Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Witam,

Chcę w końcu zabezpieczyć działanie routera nawet gdy padnie zasilanie. Ponieważ nie chcę przy routerze stawiać zasilacza buforowego, postanowiłem go umieścić właśnie w piwnicy gdzie jest też modem UPC. Tu jednak już muszę użyć PoE, bo innego kabla niż tych naście metrów skrętki nie mam :)

Czy coś takiego mi wystarczy do zasilania linksysa WRT-54GL?

Znalazłem zasilacz PoE 24V i skontaktowałem się ze sprzedawcą, pytając czy na drugim końcu powinienem postawić jakiś stabilizator zmniejszający napięcie do 12V - ale ten mi odpisał, że w zupełności wystarczy mi coś takiego:

uzbrojonego w przejściówki do PoE.

Z dyskusji kiedyś tam na pl.comp.sieci pamiętam, że wszyscy zwracali uwagę na to że kilkanaście metrów skrętki doprowadzi do spadku napięcia - na tyle dużego, że powinno być właśnie wyższe napięcie i dopiero redukcja do tych

12V na końcu. Czy to oznacza, że sprzedawca nie jest tego świadom? Biorąc pod uwagę że zajmują się w dużej części urządzeniami PoE - jestem trochę skołowany...

A wracając do tego zasilacza 24V: jeśli bym się na to zdecydował, to czym na końcu zredukować napięcie do 12V? Mam na myśli konkretne urządzenie, koniecznie małych rozmiarów, w miarę tanie - no i gotowe do użycia a nie schemat który sobie trzeba wytrawić na płytce i zlutować ;)

Tak przy okazji, to jeszcze zastanawiam się nad tym jakie właściwie moce trzeba obsłużyć... Chcę zasilaczem "napędzać": linksys WRT-54GL, modem UPC Webstar EPX2203, jakiś najtańszy switch 5port i router board Alix.1C. Pierwsze trzy urządzenia mają zasilacze 1A, ale pewnie moocno ponad prawdziwe wymagania. Switch jest o tyle problematyczny, że chyba z reguły mają zasilanie 9V (pozostałe urządzenia - 12V), natomiast routerboard obciąża max. 400mA. Czy zasilacz 3A będzie bezpiecznym rozwiązaniem? A może nie warto dokładać nawet tych kilkudziesięciu PLN i wziąć zasilacz 2A?

Pozdrawiam,

Reply to
Jacek Osiecki

Ale siejesz po tych grupach...

Przy takiej mocy do przeniesienia, to już powinieneś użyć rasowego PoE z napięciem 48V i przetwornic step-down po upewnieniu się, że jakiś Chiński księgowy nie oszczędzał na izolacji galwanicznej portów.

Tak się zaczynam zastanawiać, czy nie zacząć produkcji zasilaczy dla PoE...

Dnia Fri, 15 Jan 2010 14:19:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Bo posłałem na pl.comp.sieci, ale potem doszedłem do wniosku że tu chyba więcej osób będzie umiało odpowiedzieć na moje pytania ;)

Ale to pewnie już koszta rzędu 1k PLN - nie warte takich wydatków... Natomiast przez ethernet będzie szło niewiele - tylko do linksysa, który podejrzewam że spokojnie ciągnie jakieś 300-400mA - pozostałe trzy urządzenia będą podłączone bezpośrednio do zasilacza buforowego (będą w tej samej szafce w piwnicy)...

Czy np. 24V + stabilizator napięcia na 12V na końcu by nie wystarczyło dla takiego linksysa? A co do stabilizatora - czy takie coś wystarczy, czy to dopiero baza do stworzenia stabilizatora napięcia? Może głupie pytania zadaję, ale naprawdę jestem laikiem... :)

:)

Pozdrawiam,

Reply to
Jacek Osiecki

Mowa nie o 300mA ale o 3A. 3A/0.4mm^2 to 7.5A/mm^2 - dużo. Wtyki i gniazda na pewno będą się przegrzewać.

testowalem niegdys zasilanie AP przez skretke.

im wyzsze napiecie - tym lepiej. 24V to dosc rozsadna wartosc

zabezpieczenie przeciwzwarciowe zasilacza - mus. rowniez bezpiecznik i ew. mozliwosc jego latwej wymiany i dobrania wartosci. chodzi nie tylko o ryzyko calkowitego zwarcia, przy zwarciu w skretce gdzies na koncu, bedzie plynal dosc duzy prad, a mimo to zabezpieczenie przeciwzwarciowe zasilacza moze nie zadzialac . daje to niewielkie bo niewielkie, ale jednak ryzyko pozaru. tutaj znow zasada - im wyzsze napiecie instalacji tym lepiej (latwiej wykryc zwarcie)

