Retransmiter IR - dla pilota rtv?

Nie wiem czy dobrze nazwałem to urządzenie retransmiterem. Chodzi o to
że z pewnym względów czujnik podczerwieni w telewizorze mam zasłonięty
(keyboardem który stoi pod TV - te dwa urządzenia muszą tak stać). W
związku z tym bardzo niewygodnie się steruje telewizorem z pilota -
trzeba pilota podnosić wysoko żeby czujnik go widział. Zastanawiam się
czy są jakieś urządzenia które miałyby czujnik IR, który mógłbym
umieścić w dowolnym miejscu w zasięgu widoczności pilota, a następnie
żeby sygnał był przesyłany do nadajnika który bym umieścił przy czujniku
TV? Czy takie urządzenia można gdzieś kupić i jak się nazywa, albo czy
ciężko by to było skonstruować i *żeby prądu nie brało za dużo*? Lutować
potrafię dość dobrze, jednak nie znam się na projektowaniu elektroniki.
Jeśli to ma znaczenie to TV jest u mnie dość współczesny lcd Philips.
Ewentualnie mogę kupić takie urządzenie przez Allegro albo w W-wie, lub
mogę je sam zlutować jakbym miał schemat i elementy.

Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?
http://www.dipol.com.pl/tv-tv-sat-akcesoria-przedluzacze-pilotnw,4446.htm
i już

Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?

A może peryskop? Prądu nie zużywa wcale, więc rozwiązanie ekologiczne.

Poranek przechodzi w południe, bezwładnie mijają godziny
Czasem zabrzęczy mucha w sidłach pajęczyny
Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?

Wylutować odbiornik IR z telewizora i na
kabelkach umieścić go gdzieś wyżej.

AW

Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?

Z gatunku banalnych: podłożyć książkę (czy coś w tym stylu) pod telewizor
aby go podnieść o te kilka cm?

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?

Lusterko (ktoś wspominał o peryskopie), ew. wiązka światłowodów
(zadziała?).

--
Łukasz.

Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?

Dziękuję za odpowiedzi. Spróbuję najpierw ze światłowodem.

Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?

Zrobiłem test na światłowowdach.
W sumie działa, ale pilot trzeba do tego śwaitłowodu dosyć blisko
przystawić.
W przypadku cinkich światłowodów od czujników optycznych trzeba było
trzymać w odległości około 20cm a w przypadku grubego światłowodu od
endoskopu już z 1m łapał ale to i tak mało. (może jakby dać jakąś
soczewkę skupiającą).

--
M.

Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?
przetestuj ten wariant z peryskopem.
Na początek pudełko po ciastkach i dwa kawałki folii aluminiowej od
czekoladek. :)

Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?

Żadne tam pudełka po ciastkach. Pisząc o peryskopie miałem na myśli
sreberko po batoniku, białego porcelanowego słonika, płytę kompaktową,
szklaną kulę do wróżenia, czy inny przedmiot odbijający światło
i odpowiednio ustawiony za tym mieszczęsnym keybordem. Drugie lustro
może nawet okazać się niepotrzebne, bo zastąpi je sufit lub ściana.

Trzeba sobie jakoś radzić, powiedział baca zawiązując but dżdżownicą.

Site Timeline