Re: Pojemność akumulatorków R20 - potwierdzenie testów.

Ta ładowarka obsługuje i poprawnie kalkuluje tak duże pojemności? Mam na
myśli ograniczenia firmware. Zaprojektowana jest do paluszków, które
pojemności 4Ah raczej nigdy nie przekroczą.

Michał

Re: Pojemność akumulatorków R20 - potwierdzenie te stów.

Raczej najpierw pytanie ile kosztowały.
Nie zdziwił bym się jakby w srodku siedział paluszek albo coś wielkości R14
bo takie patenty widziałem.
A tak ogólnie od kiedy sa koszyczki z R6 na R20 nie widze za bardzo powodów
do przepłacania za wielkość.
Chyba że ktoś naprawde potrzebuje dużej pojemności ale wtedy to raczej się
Panasonica czy Sanyo kupuje.

--
Irokez

Re: Pojemność akumulatorków R20 - p otwierdzenie testów.

Ale dlaczego stosować magiczne koszyczki zamiast normalnych
akumulatorków o pożądanym rozmiarze? Jeżeli chodzi o wydajność prądową
to dobrej klasy R20 biją na głowę ogniwa R6 (oczywiście nie mówimy o
modelarskich, które rządzą się innymi prawami). A jeżeli o pojemność -
to tym bardziej. I właśnie w wielu przypadkach opłaca się doładowywać
akumulatorki R20 ze 4x rzadziej niż gdyby były w ich miejscu R6.

Wracając do tych konkretnych Forever'ów Ni-MH 8000mAh - to do tanich nie
należą (70zł/2szt):
http://www.tf1.pl/product-list.mx?fltZone17 %
IMHO można się spodziewać pojemności zbliżonej do podanej na obudowie.
No ale to da się potwierdzić dopiero po pomiarze właściwym sprzętem (a
nie ładowarką BC-900 przystosowaną fabrycznie tylko do ogniw AAA i AA) -
do pomiaru wystarczy kilkuwatowy rezystor ceramiczny, woltomierz i nieco
cierpliwości.

Re: Pojemność akumulatorków R20 - potwierdzenie testów.

moja bc-700 takich akumulatorkow nie byla w stanie poprawnie przetestowac,
pojawial sie jakis blad na wyswietlaczu. Test z rezystorem i miernikiem
wykazal ze troche juz zuzyte forevery r20 (8Ah) mialy miedzy 5 a 6Ah.

--
pozdrawia
    yorgus

Re: Pojemność akumulatorków R20 - p otwierdzenie testów.

Moja BC700 teoretycznie obsługuje do 3 Ah, tymczasem R14 z Lidla bez
problemu osiągają na niej 3.5-4 Ah.

--
P. Jankisz
Re: Pojemność akumulatorków R20 - potwierdzenie testów.

Może ot zależy od wersji firmware?

Michał

Site Timeline