Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Im wyższy prąd obciążenia, tym pojemność akumulatora mniejsza.
Im wyższy prąd obciążenia tym napięcie na akumulatorze mniejsze, szczególnie
rozładowanego.

Zakładając _jakiś_ akumulator: 200Ah dla 100A da nam np: 50Ah
Rozładowanie do napięcia dowolnego. Więc wyjdzie z 30min.

--
Desoft

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

 Dzieki za zainteresowanie i szacunek czasu. A szacunek dla Ciebie to tez.
 W zasadzie przez pomylke zapodalem to samo pytanie u samochodziarzy i o dziwo
dostalem bardzo "nadziejna" wiadomosc. Od sebastiana.

Cytuje Jego zapis:

W siłowniach telekomunikacyjnych, które obsługuję, 92Ah-owe AGM-y pracują
nominalnie z prądem 100A całymi godzinami. Bez żadnego chłodzenia.
Myślę, że i mniejsze pojemności dadzą radę zwłaszcza jeśli nie musi to być
gwarantowane zasilanie wg. norm, z zapasem.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Nie mam jeszcze pojecia co to sa te AGM-y ale zapewne Sebastian, ktory jawi
sie jako rasowy samochodziarz, dla ktorego nie ma on zadnych tajemnic (ma
swoje forum) a jeszcze doglada silowni nam to zapoda.
 Pzdr.
Tornad

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Nie pracuja. 100A wyczerpie 92Ah w niecala godzine, na dluzej nie
ma prawa starczyc.
Podejrzewam ze ma ich tyle ze prad na sztuke jest znacznie
mniejszy.

Przy wiekszym pradzie wchodzi zjawisko ... Peukerta czy jakos
podobnie, i efektywna pojemnosc akumulatora znacznie spada.

A w wiki w google wpisales ?
W samochodach rzadko uzywane - niepotrzebnie za drogie.

J.

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Sluze.
Oto tekst, ktory zamiescilem na "samochodach gdzie szybko i sprawnie dostalem
niezbedna informacje bez grzebania po necie.

Dzieki, znalazlem,  tysiac zl. sztuka. Mozebyc.

 Dla Wszystkich ciekawych odpowiedz "na co mi to".

 Ja "chwilowo", od 20 lat siedze w Hameryce, ktora oprocz wszystkich
disasterow slynie z najwiekszej ilosci tornad.
Siedzac kiedys za kominem (taka mialem robote). sp...m z dachu bo szlo cos w
rodzaju tornada. Na szczescie przeszlo bokiem. Tylko galaz przebila mi szybe w
aucie stojacym w cieniu drzew.
 Wiec wymyslilem tornadochron.
I do tego celu mi ten solenoid jest potrzebny.
 Oczywiscie nie jest to zrozumiale wprost, bo o tym w szkolach nie ucza, wiec
najpierw ogladnalem kilkadziesiat tornad i przeczytalem kilkadzisiat artykulow
z tym zwiazanych i twierdze, ze tornado jest forma wyladowania elektrycznego
zachodzacego miedzy dodatnio naladowana chmura burzowa a ziemia, w ktorym
czastki zjonizowanej pary wodnej (ladunki odatnie) lzejsze od powietrza,
poruszaja sie w kierunku powierzchni ziemi pod wplywem gradientu pola
elektrycznego.
I tu nowosc, ktora tez sam zauwazylem, mianowicie to, ze te czastki poruszaja
sie przeciez w Ziemskim Polu Magnetycznym (ZMP). A wiadomo, Lorentz na te
okolicznosc  sformulowal prosty wzor, ze jak czastka naladowana elektrycznie
porusza sie w polu magnetycznym to dziala na nie sila Lorentza prostopadla do
kierunku jej ruchu i do pola magnetycznego. Na polkuli polnocnej zatem ruch
czastki bedzie odchylany patrzac z gory w lewo a na poludniowej w prawo, co
jest zgodne z obserwacjaminie tylko tornad ale rowniez tych poteznych wirow
atmosferycznych znanych pod nazwami huragan, cyklon i tajfun.
 Poniewaz linie sil ZMP sa nachylone do powierzchni ziemi pod pewnym katem,
ruch czastki jest srubowy.
 Przyjmujac powyzsza hipoteze za poprawna, bede probowal lokalnie odwrocic
kierunek ZMP, tworzac nad chronionym obszarem polkule pola magnetycznego
skierowanego odwrotnie do ziemskiego; licze na to, ze tornado sie nad nim
rozproszy a o ile nie to przynajmniej obszar ten ominie bokiem.
To co napisalem; solenoid bedzie jednostka 50 kW dla najslabszych tornad w
skali Fujita 1. Dla wiekszych 2, 3 i 4 ilosc takich jednostek nalezy
proporcjonalnie zwiekszyc.
Solenoid bedzie zbudowany jako zakopany plytko pod ziemia, jego cewka wlaczana
recznie lub automatycznie do baterii akumulatorow, bo nadchodzace tornado
swoim zwyczajem wczesniej prad wylacza. A generatory spalinowe bywaja zawodne.
 I do tego mi sa potrzebne akumulatory dajace te minimum 100 A jako zasilanie
tego tornadochronu. Wbrew pozorom odwrocenie ZMP w tylko kole 100 metrowym
wymaga duzych mocy.
 Koszt takiej instalacji (jednostki) bedzie taki sobie, szacuje na okolo 50
tys. dolarow. I licze na to, ze jakis "oszolom" z kasa sie na to zalapie.
Hipotetyczny klient, majacy rezydencje warta milion, chyba tych paredziesiat
patykow czy nawet wiecej na opasanie swej rezydencji drutami pod plotem, nie
pozaluje.

