Problem z SIM900 , komenda ATD

Witam wszystkich Problem wygląda następująco: wysyłam komende ATD.... do modułu i ten zestawia połączenie z wybranym numerem, w telefonie, ktorego numer wybralem, odbieram rozmowe , modul SIM to rozpoznaje i rozlacza ja komenda ATH . Do tej pory wszystko dzieje sie jak należy. Problem pojawia się przy kolejnym połączeniu, po kolejnym wydaniu komendy ATD.... moduł się zawiesza i na jakąkolwiek komendę nie odpowiada lub odpowiada "ERROR", pomga dopiero reset sprzętowy. Czy ktoś może miał już takie doświadczenia z tym modułem? Każda rada mile widziana :)

Pozdrawiam Norbert

Reply to
non

Dnia Sun, 29 May 2011 02:47:09 -0700 (PDT), non napisał(a):

Z0

Reply to
Jacek

Probowałeś po rozłączeniu ATZ?

Nie próbowałem, ale spróbowałem właśnie przed chwilą - niestety nie działa nadal, tzn. przy drugim połączeniu wisi. Przed pierwszym połączeniem dałem AT&W a po rozłączeniu ATZ i nic.... Z rozpędu, wiedziony tym tropem , spróbowałem nawet AT&F i dalej nic. Co ciekawe, wczoraj, w akcie desperacji wstawiłem przed próbą połączenia AT+CCALR? i po tym zaczął łączyć prawidłowo za każdym razem. Działał tak parę godzin, niestety do momentu kiedy postanowiłem na sztywno mu ustawić baud rate, po tej operacji znowu łączy tylko za pierwszym razem i zmiana baud rate z powrotem na "auto" też nic nie pomogła - cuda jakieś się dzieją :) Dodam że polecenie odbiera prawidłowo, bo widzę echo które odsyła.

Pozdrawiam Norbert

Reply to
non

Już było.

Sprawdzałem, napięcie stabilne, zresztą zasilanie zrobione zgodnie z ich zaleceniami na LM2596. Firmware mam: 1137B07SIM900M64_ST, więc chyba całkiem nowy.

Pozdrawiam Norbert

Reply to
non

To, że użyłeś zalecanego kontrolera nie zapewnia stabilności pracy - ta zależy również od pozostałych elementów, ich poprawnego (lub nie) ułożenia na płytce oraz włąściwym prowadzeniem ścieżek o właściwej szerokości. To jest 150kHz i sporo ponad 3A w impulsach.

Doskonale to rozumiem, tzn. że użycie tego układu o niczym do końca nie przesądza, w związku z tym dokładnie sie przyjrzałem napieciu zasilajacemu podczas prób łączenia, nic niepokojącego nie zobaczyłem.Sam SIM zasilany ścieżką grubości ponad 3mm i długości ok 3cm, przy samych wyprowadzaniach zasilania modułu tantal 470uF + 100nF.

Pozdrawiam Norbert

Reply to
non

Aby ostatecznie wykluczyć kwestię zasilania dałem, bezposrednio na tantala przy zasilaniu SIM-a , 4.2V ze stacjonarnego zasilacza, na którym nawet 10A nie robi wiekszego wrażenia .Niestety nadal nic to nie zmienilo.... drugie polecenie ATD zawiesza moduł, a w zasadzie to nie do końca zawiesza bo SIM odpowiada na cokolwiek: "ERROR" - czyli sobie żyje, ale wlasnym zyciem :)

Reply to
non
Reply to
Marcin Wasilewski

Właśnie ze dwie godziny temu spróbowałem.Wcześniej miałem Play-a a obecnie włożyłem Ere, no i działa :) , chociaż nie do końca - w wiekszości przypadków łączy się prawidłowo a raz na jakiś czas , natychmiast po otrzymaniu ATD, sam sobie robi reset (widocznie wpadli na ten sam pomysł co ja....jak by co, to reset załatwi wszystko). Przycisnąłem od rana dustrybutorów i delikatnie mi zasugerowali, że z Play-em i Plusem były kłopoty.Mam dostać nowy soft, bo jest już o dwa numery lepszy, zobaczymy co sie zmieni.....

Pozdrawiam Norbert

Reply to
non
Reply to
Marcin Wasilewski

Jak tylko coś będę wiedział to dam znać.Generalnie działa bardzo ładnie, no oczywiscie poza tym dzwonieniem. Od dwóch miesiecy dziala w terenie 200 szt. urządzenia na tym module (wykonuje operacje po otrzymaniu sms-a i przysyla raporty) i nie zdarzyła sie żadna wpadka.Większość z nich chodzi na Play- u.Teraz zlecenidawca zażyczył sobie rozszerzenia funkcjonalności i stąd moje kłopoty.

Pozdrawiam Norbert

Reply to
non

Zgodnie z obietnicą daję znać :) Dostałem od dystrybutora nowy soft (1137B09SIM900M64) oraz odpowiedni flash loader. Dzisiaj załadowałem go do felernego SIM-a i wszystkie problemy przeszły mu "jak reką odjął". Dzwonił przez parę godzin bez przerwy w pętli i ani razu sie nie zawiesił. Problem wygląda na rozwiązany.Dziekuję wszystkim za pomoc.

Reply to
non

W dniu 2011.06.03 21:46, non pisze:

Można spytać kogo i jak przycisnąłeś? Nie zajmowałem się tematem, ale wiem, że u mnie w firmie też mieli (inne) problemy z tym modułem i jakoś wsparcia nie mogli otrzymać od swoich dostawców... Dlatego pytam, skąd Tobie się udało, może coś u nich zamówimy, a potem będziemy ich cisnąć o update?? :D...

Reply to
Konop

Odezwij się na priva, przyślę Ci nowy soft albo dam dokładne namiary na firmę. Jakie problemy Wam sprawiał moduł?

Pozdrawiam Norbert

Reply to
non