Prosta czujka ruchu

Mam pewną grupe pomysłów na oszczędzanie. Jeden z nich wymaga abym w
dużej ilości (kilkanaście sztuk) wykonał małe czujniki ruchu.

Mniej więcej takie parametry:
a) zasięg 2-3m
b) zasilanie 3V
c) ogolnie byle jaka powtarzalnośc, ma tylko coś mniej więcej zobaczyć.

Potrzebuje rozrzucić je po domu i wykrywac obecnośc ludzi. Razem z inną
logiką będzie to np. sterowało pompą obiegową CWU i kilkoma innymi
rzeczami.

Teraz: w jakiej technice mogę to zrobić? Zaznaczam że gotoce odpadają
kilku powodów, ale głownie ponieważ pojedynczy czujnik ma wiele
informacji do przekazania i to bezprzewodowo.

Co mogę:
a) wziąśc gotowe czujki i podpiąc sie pod wyjście (drogo)
a) wziąśc gotowe czujki, wybebeszyć i zrobić własną elektronikę (drogo)
b) zrobić samemu czujke PIR (niby gdzie znajdę czujniki?)
c) zrobić jakieś bariery podczerwieni zamiast czujek

Ktoś ma jakiś lepszy pomysł?

Odp: Prosta czujka ruchu
Ale jak usiądziesz w fotelu to czujka przestanie Cię widzieć. Może lepiej
analizować dźwięk?

PC

Re: Odp: Prosta czujka ruchu

Wystarczy że wkryje ruch raz na 2 godziny i to mi w zupełności wystarczy.

Co do analizy dzwieków to obok mnie za chwile bedzie 0.5 roku walenia
młotem pneumatycznym :)

Re: Prosta czujka ruchu

Dalmierze ultradźwiękowe? Jak wykryją zmianę odległości to znaczy, że
coś się ruszało.

Ale może być taniej/prościej kupić atrapy kamer, wybebeszyć i podpiąć
się pod LEDa.

Re: Prosta czujka ruchu

Orientowałem się i wyjdzie pi x drzwi mniej więcej w takiej samej cenie
co gotowe czujki pir.

Sprawdzę, ale chyba cena podobna do czujek.

Re: Prosta czujka ruchu
dużej

Jaki masz budżet?

W zrobieniu własnej czujki najtrudniejsze będzie wykonanie soczewki.

yabba

Re: Prosta czujka ruchu

Mniej niż cena czujki PIR. Zakładamy że za 30zł powinienem kupić jakieś
troche działające badziewie.

Chcę tego uniknąć, obawiam się również pomiaru sygnału z czujnika,
trzeba wykrywac chyba dość małe zmiany.

Re: Prosta czujka ruchu

Za tyle to można kupić w promocji całkiem normalne (przeciętne czujki), a
nie żaden badziew. Obawiam się, że taniej przy produkcji jednostkowej nie
zejdziesz.

trzeba

Może być taki moduł?

http://allegro.pl/pir-czujnik-ruchu-detektor-modul-hc-sr501-arduino-i2711974537.html

yabba

Re: Prosta czujka ruchu

Spotkałem się dawno dawno temu, z czujnikami zbudowanymi na zasadzie
Laserek - nadajnik, fotocośtam-odbiornik, ale czujniki te były montowane
w parach, tak aby można było wykryć, czy ktoś wchodzi do pomieszczenia
czy wychodzi. może to, w połączeniu ze zwykłą czujką ruchu pozwoli Ci
osiągnąć cel

ToMasz

Re: Prosta czujka ruchu
A jakieś bajecznie tanie kamerki? Kiedyś stosowało się te z telefonów
ericssona (dopinane od dołu do telefonu), dało się je kupić po parę
zł/szt albo i taniej, i gadały z byleprockiem chyba po i2c. I do
kompletu mały procek do analizy obrazu - i wykrywania ruchu na obrazie.
W tych 30zł byś się zmiescił może nawet z jakimś małym arm7, to byś nie
tylko ruch rozpoznawał, ale i osoby z imienia :)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Prosta czujka ruchu

Mam czujniki PIR dwupolowe, moge odsprzedac
w cenie od 3,50 w dol.
@gmail.com

mw

Re: Prosta czujka ruchu

Kupiłbym sztukę. Co przed małpą?

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: Prosta czujka ruchu

Odpada, policzyłem że min. 9 sztuk, lepiej 12.

Re: Prosta czujka ruchu

Zainteresuj się airwickiem, tam jest jakaś czujka ruchu, która powoduje
rozpylenie zapachu, gdy wykryje ruch.

Jest taki blog, skierowany wprawdzie do ludzi kompletnie nietechnicznych
(bardzo proste projekty), ale cośtam można wyczytać:

http://majsterkowo.pl/zabezpieczamy-dom-czyli-jak-zrobic-alarm-z-odswiezacza-powietrza/

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: Prosta czujka ruchu
Nie żebym polecał ale wpisz sobie http://dx.com/s/pir+sensor i może coś
dobierzesz (nie sprawdzałem czy jest coś na 3V)
Powyżej 3 szt. jeszcze opuszczą kilka centów tyle że miesiąc poczekasz ;-(
M. M.

Re: Prosta czujka ruchu

Jest za 3,5$:
http://dx.com/p/ir-infrared-motion-detection-sensor-module-dc-5v-20v-139624

Re: Prosta czujka ruchu

Ja ostatnio zastanawiam się, co robić, żeby nie musieć oszczędzać. Ale
kiepsko mi idzie z wdrażaniem pomysłów.

Robbo

Site Timeline