Prośba o pomoc - pilne!!!

Witam, Mam pytanie, w jaki sposób z użyciem procesora AT89C52 wyświetlać obraz na ekranie TV, lub komputera. Program dla tego procka pisze w bascomie 8051. Proszę o szybką odpowiedź.

Z góry dzięki Pozdro Maciek

Reply to
Maciek Bojczuk

Użytkownik "Maciek Bojczuk" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:cj4gjb$bje$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

Zależy jak go obudujesz sprzętowo. Zobacz np. ten wątek:

W EP z r 2000 były dwa projekty rejestratorów Tomasza Gumnego wykorzystujące małe AVR-y do generowania obrazu TV. Dodam, że przy 10MHz zegarze kod był _mocno_ wyżyłowany. Więc mając 89C52 + Bascoma możesz zapomnieć o obrazie TV. Chyba, że uC posłuży Ci tylko do ładowania tekstu do pamięci obrazu a generowaniem sygnału wizji zajmie się układ sprzętowy. Choćby historyczna 6845.

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "Maciek Bojczuk" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:cj4gjb$bje$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Według mnie poszukaj jakiegoś jednoukładowego kontrolera telegazety (tak, aby był dekoder, syntetyzer wideo i pamieć w jednym scalaku). Taka kostka ma wejśćie composite (którego nie wykorzystasz), wyjście RGB + przełączanie które podepniesz wprost do eurozłacza oraz magistralę I2C poprzez którą, z twojego procesorka (nawet w tym Bascomie :) ) zasilisz wewnętrzną pamięć obrazu.

Reply to
william