pompa do pracy ciągłej lub

Szukam pompy do technologicznego procesu jaki montuję...

Znajduje pompy gdzie producent określa tryb pracy pompy na 30 minut "on" i

30 minut "off".

Czy dobrze rozumuję że oznacza to w gruncie rzeczy luźno 50% "wypelnienia" z maksymalnym ciągłym trybem pracy 30 minut?

Czyli po 10 minutach pracy tylko 10 minut pompa musi "odpoczywac"? :-)

Reply to
Pszemol

W dniu 2018-03-07 o 23:07, Pszemol pisze:

Niestety nie zawsze. Jaka to ma być pompa? Niektóre wymagają czasu na rozprężenie ale zgaduję że nie chodzi tutaj o zwykłą pompę do cieczy bo te mogą pracować z 100% wypełnieniem. Najłatwiej u producenta się dowiedzieć ale niekiedy z tym jest też problem ponieważ marketingowcy sami nie wiedzą czym handlują a dział techniczny jest dostępny dopiero po kilku godzinach dyskusji...

Reply to
jacek

W dniu 2018-03-07 o 23:07, Pszemol pisze:

Tajemniczy jesteś bardzo... Najpierw określ warunki pracy, pompowane medium, spadek ciśnienia, przepływ i wymagania niestandardowe (np. hałas). Potem katalog pomp i szukamy. Zwróć uwagę na sposób opisania parametrów pomp: h, czyli wysokość podnoszenia, to wysokość słupa wody, na którą pompa podniesie wodę w pionowej rurze przy zerowym przepływie. Q to przepływ przy zerowych oporach, a więc wartość teoretyczna. Nawet jeśli na wlocie i wylocie są te same ciśnienia, przepływ będzie mniejszy, pompa sama stanowi pewien opór przepływu (analogicznie do SEM i oporu wewnętrznego ogniwa). Na szczęście większość producentów podaje wykresy.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

Nie tyle tajemniczy co nie chcę Was zanudzać szczegółami niedotyczącymi pytania na temat czasu pracy pompy.

Pytam o jedną konkretną rzecz - przeczytaj proszę ponownie moje pytanie...

Te tematy akurat są dla mnie oczywiste i nie pytam wcale o ciśnienia czy też wysokość podnoszenia.

Reply to
Pszemol

Pompa do transferu cieczy (rozcieńczalnik mineralny) w fabryce, na produkcji mojego urządzenia pomiarowego będąca częścią większego automatu. Pompa jest częścią etapu weryfikującego poprawne zmontowanie i kalibrację mojego urządzenia i transferuje ciecz z jednego pojemnika do drugiego przepychając ją przez bebechy mojego urządzenia :-)

No niestety większość właśnie jest oferowana z restrykcją 30min ON i 30min OFF. Ze względu na używany rodzaj cieszy (palnej) pompa musi być w obudowie anty-wybuchowej, czy jak się to nazywa po naszemu...

Dlatego się pytam tutaj czy ktoś przerabiał podobny problem u siebie.

Reply to
Pszemol

w zasadzie pompa (zależy też jaka) będzie się chłodzić pompowaną cieczą. Problematyczny może być jedynie jej napęd. w wiertarce masz silnik

450wat i dość krótki czas ciągłej pracy. ja mam szlifierkę starszą odemnie, która ma silnik 180W i wielkość 5litrowego zbiornika na wodę. jej silnik kiedys został zablokowany i załączony na dobę. była dość ciepła nic jej się nie stało. reasumując. dowiedz sie czy ciągłej pracy nie przeżyje pompa czy silnik. jeśli pompa, to może zastosuj pompę z samochodu? Druciarstwo? może i tak, ale daje pogląd na cenę. jeśli oferowane Tobie produkty są dużo droższe - zgódź się i płać, albo majstruj pompę z auta z oddzielnym, zdolnym do nieprzerwanej pracy ślinikiem. silnik? Znowu popatrz na auto. alternator ma tyle samo mocy co ręczna wiertarka, ale zdolny jest do ciągłej pracy

ToMasz

Reply to
ToMasz

ślę że będą w stanie porozmawiać z Tobą i podać jakąś ofertę. Nie znam Twoich oczekiwań więc nie podam nic konkretnego jednak są tam pompy w wykonaniu EX i może coś Ci dobiorą...

Reply to
jacek

[..]

Myśle, że to specyfika tego co ma pompować i zapewne chodzi o to aby nie przekroczyła pewnej temperatury krytycznej, gdzie albo zwiększy się ryzyko wycieku czy czegoś w podobnym stylu, albo nawet problemów związanych z kawitacją.

Co do zasady, nie ma oczywiście najmniejszego problemu aby pompy chodziły ciagle.

Reply to
Marcin Debowski

Pompa nie, ale silnik ja napedzajacy oczywiscie juz tak. Jesli kiepsko zrobiony to sie przegrzeje i przepali izolacje. A po co ma byc dobrze zrobiony, jesli ze specyfiki zastosowania tej pompy wynika, ze bedzie pracowac np 5 minut, a potem przerwa.

Ewentualnie silnik w miare dobry, ale ta obudowa utrudnia chlodzenie.

No ale napisałem "co do zasady". Chyba nie wątpisz, że są pompy i to wcale nie jakieś wyszukane, które mogą chodzić ciągle?

Reply to
Marcin Debowski

To bym na pisal, ze co do zasady, to pompa z silnikiem ma jakis przewidziany cykl pracy, i nalezy go przestrzegac :-)

Ja ma chodzic ciagle, to trzeba kupic taka do pracy ciaglej.

Ale Pszemol ma inny problem - czy pompe z dopuszczalnym cyklem

30/30min, mozna uzywac w cyklu 10/10 min.

IMO - prawie na pewno mozna, ale ze tu o grube pieniadze chodzi, to trzeba sie doczytac.

Z tego co zrozumiałem, to on ma problem bo innych (niż cykliczne on/off) do cieczy łatwopalnych znaleźć nie może i głównie dlatego próbuje zrozumieć o co w tych cyklach chodzi.

Reply to
Marcin Debowski