Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Chcę w końcu zabezpieczyć działanie routera nawet gdy padnie zasilanie. Ponieważ
nie chcę przy routerze stawiać zasilacza buforowego, postanowiłem go umieścić
właśnie w piwnicy gdzie jest też modem UPC. Tu jednak już muszę użyć PoE, bo
innego kabla niż tych naście metrów skrętki nie mam :)

Czy coś takiego mi wystarczy do zasilania linksysa WRT-54GL?

Znalazłem zasilacz PoE 24V i skontaktowałem się ze sprzedawcą, pytając czy
na drugim końcu powinienem postawić jakiś stabilizator zmniejszający
napięcie do 12V - ale ten mi odpisał, że w zupełności wystarczy mi coś
takiego:

http://www.wesspol.net/product_info.php?products_id38%7

uzbrojonego w przejściówki do PoE.

Z dyskusji kiedyś tam na pl.comp.sieci pamiętam, że wszyscy zwracali uwagę
na to że kilkanaście metrów skrętki doprowadzi do spadku napięcia - na tyle
dużego, że powinno być właśnie wyższe napięcie i dopiero redukcja do tych
12V na końcu. Czy to oznacza, że sprzedawca nie jest tego świadom? Biorąc
pod uwagę że zajmują się w dużej części urządzeniami PoE - jestem trochę
skołowany...

A wracając do tego zasilacza 24V: jeśli bym się na to zdecydował, to czym
na końcu zredukować napięcie do 12V? Mam na myśli konkretne urządzenie,
koniecznie małych rozmiarów, w miarę tanie - no i gotowe do użycia a nie
schemat który sobie trzeba wytrawić na płytce i zlutować ;)

Tak przy okazji, to jeszcze zastanawiam się nad tym jakie właściwie moce
trzeba obsłużyć...
Chcę zasilaczem "napędzać": linksys WRT-54GL, modem UPC Webstar EPX2203,
jakiś najtańszy switch 5port i router board Alix.1C. Pierwsze trzy
urządzenia mają zasilacze 1A, ale pewnie moocno ponad prawdziwe wymagania.
Switch jest o tyle problematyczny, że chyba z reguły mają zasilanie 9V
(pozostałe urządzenia - 12V), natomiast routerboard obciąża max. 400mA.
Czy zasilacz 3A będzie bezpiecznym rozwiązaniem? A może nie warto dokładać
nawet tych kilkudziesięciu PLN i wziąć zasilacz 2A?

Jacek Osiecki snipped-for-privacy@ceti.pl GG:3828944

Re: PoE - czy to mi wystarczy?
Hello Jacek,

Ale siejesz po tych grupach...

Przy takiej mocy do przeniesienia, to już powinieneś użyć rasowego PoE
z napięciem 48V i przetwornic step-down po upewnieniu się, że jakiś
Chiński księgowy nie oszczędzał na izolacji galwanicznej portów.

Tak się zaczynam zastanawiać, czy nie zacząć produkcji zasilaczy dla
PoE...

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Bo posłałem na pl.comp.sieci, ale potem doszedłem do wniosku że tu chyba
więcej osób będzie umiało odpowiedzieć na moje pytania ;)

Ale to pewnie już koszta rzędu 1k PLN - nie warte takich wydatków...
Natomiast przez ethernet będzie szło niewiele - tylko do linksysa, który
podejrzewam że spokojnie ciągnie jakieś 300-400mA - pozostałe trzy
urządzenia będą podłączone bezpośrednio do zasilacza buforowego (będą w tej
samej szafce w piwnicy)...

Czy np. 24V + stabilizator napięcia na 12V na końcu by nie wystarczyło dla
takiego linksysa? A co do stabilizatora - czy takie coś wystarczy, czy to
dopiero baza do stworzenia stabilizatora napięcia? Może głupie pytania
zadaję, ale naprawdę jestem laikiem... :)

:)

Jacek Osiecki snipped-for-privacy@ceti.pl GG:3828944

Re: PoE - czy to mi wystarczy?
ja na 60 mtrech skrętki miałem LaFonerę, oryginalny zasilacz to 5V/2A. ja na
końcu kabla podawałem 24V i przy APku miałem 5,5V.

