Program do symulacji działania

Witam

Jestem bardzo poczatkujacym "elektronikiem" który pilnie studiuje cykl "Ośla łączka" :) Mam do Was pytanie. Czy istnieją jakies proste programy pomocne dla takich jak ja? Zastanawiam się , czy istnieje jakis program symulujący działanie układów elektronicznych. Mam na mysli coś w stylu.. rysuje prosty układ a on podaje mi rozne parametry jego pracy np prad, napiecie na poszczegolnych czesciach. Przepraszam jesli pisze malo zrozumiale ale staralem sie jak moglem :)

dziekuje za odpowiedzi

pozdrawiam

Reply to
ntst

ntst napisał(a):

Polecam CrocoClips

ściej się nie da. Pozdrawiam M. Augustyniak

Reply to
Michał Augustyniak

Użytkownik "ntst" :

zainteresuj się wszelkiej maści symulatorami SPICE np. PSpice

Reply to
JR

Użytkownik "ntst" snipped-for-privacy@netlest.net napisał w wiadomości news:eci97s$5cc$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Od wielu lat używam PSpice (darmowa wersja studencka ograniczona chyba do 50 węzłów). Na pewno jest w sieci (nie szukałem, bo dostałem na jakichś targach na CD). Niektóre firmy produkujące scalaki zaczęły ostatnimi laty udostępniać takie symulatory (wersje bez ograniczeń) na swoich stronach wraz z bibliotekami swoich produktów. Na pewno jest coś u Lineara, albo Nationala (nie jestem pewien u którego). Niedawno chyba TI kupił program "Tina" i też udostępnił. Pewnie jest tego więcej, ale się nie orientuję, bo mi wystarcza PSpice. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Na początek polecam program electronics workbench. Możesz go ściągnąć ze strony:

. Jest on na prawdę łatwy i intuicyjny w użyciu. Następnie jak najszybciej przesiądź się na jakiegoś spice'a.

PS. tutaj masz jakiś przykładowy tutorial do EWB:

ThomasN

ThomasN napisał(a):

Tylko uważaj bo ten program lubi podawać dziwne wyniki niemające nic wspólnego z rzeczywistością.

Pozdrawiam MD

Reply to
Maksymilian Dutka

Niestety masz racje, ale mimo tego uważam, że program do prostych zastosowań jest wystarczający. Jest też nowsza wersja EWB: Multisim 9 - może ona nie posiada tych błędów.

Pozdrawiam ThomasN

Reply to
ThomasN

POTWIERDZAM