewodami. Wujek Googiel nic
praktycznie nie wie o naprawie *nowych* wynalazkach Lego.

--
P. Jankisz
Re: Silniczki LEGO - naprawa

u mnie pomaga podoginanie stykow na wtycze\batterypacku

Re: Silniczki LEGO - naprawa

Przerywają się pojedyncze żyły w miejscu gdzie przewód wychodzi z kostki
przyłączeniowej. Przewód wymieniłem, dawcą była 40 żyłowa tasiemka od
dysku IDE. Najwięcej kłopotów sprawia połączenie tego z kostką. Kostkę
trzeba rozebrać, wyprostować styki i próbować złożyć do kupy, najlepiej
z użyciem praski, żeby styki trafiły w odpowiednie żyły. Kostka i
batterypack mają po 4 styki, 2 ze zmienną polaryzacją do silnika (
środkowe, są wykorzystywane w 4 żyłowej tasiemce ) i 2 zewnętrzne, chyba
do oświetlenia modelu. Zabezpieczenie nadprądowe jest, ale w silniku (
polyswitch ). Nie mam zielonego pojęcia po co jest elektronika w
batterypacku, właściwie nierozbieralnym. Ogólnie wszystko diabelnie
delikatne i ciężko rozbieralne, praktycznie jednorazówka.

--
P. Jankisz
Re: Silniczki LEGO - naprawa

ale jaki rodzaj battery packa masz na mysli?

http://www.philohome.com/alimservo/alimservo.htm

Re: Silniczki LEGO - naprawa

No właśnie ten :) Zastanawiam się czym by tu zastąpić oryginalne złącza.
Wiem, że to już nie LEGO, ale złącza od strony tasiemki długo raczej nie
żyją i nie dadzą się w kółko naprawiać.

--
P. Jankisz
Re: Silniczki LEGO - naprawa

jack stereo, lub 4 ringowy z zestawow sluchawkowych, solidne, latwe
do polaczenia i rozlaczenia, tanie

kiedys kupowalem 2m przedluzki jack 3,5mm (4 styki - stereo+mikrofon) ztcp
robione przez sony z porzadnymi aluminiowymi wtykami i kabelkiem z miedzi
beztlenowej za jakies smieszne pieniadze rzedu ~10pln nadawaly by sie idealnie
tylko jakos nie pamietam gdzie...

Re: Silniczki LEGO - naprawa

Wypadało by zrobić to tak, żeby można było podpiąć jednocześnie więcej
niż jeden silnik. Coś na zasadzie jak tu

http://www.conrad.pl/Wtyczka-bananowa-SKS-Hirschmann-VSB-20-4-mm-czerw..htm?websale7=conrad&pi73%3786

gdzie można wsadzić następną wtyczkę w poprzednią.

--
P. Jankisz