--
VSS
http://vss.pl

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

jesli to bedzie 20m skretki gdzie wykorzystasz do PoE 2 pary fi 0,5mm to:
20m x 2 x (0,2mm2 x 2 x 0,0178 R*mm2/m)40%m x 0,00712 R/m = 0,2848R

co przy 300mA da ok 100mV spadku napiecia na tej skretce czyli nieistotny
dla urzadzenia.
Ps. ok 12 lat temu tego uczyli na fizyce w 7-mej klasie tzn. prawa Ohma  :-)
--
pzdr, j.r.

Re: PoE - czy to mi wystarczy?
Hello j.r.,

Mowa nie o 300mA ale o 3A. 3A/0.4mm^2 to 7.5A/mm^2 - dużo. Wtyki i
gniazda na pewno będą się przegrzewać.

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

48V to standard w telekomunikacji wiec wkladki przystosowane do
pracy buforowej z akumulatorami na 48V sa do kupienia :)
Prad wkladki to 7,5A - 30A wiec i akumulatory moga byc
konkretne ale to juz robi sie duza szafa na 4 zelowki.
--
pzdr, j.r.

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Jakoś ich nie widzę - tzn. nic wyższego niż 24V nie widzę w normalnych
cenach i z normalną dostępnością...

Czyli z góry odpada. To już lepiej postawić UPSa i do niego zasilacz 48V...
tylko jakoś wolałbym bez wielkiego UPSiska :)

Jacek Osiecki snipped-for-privacy@ceti.pl GG:3828944

Re: PoE - czy to mi wystarczy?
Moze zacznij od poczatku, podaj czas jaki chcesz podtrzymywac
zasilanie oraz co to ma byc (12V 1A) czy cos wiecej z tego akumulatora?
UPS komputerowy do domu zwykle liczony jest na 15 minut podtrzymania
a sadze ze oczekujesz kilku godzin pracy na akumulatorach...
--
pzdr, j.r.

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Najdłuższa awaria jaka mi się zdarzyła to były ze 3 godziny...
Jak już pisałem, do podtrzymania jest niewiele: router wifi (zasilacz 1A,
praktycznie pewnie zje z 400mA), modem UPC (pewnie tak samo jak router),
komputerek na bazie Alix.1C (400-500mA), switch (też coś koło tego). Więc
maksymalny możliwy pobór mocy to jakieś 2A.

Ale UPS komputerowy podtrzymuje przez te 15 minut komputer zżerający grubo
ponad 100W, a tu są praktycznie grosze. Swoją drogą, rozwiązanie z UPSem
mogłoby mieć jeszcze tę zaletę że podtrzymywałoby zasilanie sterownika pieca
CO... Jak zwykle mam teraz mętlik w głowie, cholera :)

Jacek Osiecki snipped-for-privacy@ceti.pl GG:3828944

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Zasilacze buforowe 48V są na przykład tutaj:
www.merawex.com.pl
ich sklep internetowy: www.zasilacze.home.pl

I u innych producentów.

<spam>
Ja też handluję zasilaczami.
Z przyjemnością dobiorę odpowiedni model (mogę zaproponować zasilacze
różnych producentów) i dam atrakcyjną cenę.
Oficjalnie, z gwarancją i fakturą VAT.
</spam>

Pozdrawiam,
Michał
snipped-for-privacy@fims.pl

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Auć... mniej więcej takie ceny już wykraczają poza to co jest dla mnie
akceptowalne jako koszt "zachcianki" :) niemal 500zł za zasilacz, do tego
kilkaset zł za akumulatory - i potem dopiero to ubrać w PoE.

A ja po prostu chcę zasilić jednego biednego APka :)

Jacek Osiecki snipped-for-privacy@ceti.pl GG:3828944

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

To tylko przykład, że takie zasilacze są produkowane i do kupienia od
ręki. To raczej produkt dla profesjonalistów - ze względu na cenę,
sposób zabudowy i parametry.

