problem :jak ustalić natężenie prądu

Mam urzązenie zwane "wiertako-wkrętarką"zasilane baterią akumulatorów o
napięciu 18V.Akumulatory te napędzają silnik ,który wytwarza
maksymalny moment obrotowy 13Nm. No ale akumulatory padają .To urzązenie
można zasilać przez prostownik,
dający na wyjściu 18V ,który można zrobić ,ale nie mam zieleonego pojęcia
jaki jest pobór prądu przy maksymalnym momencie
obrotowym to zanczy 13Nm. Oczywiście można to rozmontować ,podłaczyć miernik
itp.,ale rozmontowanie
 jest dość skomplikowane i wymaga specjalistycznych śrubokrętów, a takie
końcówki widziałem w zestawie za 70 zł, moje pytanie:
czy na podstawie podanych danych można ustakić jaki prąd pobiera to
urządzenie przy maksymalnym momencie obrotowym?
Dodam ,że producent dokładnie postarał się by zadnych innych danych nie
można było odczytać

akohoro

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

Licz się,że spory.
Ja mam mniejszą wiertarko-wkrecarkę na 12V.  Dopiero zasilacz 5A jej
sprostał. Mniejsze, po 2-3 Ampery, "gasiła" bez kozery.

Roman

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

Ja mam taką na 14,4V i praktycznie bez obciązenia przy rozruchu bierze
~ 8A

bhk

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

Widać teraz jak tam akumulatory cierpią, dlaczego "tak szybko od nas
odchodzą"....

Roman

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

Jakie baterie? 18V ile Ah?

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

 nie jestem przekonany co do wiarygodności tych danych ale zanalzłem :

1,2 Ah z tym ,że podawany czas ładowania 2 do 5 godzin ,a pojemność czyli te
1,2 Ah jest
podawana jednakowa dla wszystkich rodzajów czyli dla 12 V dla 14 i dla 18

akohoro

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

I co, aku nie są wymienne? Jak są, to podłączyć przewodami przez
amperomierz.
--
Jacek

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

a widziałeś jak wygląda taka wiertarko-wkrętarka ?,przecież napisałem ,że
taka możliwość
jest ale muszę to wszystko rozmontować ,bez demontarzu jest to nie
możliwe.,chodzi
konkretnie ,o specjalne zatrzaski inaczej mowiąc o sposób podłączania
akumualtor wkrętarki, to jedno
a drugie należy to zmierzyć podczas obciążenia np.: podczas wkręcania
wkrętów ,no
ale zostawmy to ,bo gdyby to było takie proste to nie zadawał bym takich
pytań

akohoro

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

daj linka

Trudno sobie wyobrazić ze nie mozna rozwalić tego padajacego
akumulatora i podlutować przewody do stykow.

z 15 amperów

--
mariusz

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

a prawo łoma znasz?
na wkrętarce masz podane napięcie akumlatorka i moc silniczka, wszystko co
trzeba masz, palcuf 10 tyż więc rachuj!:O)

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

LOL.
Z tych danych to mozesz najwyzej policzyc prad w ustalonym punkcie
pracy przy znamionowych obrotach i obciazeniu, ale nie prad
rozruchu...
Rownania silnika pradu stalego pisalem tu juz cos z 20 razy, nie chce
mi sie przytaczac ich apiat'
Marek

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

 A czytać umiesz ? napisałem wyrażnie jakie dane są podane,gdyby była moc
silnika to nie zadawałbym głupich pytań
jeszcze raz napiszę :

18V
moment obrotowy 13 Nm

akumulator prawdopodobnie 1,2 Ah

i tylle nic więcej

akohoro

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

na upartego to i z samej pojemności akumlatorka można ten prąd oszacować
(mierzysz ile czazu zajmie wkrętarce rozładowanie akumlatorka i masz prąd:O)
pojemność akumlatora, napięcie i moc wkrętarki to są podstawowe parametry
tego badziewia, czy ta twoja to made in china?:O)

Re: problem :jak ustalić natężenie prądu

Oszacuj obroty przy tych 13Nm. Przemnoz
obie liczby, dostaniesz moc.

Tylko, jak tu obok ktos wspominal, podczas
startu i tak potrzeba wiecej (i teraz pytanie,
jak zachowaja sie zasilacz i wkretarka)

bartekltg
...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.

Site Timeline