po stronie routera - dobrze zlozona (najlepiej kupna) przetwornica DC-DC. moga byc dwie, i wtedy mozna uzyc dwoch par skretki tak zeby zasilanie przesylac 'parami' tak jak sygnal (zmniejsza ryzyko zaklocania czegokolwiek przy uszkodzeniu filtrow przetwornicy dc-dc) . przetwornica dc-dc ma ~70% sprawnosci (vs 40% sprawnosci zwyklego stabilizatora) a co za tym idzie mamy ~30% wiecej mocy po stronie routera, i co za tym idzie przez skretke plynie mniejszy prad - czyli mniejsze straty , wiekszy zapas mocy na wypadek wiekszego jej zapotrzebowania przez router.

osobiscie uzytkowalem takich konstrukcji dosc dlugo i bylo ok,

--

Reply to
Piotr "Curious" Slawinski

Dnia Fri, 15 Jan 2010 23:18:22 +0100, yabba napisał(a):

Normalnie, zasilacz 220V->12V/1A. A chcę go zasilać z zasilacza buforowego, by nie być odciętym od świata przez głupi pad zasilania :)

Pozdrawiam,

Reply to
Jacek Osiecki

Jakoś ich nie widzę - tzn. nic wyższego niż 24V nie widzę w normalnych cenach i z normalną dostępnością...

Czyli z góry odpada. To już lepiej postawić UPSa i do niego zasilacz 48V... tylko jakoś wolałbym bez wielkiego UPSiska :)

Pozdrawiam,

Reply to
Jacek Osiecki

Najdłuższa awaria jaka mi się zdarzyła to były ze 3 godziny... Jak już pisałem, do podtrzymania jest niewiele: router wifi (zasilacz 1A, praktycznie pewnie zje z 400mA), modem UPC (pewnie tak samo jak router), komputerek na bazie Alix.1C (400-500mA), switch (też coś koło tego). Więc maksymalny możliwy pobór mocy to jakieś 2A.

Ale UPS komputerowy podtrzymuje przez te 15 minut komputer zżerający grubo ponad 100W, a tu są praktycznie grosze. Swoją drogą, rozwiązanie z UPSem mogłoby mieć jeszcze tę zaletę że podtrzymywałoby zasilanie sterownika pieca CO... Jak zwykle mam teraz mętlik w głowie, cholera :)

Pozdrawiam,

Reply to
Jacek Osiecki

Jacek Osiecki pisze:

Zasilacze buforowe 48V są na przykład tutaj:

ich sklep internetowy:

I u innych producentów.

<spam>

Ja też handluję zasilaczami. Z przyjemnością dobiorę odpowiedni model (mogę zaproponować zasilacze różnych producentów) i dam atrakcyjną cenę. Oficjalnie, z gwarancją i fakturą VAT. </spam>

Pozdrawiam, Michał snipped-for-privacy@fims.pl

Reply to
Michal Smolnik

Dnia Sun, 17 Jan 2010 21:15:50 +0100, Michal Smolnik napisał(a):

Auć... mniej więcej takie ceny już wykraczają poza to co jest dla mnie akceptowalne jako koszt "zachcianki" :) niemal 500zł za zasilacz, do tego kilkaset zł za akumulatory - i potem dopiero to ubrać w PoE.

A ja po prostu chcę zasilić jednego biednego APka :)

Pozdrawiam,

Reply to
Jacek Osiecki

Jacek Osiecki pisze:

To tylko przykład, że takie zasilacze są produkowane i do kupienia od ręki. To raczej produkt dla profesjonalistów - ze względu na cenę, sposób zabudowy i parametry.

Podaj proszę ile potrzebujesz prądu i jaka ma być pojemność akumulatorów, to coś rozsądnego dobiorę.

Pozdrawiam, Michał

Reply to
Michal Smolnik

Dnia Mon, 18 Jan 2010 21:03:47 +0100, Michal Smolnik napisał(a):

No raczej tak ;)

Tak jak pisałem - najdłuższy pad zasilania nie trwał dłużej niż 2 godziny... A do zasilenia przez PoE jest jeden marny Linksys WRT-54GL, który ma zasilacz 12V1A a zadowala się pewnie czymś w okolicach 400mA :) Owszem, przy okazji chcę zasilić też inne komponenty (komputerek Alix.1C, modem UPC, switch) - wszystkie na 12V i coś ok. 400mA, no i już bezpośrednio a nie przez PoE.

Chyba w najbliższym czasie spróbuję zasilić tego linksysa standardowym zasilaczem 12V za pośrednictwem tej skrętki - to chyba będzie najrozsądniejszy test... Wstyd że o tym wcześniej nie pomyślałem :)

Pozdrawiam,

Reply to
Jacek Osiecki