Podaj proszę ile potrzebujesz prądu i jaka ma być pojemność
akumulatorów, to coś rozsądnego dobiorę.

Pozdrawiam,
Michał

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

No raczej tak ;)

Tak jak pisałem - najdłuższy pad zasilania nie trwał dłużej niż 2 godziny...
A do zasilenia przez PoE jest jeden marny Linksys WRT-54GL, który ma
zasilacz 12V1A a zadowala się pewnie czymś w okolicach 400mA :)
Owszem, przy okazji chcę zasilić też inne komponenty (komputerek Alix.1C,
modem UPC, switch) - wszystkie na 12V i coś ok. 400mA, no i już bezpośrednio
a nie przez PoE.

Chyba w najbliższym czasie spróbuję zasilić tego linksysa standardowym
zasilaczem 12V za pośrednictwem tej skrętki - to chyba będzie
najrozsądniejszy test... Wstyd że o tym wcześniej nie pomyślałem :)

Jacek Osiecki snipped-for-privacy@ceti.pl GG:3828944

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Jeśli w piwnicy masz już modem UPC, to jak on jest teraz zasilany?

yabba

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Normalnie, zasilacz 220V->12V/1A. A chcę go zasilać z zasilacza buforowego,
by nie być odciętym od świata przez głupi pad zasilania :)

Jacek Osiecki snipped-for-privacy@ceti.pl GG:3828944

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

Najprostsze rozwiązanie to postawienie w piwnicy UPS-a. Pobór nie powinien
przekroczyć 50W. Możesz kupic nowy lub uzywany.
Np. taki powinien podtrzymać router i modem przez ponad 3 godziny:
http://fideltronik-inigo.pl/index/?id=f033ab37c30201f73f142449d037028d

Koszt w okolicach 500 zł.

Jeśli upierasz się na zasilanie urządzeń z domu po skrętce napięciem 40V, to
proponuję na końcach skrętki dać adaptery PoE:
http://sklep.delta.poznan.pl/adapter-poe-uni-2-do-zasilania-po-skretce_c479_p3914.html

W domu zasilić je z:
http://www.dipol.com.pl/zasilacz_zk-40-6_30v-1a_z_transformatorem_220v-24v_M1829.htm

A w piwnicy 12 V uzyskać z:
http://www.dipol.com.pl/stabilizator_do_kamery_sk-40_wejscie_40v_wyjscie_12v_M1831.htm

lub z:

http://www.pulsarsc.com.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1&m2=9&m3=1

yabba

Re: PoE - czy to mi wystarczy?

testowalem niegdys zasilanie AP przez skretke.

im wyzsze napiecie - tym lepiej. 24V to dosc rozsadna wartosc

zabezpieczenie przeciwzwarciowe zasilacza - mus. rowniez bezpiecznik i ew.
mozliwosc jego latwej wymiany i dobrania wartosci. chodzi nie tylko o ryzyko
calkowitego zwarcia, przy zwarciu w skretce gdzies na koncu, bedzie plynal
dosc duzy prad, a mimo to zabezpieczenie przeciwzwarciowe zasilacza moze nie
zadzialac . daje to niewielkie bo niewielkie, ale jednak ryzyko pozaru.
tutaj znow zasada - im wyzsze napiecie instalacji tym lepiej (latwiej wykryc
zwarcie)

po stronie routera - dobrze zlozona (najlepiej kupna) przetwornica DC-DC.
moga byc dwie, i wtedy mozna uzyc dwoch par skretki tak zeby zasilanie
przesylac 'parami' tak jak sygnal (zmniejsza ryzyko zaklocania czegokolwiek
przy uszkodzeniu filtrow przetwornicy dc-dc) .
przetwornica dc-dc ma ~70% sprawnosci (vs 40% sprawnosci zwyklego
stabilizatora) a co za tym idzie mamy ~30% wiecej mocy po stronie routera, i
co za tym idzie przez skretke plynie mniejszy prad - czyli mniejsze straty ,
wiekszy zapas mocy na wypadek wiekszego jej zapotrzebowania przez router.

osobiscie uzytkowalem takich konstrukcji dosc dlugo i bylo ok,