prosty i tani videorecorder

Ten temat już gdzieś był poruszany, niestety robiłem reinstalacje HD i wcięło mi namiary. Pamiętam, że wideorekorder z możliwością rejestracji do ok. 6 godzin (chyba) pod kontem rejestratora samochodowego chyba, był dostępny w hurcie (niestety nie pamiętam strony internetowej) po jakieś 400zł +vat. Dla detalu można by ponegocjować z jakimś odbiorcą hurtowym. Przeszukaj wątki archiwalne lub w internecie, może coś jednak znajdziesz. Jak coś znajdę to podeślę. Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
greg142

Ja kupiłem na Allegro nowego 80GB z gwarancja na 2 lata za 400zł :)

Reply to
Padre

Moduł nagrywania to tylko ładna przejściówka :) Wszystko jest wyprowadzone na dolnym złączu. Poza tym akcesoria do Archosa nie kupuje sie na Pixmanii tylko tu:

zobacz np. ta ofertę:
Pewnie są jeszcze inne z nagrywaniem bez kłopotu, o ile pamiętam polsko-chiński Irydi Booster miał wejście composite

Reply to
Padre

In the darkest hour on Wed, 25 Feb 2009 17:54:53 +0100, Padre snipped-for-privacy@no.net screamed:

A ja szukam starego, który nie miał blokady wielkości dysków... :D

Reply to
Artur M. Piwko

Marcin pisze:

Ten Pinnacle nagrywa na pendrivy, kompresje wideo ma wysoką więc w przypadku obrazu bardzo ruchomego jakość będzie słaba: np.podczas ruchu ręką w kadrze uwidaczniają się makrobloki.

Reply to
emil

Ciekawi mnie dlaczego to rozwiązanie spotyka się z tak małym odzewem. Oczywiście jakoś przy 84 min/h jest... bezkonkurencyjna, ale jak rozumiem nie o tym jest wątek :)

pzdr, Gotfryd

Reply to
Gotfryd Smolik news

Artur M. Piwko pisze:

Mój nie miał ale zanim to doczytałem to zaktualizowałem sobie firmware żeby wyświetlał napisy do filmów. Po aktualizacji do najnowszego softu nie dość że napisy nie gasną póki nie pojawia sie następne i obcinane jest ostatnie słowo, spieprzyło sie wygaszanie ekranu - ekran sie zaczernia ale nie gaśnie podświetlenie. Zarejestrowałem się na stronie supportu Archosa to mi odpisali że ponieważ nie kupowałem bezpośrednio u nich, żebym zwrócił go do sprzedawcy a jeśli nie mam już gwarancji to oni maja w dupie że ich soft źle działa i nie można go odinstalować. Na kolejne pytania po prostu już nie odpowiadają bo maja w bazie zaznaczone że mają mnie w dupie. Już nawet nie chce wymieniać dysku ale softu nie da sie downgradować nawet o jedna rewizję wstecz co i tak nie umożliwiło by wymiany dysku. Już ponad rok jak nie poprawili błędów softu. Ostatnie

504 są już po gwarancji więc klienci mogą spadać na drzewo. Podświetlenie jest LED więc o trwałość sie nie martwię ale niepotrzebnie zżera baterie przy słuchaniu muzyki. Sprzedawca oferuje mi wyłącznie zwrot gotówki, to mało interesujące w aspekcie tego że drugie tyle wydałem na akcesoria które by mi zostały. Niemniej z zakupu jestem zadowolony, choćby dla tego że zdjęcia wyświetla błyskawicznie, bez porównania z innymi PMP jakie widziałem no i ze stacja dokującą działa jako host usb pozwalając na kopiowanie i odtwarzanie mediów z zewnętrznego dysku co w warunkach stacjonarnych daje nieograniczoną pojemność.
Reply to
Padre

Marcin pisze:

Raczej powinno:

Ale może wybierz jakiś tańszy router bez WiFi?

Reply to
Adam Dybkowski

Masz wiele sprzecznych ze sobą wymagań. Napisz jakie dokładnie ma być zastosowanie tego urządzenia. Nie jest wykluczone, że popełniasz błąd szukając czegoś o bardzo rozbudowanych możliwościach. Możliwe, że ten sam efekt osiągniesz w inny znacznie prostszy sposób. Nie wiemy czy celem jest rejestrowanie zdarzeń drogowych, czy potrzeba jest np. liczyć jadące z przeciwka samochody, czy może chcesz udokumentować swoją podróż przez jakiś egzotyczny kraj. Do każdego z wymienionych zastosowań jest potrzebne trochę inne rozwiązanie, inna prędkość zapisu, inna trwałość i niezawodność urządzenia itp.

Paweł

Reply to
Paweł

Moim zdaniem spełnienie tych wymagań będzie bardzo trudne. Szczególne przy założeniu "jak najtaniej". Używałem rejestratora w samochodzie i moim zdaniem...

Jeśli urządzenie ma służyć do 'dokumentacji podróży' to jakość obrazu musi być bardzo dobra. Przy takim zastosowaniu nie trzeba stosować 25 fps. Całkowicie wystarczy tylko 1 fps. Zwróć uwagę, że taki materiał z samochodu jest straszne nudny. Ogląda się go zwykle w bardzo dużym przyspieszeniu. Tylko co pewien czas zdarza się jedna klatka przedstawiająca coś interesującego. Zastosowana metoda kompresji powinna więc pozwalać na uzyskanie dobrej jakości stop klatki. Proponuję zredukować wymagania dotyczące prędkości zapisu. Dzięki temu bez problemu na karcie SD zmieści się te 12h zapisu.

Mam też takie trzy uwagi jak będziesz coś robił:

Napisałeś "jak będzie ciągnęło 3A to dramatu nie będzie". Oczywiście w czasie jazdy nie stanowi to problemu. Jednak po wyłączeniu silnika to bardzo dużo. Jeśli zapomnisz o wyłączeniu urządzenia to następnego dnia będziesz mógł szukać nowego akumulatora. Nie możesz też podłączyć urządzenia "po stacyjce", ponieważ urządzenie musi odpowiednio zakończyć plik z obrazem. W praktyce przy tak dużym poborze prądu urządzenie musi mieć funkcjonalność pozwalającą na automatycznie wyłączanie go w bezpieczny sposób.

OSD nie jest dobrym rozwiązaniem. Znacznie lepiej jest dodawać wszystkie informacje bezpośrednio do pliku z obrazem. Większość formatów plików wideo na to pozwala. Dzięki temu wyświetlanie dodatkowych informacji można włączyć w zależności od potrzeby. Tak zapisane dane mogą być automatycznie analizowane a w przypadku pozycji GPS wizualizowane na mapie.

Zwykle dłuższe, które mogą być przedmiotem dokumentacji odbywają się latem. W słoneczne dni temperatura wnętrza samochodu może osiągać nawet

60 st. Tak więc urządzenie musi pozwalać na pracę w takiej temperaturze.

Paweł

Reply to
Paweł

Marcin pisze:

Na przykład taki pierwszy z brzegu Linksys NSLU2:

Nie sprawdzałem, czy jest tańszy od tego Asusa. Ale sądząc z objętości strony wikipedii, jest dokładniej rozczajony.

Reply to
Adam Dybkowski