 Ufam, ze chociaz w czesci zaspokoilem ciekawosc Szanownych Grupowiczow.

Pzdr.
Tornad

Re: Akumulator na obciazenie 100 A
[ciach duza cewka]

Zakladam ze calosc bedzie pracowala na stalym napieciu. Czyli "zwykly"
elektro magnes.
W takim przypadku nie jest bardzo istotne co znajduje sie w srodku
cewki.

Czy rozwazales wariant z wieksza iloscia magnesow neodymowych?

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Ale tylko kilka stanow :-)
No dobra, z pomyslem polemizowal nie bede, chcesz imperialistow
doic - popieram :-)

Daj spalinowy - bedzie na co zwalic, ze np klient nie konserwowal
zgodnie z instrukcja :-)

Mozna nadprzewodniki - ale wtedy chlodziarki beda swoje ciagnac :-)

Opatentuj to. A przynjamniej zglos patent - to nie jest takie
drogie, bedziesz powazniej wygladal.

Tylko uwazaj - on potem ma duzo pieniedzy na adwokatow, z torbami
cie pusci :-)

J.

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Dobry pomysl... Najdziwniejsze jest to, ze to w USA usilkowalem opatentowac.
Chyba w 2000 roku jeszcze. I niestety odmowiono mi bez podania powodow. Cos
jak w PRL gdy odmawiano wydania paszportow "z innych waznych wzgledow
spolecznych". Opis tego patentu mam na swojej antycznej stronie
<tornadosolution.com> po angielsku oczywiscie. Jak by to zadzialalo to slad w
United States Patent and Trademark Office chyba zostal.

Bede uwazal. Wlasciwie to oprocz dobrych glupich i takich sobie pomyslow, mam
niewiele. I tak jestem lepszy od np. Tesli, ktory oprocz dlugow nie mial nic.
Dzieki za porade, z ktorej wynika, ze to ma jakis sens. A bardzo sobie opinie
JF cenie.
Pzdr.
Tornad

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Sens w tym widze wylacznie finansowy, ale juz nie chcialem po
proznicy polemizowac.

Zreszta finansowy jest wystarczajacy :-)

J.

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Jeśli opublikowałeś rozwiązanie na stronie www a potem wystąpiłeś o patent
to chyba jest to oczywiste że odmówiono Ci na podstawie previous art...
Rzecz nie jest nowa i warta patentowania jeśli jest już publicznie dostępna.

