Re: Pojemność akumulatorków R20 - potwierdzenie testów.

Użytkownik "Endriu" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:hoo0r6$j1f$ snipped-for-privacy@usenet.news.interia.pl...

Ta ładowarka obsługuje i poprawnie kalkuluje tak duże pojemności? Mam na myśli ograniczenia firmware. Zaprojektowana jest do paluszków, które pojemności 4Ah raczej nigdy nie przekroczą.

Michał

Użytkownik "Michał Lankosz" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:hoo50j$mje$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Raczej najpierw pytanie ile kosztowały. Nie zdziwił bym się jakby w srodku siedział paluszek albo coś wielkości R14 bo takie patenty widziałem. A tak ogólnie od kiedy sa koszyczki z R6 na R20 nie widze za bardzo powodów do przepłacania za wielkość. Chyba że ktoś naprawde potrzebuje dużej pojemności ale wtedy to raczej się Panasonica czy Sanyo kupuje.

Reply to
Irokez

W dniu 2010-03-28 20:20, Irokez pisze:

Ale dlaczego stosować magiczne koszyczki zamiast normalnych akumulatorków o pożądanym rozmiarze? Jeżeli chodzi o wydajność prądową to dobrej klasy R20 biją na głowę ogniwa R6 (oczywiście nie mówimy o modelarskich, które rządzą się innymi prawami). A jeżeli o pojemność - to tym bardziej. I właśnie w wielu przypadkach opłaca się doładowywać akumulatorki R20 ze 4x rzadziej niż gdyby były w ich miejscu R6.

Wracając do tych konkretnych Forever'ów Ni-MH 8000mAh - to do tanich nie należą (70zł/2szt):

można się spodziewać pojemności zbliżonej do podanej na obudowie. No ale to da się potwierdzić dopiero po pomiarze właściwym sprzętem (a nie ładowarką BC-900 przystosowaną fabrycznie tylko do ogniw AAA i AA) - do pomiaru wystarczy kilkuwatowy rezystor ceramiczny, woltomierz i nieco cierpliwości.

Reply to
Adam Dybkowski

Michał Lankosz pisze:

Moja BC700 teoretycznie obsługuje do 3 Ah, tymczasem R14 z Lidla bez problemu osiągają na niej 3.5-4 Ah.

Reply to
PeJot

Może ot zależy od wersji firmware?

Michał

Reply to
Michal Lankosz

Dnia Sun, 28 Mar 2010 20:20:17 +0200, Irokez snipped-for-privacy@email.pl napisał:

moja bc-700 takich akumulatorkow nie byla w stanie poprawnie przetestowac, pojawial sie jakis blad na wyswietlaczu. Test z rezystorem i miernikiem wykazal ze troche juz zuzyte forevery r20 (8Ah) mialy miedzy 5 a 6Ah.

Reply to
yorgus