regulacja w pierwotnym uzwojeniu

transformatora 230v 50Hz o mocy znamionowej powiedzmy 400VA

Na czym robić najlepiej? Oświeć mnie grupo :)
(bardzo bym nie chciał psuć trafa i wyciągać odczepy).

--
Piotr

Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu
Hello PiteR,

Lepiej napisz, co chcesz zrobić - może błądzisz...

 RoMan
Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu

niewykluczone, pewnie tak ;)

Chcę zrobić zasilacz liniowy +13.8v i +24v. Właściwie już go zrobiłem.
Na elektrolitach mam +35v tylko moc strat mi przeszkadza :/

Widziałem kiedyś prostownik (nowożytny) chyba chiński albo polski z
regulacją prądu ładowania właśnie w pierwotnym stąd taki pomysł.

--
Piotr

Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu

To za prostownikiem trzeba zrobić człon impulsowy o napięciu wyjściowym np.
2V większym i zasilać nim część liniową.
Ta się robi dobre laboratoryjne zasilacze.

Kiepski, bo to by musiała być regulacja fazowa tyrystorami i na pierwotnym
przeszkadzała by indukcyjność własna i rozproszenia.
Sam układ jaby miał być dobry to by był skomplikowany i siał by ogromem
zakłóceń które bardzo trudno się filtruje.

Łukasz

Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu
Hello PiteR,

Ale dlaczego liniowy?

Tylko skoro to ma byc prostownik, to dlaczego regulacja po stronie
pierwotnej?

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t21%58519

Ograniczenie napięcia zrobić na transoptorze i masz ładowarkę z
regulacją prądu i bardzo niskimi stratami.

Oczywiście MOSFET, rezystor czujnika pradu, diodę i dławik dobrać
adekwatnie do obciążenia. A kontroler zasilic przez jakis 7812.

 RoMan
Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu

Nie napisałem że to ma być prostownik (robię zasilacz powiedzmy
warsztatowy) tylko że takie rozwiązanie widziałem w prostowniku.

--
Piotr

Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu
Hello PiteR,

Widzę, że nie oczekujesz pomocy a tylko chcesz coś, co sobie umyśliłeś
- życzę powodzenia w takim razie.

 RoMan
Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu

Ale dlaczego kombinujesz z tak dziwnie zamiast zrobić regulację na
wyjściu? Masz wyższe napięcie, robisz jakiś step-down, masz nawet
"gratis" ograniczenie prądu i wykrywanie zwarcia.

Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu
Hello Michoo,

Dokładnie tak. W układzie, który podałem, wystarczy zapiąć transoptor
z diodą Zenera pomiędzy wejście a wyjście regulatora liniowego i jest
piękny, hybrydowy zasilacz.

 RoMan
Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu

Musi już być ze mną coraz gorzej bo nie kumam problemu.
Odpowiedź na jedyne zadane pytanie: Na odpowiednio dużym rdzeniu.
P.G.

Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu

To dołącz szeregowo jakieś dławiki. Albo lepiej wtórne uzwojenia jakiegoś
trafa, będzie regulacja :)
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

albo szeregowo pierwotne takiego samego trafa hehe
w sumie to niezłe wyjście :)

--
Piotr

Site Timeline