Jesteś pewny, że nie podano powodów?
Może w 2000 roku Twój angielski nie był jeszcze tak dobry ? ;-)
Wystaw w sieci tą odmowę, chętnie Ci ją przetłumaczę...

Nie wiem czy nie przeceniasz skuteczności swoich wynalazków...

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

oj, przesadziłeś chłopie. poczytaj kto ma najwięcej patentów na swoim
końcie i co potrafił.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux
[...]

zapomniałeś o jednym małym drobiazgu, który może m.in.  tłumaczyć dlaczemu
odmówiono Ci patentu.
poszukaj i poczytaj o eksperymencie filadelfijskim...
jakiś wojskowy może sie obawiać że próbujesz zrobić podobne urządzenie,
które ujawni (niekoniecznie wprost) ich najgłębsze tajemnice...
jeśli wchodzisz w te klimaty, to może być bardzo niebezpiecznie...

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Eksperyment Filadelfijski to byla sciema, majaca w czasie zimnej wojny
nastraszyc Stalina. Latwo znaleziono "swiadkow" ktorzy widzieli w porcie
dziure w wodzie o ksztalcie kadluba statku...
 To juz o tym oficjalnie pisza wiec nie jest tak zla.
 Patentu mi odmowili ze wzgledu na fakt, ze powazne grona naukowe USA i
praktycznie na calym swiecie prezentuja inna od mojej teorie powstawania
tornad. Jedna z nich jest teoria dywanowa. Najpierw wskutek zimnych wiatrow z
polnocy i cieplych wilgotnych wiejacych z poludnia, powstaje wir poziomy,
ktorego potem jeden koniec unosi sie do gory i tak powstaje tornado... Bzdura
na resorach ale opublikowal ja znany autorytet, wiec tak to lata trwalo.
 Teraz to zmieniona na wiatry geostroficzne, powstajace pod wplywem efektu
Coriolisa. Wiatr ten ma kierunek prawoskretny zatem za nim powstaje
podcisnienie, ktore powoduje powstawanie wiru lewoskretnego...
 Efekty elektryczne, ktore sie widzi i okresla, uwazane sa za efekty wtorne a
nie przyczynowe. Potwierdzeniem mojej tezy jest fakt, ze tam gdzie wierci
tornado nigdy nie ma wyladowan elektrycznych; blyskawic czy piorunow. One
pojawiaja sie w duzych odleglosciach od trab, glownie na wschodniej scianie
chmury burzowej podczas gdy tornado powstaje glownie pod poludniowo zachodnia
jej czescia.
 Pzdr.
Tornad

Re: Akumulator na obciazenie 100 A
Użytkownik Tornad napisał:

Nie wnikając w mechanizm powstawania tornada (nie znam się i zbytnio
mnie to nie interesuje), zakładając że jest tak jak piszesz, to czy
przypadkiem nie jest tak że "odpalone" tornado żyje potem własnym życiem
i przepływ prądu oraz pole magnetyczne zupełnie go nie rusza? Jeśli tak
to Twój pomysł byłby skuteczny wyłącznie w miejscu i momencie
powstawania tornada.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Niestety dla mnie, w tym co piszesz jest duzo racji. Z tym, ze ufam, ze
tornado, jego lej nie jest stabilny, ono sie tylta i licze na to, ze w czasie
jego trwania w doroslej postaci, jego koncowka dotykajaca ziemi zmieni swoj
tor czyli chroniony teren ominie.  Nad chronionym obiektem czyli wewnatrz
solenoidu, pole magnetyczne, scislej jego skladowa pionowa bedzie skierowana
przeciwnie do ziemskiego a na zewnatrz cewki ziemskie pole magnetyczne bedzie
ta cewka wzmocnione co dodatkowo znusi lej do odchylki.
 Istnieje tez mozliwosc ochrony wiekszej powierzchni przed wiekszymi
tornadami. Wszystko zalezy od tego, czy moja "teoria" czyli hipoteza jest
trafna.
Planuje na obrzezach wiekszych skupisk zabudowan, glownie od strony poludniowo-
zachodniej, budowe systemu silosow z metalizowanymi balonami na uwiezi. Takie
balony wypuszczone przed nadchodzacym tornadem czesciowo rozladuja duzy
potencjal elektryczny zgromadzony w chmurze burzowej. A to on jest glownym
zrodlem energii, ktora napedza ten specyficzny silnik elektryczny. To
przedsiewziecie jest jednak o wiele drozsze w budowie i utrzymaniu gotowosci
jako ze hel ma cienki nos i nawet przez matalizowana folie stosunkowo szybko
ucieka. Moze wodor bedzie lepszy, w koncu jak go piorum trzasnie to sie spali
i spokoj.
 Poki co chce udowodnic czy wykazac to co napisalem i jesli sie to w praktyce
potwierdzi to zapewne i ochrona balonami z drutami znajdzie chetnych do
zastosowania.
 Pzdr.
Tornad

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Weź tylko pod uwagę pewien fakt historyczny, kiedy to Brytyjczycy stosowali
zapory z balonów z drutami do ochrony przed V2. Kiedyś podczas burzy taki
balon wyrwał się z szyku i wlekąc drut po ziemi zwarł napowietrzną linię
energetyczną. Nie pamiętam szczegółów, ale straty spowodowane przestojem
były dosyć wysokie.
Balon na uwięzi podczas silnego wiatru w terenie zabudowanym też może
narobić niezłego bigosu, nawet natury czysto mechanicznej i warto to mieć na
uwadze.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

Sluszna uwaga. Mam nadzieje, ze te moje druty beda bardzo cienkie i nikomu
krzywdy nie zrobia. A nawet jakby jakies nieprzewidziane straty byly to one
beda bapewno znacznie mniejsze od tych, ktore czynia tornada. Ostatnie, ktore
pare dni temu przeszly przez poludniowe stany USA zabily okolo 350 ludzi.
Pzdr.
Tornad

Re: Akumulator na obciazenie 100 A

A nie po prostu rutynowe rozmagnesowywanie kadluba, powiazane moze z
jakims eksperymentem nad zaklocaniem radarow, ktory legenda zamienila
w znikanie ?

I podejrzewam ze eksperyment byl nieudany i statek nawet z ekranu
radaru nie zniknal.

J.

Re: Akumulator na obciążenie 100 A [OT]

[...]

skoro to wielka klapa, to czemu nie zostało to potwierdzone niezależnymi
badaniami?
tak jak było np. w przypadku zimnej fuzji?
czemu milczy się na ten temat?
i czemu nic nie wiemy o radzieckich prĂłbach (na milion procent prĂłbowali
skopiować eksperyment u siebie)

jakbym był odpowiedzialny za utajnianie projektów, to właśnie pomysł z
zastraszaniem Stalina
i udowadnianie, że "to" była tylko ściema, byłoby dobrym scenariuszem...
bo kosmici już się wyeksploatowali...

[ja "wykrywam" takie podejrzane patenty tak, jak ruscy wykrywają
amerykańskie samoloty stealth : po prostu, "tam" jest za cicho...]

Re: Akumulator na obciążenie 100 A [O T]

Ale o czym tu pisać. Wiele ośrodków na świecie jest w stanie uzyskać
silne pole magnetyczne. Jeśli nie zaobserwowano zjawiska "znikania"
małych kilkumilimetrowych obiektów to po co się wypowiadać na temat
znikania statku? I kto miałby to robić. Rząd? Uwierzyłbyś w oficjalne
dementi rządu USA dotyczące prób ze znikaniem okrętu?
Na pokładzie USS Eldridge nie było w 43 roku żadnej fizyki która byłaby
nieznana teraz w świecie naukowym.

"Tam jest cicho" to oznacza tematy którymi podniecają się tylko grupki
paranaukowe bo pozostali uważają to za bzdury?

Re: Akumulator na obciazenie 100 A
Hello Tornad,

1 kwietnia byl już jakiś czas temu...