Przedłużenie zasięgu pilota IR

Witam!

Mam taki oto problem.

W pomieszczeniu stoi sobie magnetowid. Potrzebuję go sterować pilotem z pomieszczenia oddalonego o ok. 12m, ale dzielą te pomieszczenia trzy dość grube ściany.

Wypróbowałem pomysł z radiowym przedłużaczem pilota, ale działa kiepsko, tzn. na granicy zasięgu RF (jak to się mówi - raz działa, dwa razy nie działa) a poza tym nadajnik podczerwieni stawia chyba jakąś nośną, bo magnetowid przy włączonym przedłużaczu nie reaguje na własnego pilota i na przyciski z panelu głównego.

I tu pytanie: Czy można wydłubać z wnętrza magnetowidu odbiornik IR (mała metalowa kostka) i podłączyć go za pomocą przewodu powiedzmy

3x0.5mm2 15mb nieekranowanego ?? Jakie tam występują częstotliwości, czy kabelek nie stłumi sygnału??

digi

Reply to
psb

A może kupić nieoryginalnego pilota (np. na allegro za kilka zł), zamiast przycisków dolutować przewody i pociągnąć? Albo samego LED'a w pilocie przydłużyc +ew. jakiś tranzystorek i inne na wzmocnienie?

Reply to
Filip Ozimek

TBA2800 + tranzystor+dida nadawcza+odbiorcza. Działa na 30m skrętki ;)

Reply to
Darek

Filip Ozimek napisał(a):

Ale wtedy będę uwiązany na kablu. Ja potrzebuję mieć w ręce pilota w danym pomieszczeniu. Nie przeszkadza mi, że z videa wypruję odbiornik IR i bezpośrednio nie będę mógł go sterować pilotem.

Albo samego LED'a w pilocie przydłużyc +ew. jakiś tranzystorek i inne na wzmocnienie?

To też uwiąże pilota na kablu.

Darek napisał(a):

Jeżeli dobrze rozumiem, to będzie to typowy przedłużacz, tylko via UTP, a nie po radiu.

TBA2800 to wzmacniacz IR, a w metalowej obudowie jest też chyba wzmacniacz. ....Nikt chyba nie próbował... będę go musiał wylutować i spróbować wywalić na 15m dalej. Tyle że to trochę rozkręcania i będzie stres jakk nie zadziała.

digi

Reply to
psb