RS232

chciałbym dołączyć Vinculum do PC przez RS232, ten chip ma następujące
sygnały na RS232: TxD RxD RTS# CTS# DTR# DSR# DCD# RI# TXDEN#

może Ktoś się bawił i wie jak to popodłączać do wtyczki RS232 w PC?

Re: RS232
chodzi mi głównie jak zmniejszyć liczbę kabelków do RxD TxD i GND, o ile się
da w Vinculum...

Re: RS232
      RTS Request to Send Data
- można to dołączyć na stałe do +5V?

Re: RS232

Po co? Z resztą RTS to wyjście.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Jeśli nie używasz sprzętowego sterowania przepływem to wystarczą te trzy.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

ale coś trzeba ustawić na pozostałych, czy można RTS ustawić na stałe na
aktywny? nie wiem jak się zachowa Vinculum (pytam bo projektuję dopiero
płytkę do eksperymentów)...

Re: RS232

Zostaw je w spokoju jeśli nie używasz sprzętowego sterowania przepływem.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Vinculum na standardowym (V2DAP) fimware uBF%ywa sprzEA%towego =
sterowania przepB3%ywem.20%
CTS naleBF%y podB3%B1czyE6% do masy, RTS zostawiE6% w spokoju i =
modliE6% siEA% aby nie przepeB3%niE6% bufora wejB6%E6iowego.

G.P.

Re: RS232

musisz zaopatrzyć się w specjalnie narzędzie np:
http://www.tme.eu/pl/details/ht-109/szczypce-do-ciecia /#

Re: RS232

to robota precyzyjna, takimi tanimi ciąc nie wypada, ja polecam te:
http://www.tme.eu/html/PL/szczypce-do-ciecia-dla-elektronikow-firmy-bernstein/ramka_7629_PL_pelny.html

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: RS232
taaaaaaaaaaa? a ja Wam polecam:
http://allegro.pl/fiskars-mlotek-mlot-5kg-duzy-nowosc-120028-i2454055148.html
domyślenie się do czego Wam to, pozostawiam Waszemu intelektowi...

Re: RS232

Zgodnie z pinoutem.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /
w pdfie pisze coś takiego:
      uart_rts#
     Output
     Request to send control output

      uart_cts#
     Input
     Clear to send control input

nie powinno być odwrotnie? pierwszy input, drugi output?
pozostałe piny też mają dziwne kierunki...

Re: RS232

Nie.

--
butek
Re: RS232

Normalna rozpiska z punktu widzenia DTE, co jest generalnie zasadą.

O odwrotnych kierunkach możemy mówić w przypadku rozpatrywania pinów od
strony DCE. Za pomocą linii RTS urządzenie DTE (np. komputer) mówi
urządzeniu DCE (np. modem), że chce nadawać. Za pomocą linii CTS urządzenie
DCE potwierdza swoją gotowość do obioru danych.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Re: RS232
załączam stosowny obrazek, i co Panowie na to?

http://e-serwis.org/smietnik/vinculum.PNG

Re: RS232

Jak już napisałem, wynika z tego, że to całe Vinculum ma pełnić rolę DTE.
Jeśli chcesz je połączyć z innym DTE to pozostaje Ci połączenie typu
null-modem, czyli połączyć na krzyż RXD-TXD oraz RTS-CTS.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

to nie można tego normalnie podłączyć do PC?

Re: RS232

Nie możesz przecież łączyć wyjść z wyjściami a wejść z wejściami.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /