połączenie 2 wyjść stereo w jed no mono

Witam

Gram na instrumencie z dwoma wyjściami stereo (czyli 4 sygnały)

Oto sytuacja:

Wzmacniacz, na którym chcę go użyć ma 1 jack mono.

Teraz gitara, czyli druga strona kabla.

Gitara ma 2 wyjścia stereo (duży jack jak na rys. poniżej w kółku) przy
czym:
1 jack stereo: uziemienie1 - syg1 (piezo z preampem 9V) - syg 2
(magnetyczny przetwornik pasywny).
2 jack stereo: uziemienie2 - syg 3 (pizezo z innym preampem 9V) - syg 4
(magnetyczny pasywny).

I to "zmiksować" do 1 jacka MONO. Myślę o połączeniu typu:
uziom1 z uziom2,
potem osobno syg1 z syg3 (piezo),
i osobno syg2 z syg4.

Można tak?
Równolegle, szeregowo?
Jakie rezystory? Ile? Gdzie?

http://fulara.com/temp/schemat.gif

Producent układu Ghost (tego właśnie z rysunku) przewidział "wetknięcie
wtyczki mono ze wzmacniacza do gniazda stereo gitary". To działa, tu
jest ten sam schemat podłączenia:
strona 386 (acousti-phonic expander):
http://www.warwick.de/catalog/pl_PL /

Mam 2 takie układy, chcę je połączyć w punkcie oznaczony na schemacie
"1/4 stereo switched output jack - STEREO CABLE OR MONO CABLE"

Być może da się to "uprościć" do zmiksowania 2 sygnałów MONO do 1 MONO
(zakładając, jak producent na obrazku - że zmostkujemy kanał lewy i
prawy obu jacków).

Będę wdzięczny za porady, schematy, opinie...
pozdrawiam
Adam Fulara
http://fulara.com /

Re: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono

Przed wielu, wielu laty, pod koniec lat 70-tych, mój kolega
gitarzysta tak miał w gitarze, jak Ty. Dopiero podłączenie
do wzmacniacza za pomocą miksera zadowoliło kolegę.
Czyli każde wyjście z gitary na osobny kanał w mikserze,
tam regulacja poziomu i barwy, i dopiero suma z miksera
doprowadzona do wzmacniacza mono.
No, ale to dawno było... :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono

a orientujesz sie moze, gdzie w polsce można to kupić?

Pozdrawiam
Tomek

Re: po��czenie 2 wyj�� stereo w je dno mono

Przedstawiciele Warwick Distribution.

Ja kupiłem w firmie moresound.pl
Strona im nie działa ale info malpa moresound kropka pl powinno byc
dobrym kontaktem.

Pozdrawiam
Adam

Re: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono

Cześć Adam

Tak się zastanawiałem kto ma takie problemy a tu się okazuje że to sąsiad :)
Propo tematu to chyba najlepszym wyjściem będzie jednak zastosowanie
prostego mixera.
Z tych przetworników sygnał zapewne będzie miał różne poziomy i jakoś trzeba
je wyrównać, a robienie tego na rezystorach lub na potencjometrach nie jest
zbyt eleganckie, choć może na samych potencjometrach coś by się udało zrobic
ale... Według mnie powinieneś to zrobić profesjonalnie ;)
Pozdrawiam.

Gejzer ;)

Re: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono
Przy czym zachodzi zasadnicze pytanie - dlaczego kolega chce w ogóle
miksować sygnał
z różnych przetworników ? IMHO to da dość kiepski efekt (mam wieloletnie
doświadczenie jako realizator studyjny).
Zazwyczaj - albo chodzi o uzyskanie dobrego , klasycznego brzmienia - wtedy
korzysta się jednego, dobrego przetwornika
albo - chodzi o jakiś specyficzny efekty - i wtedy korzysta się albo z
urządzeń w rodzaju rozmaitych "preampów", czy urządzeń efektowych (np. DP4
ENSONIQ) - albo dzisiaj najczęściej z efektów programowych.

A to co kolega chce uzyskać wygląda mi na sięganie prawą ręką do lewego
ucha.
Jeśli nawet już tak - to do tego celu potrzeby jest chociażby najprostrzy
mixer - ale z uwagi jak już słusznie wspomniano na
różne poziomy, różnice fazowe tego samego sygnału przecież itp - efekt
raczej będzie marny.

Re: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono

No tak właśnie jest, jak człowiek szybko pisze :)
Oczywiście "najprostszy" powinno być - przepraszam. czytelników...

Re: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono

Spójrz na prawy górny róg strony Adama - to jakieś cudo z dwoma zestawami
strun, jakby dwie sklejone gitary (nie znam się na tym, pewnie ma jakąś
swoją nazwę). Być może o to chodzi.

--
gof

Tu lepiej widać: http://bdk.brodnica.net/fool-x_trio/slides/P1150033.JPG

--
gof

Re: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono

Tak Adam gra na takim sprzęcie :)

Gejzero.

Re: połšczenie 2 wyjœć stereo w jedno mono

Nie jest jakies na pokaz ? na oko to nie ma szans chwycic gornego
gryfu. Krajewski chyba na podobnym gral (pozowal ?) ale tam rozstaw
byl wiekszy ..

J.

Re: połšczenie 2 wyj�ć stereo w jedno mono

Nie jest na pokaz ;) Można to łatwo sprawdzić na mojej stronie:

pozdrawiam
Adam
http://fulara.com

Re: połšczenie 2 wyj?ć stereo w jedno mono

Ale dajesz rade tam reke wsadzic czy tylko na strunach pelnej dlugosci
grasz na gornym gryfie ?

On sa na te same czestotliwosci nastrojone czy na inne ?

Bo jak na te same to chyba sie to ciekawie zachowuje ?

J.

Re: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono

Nie chcę miksować sam, ten układ miksuje firmowo, prosze spojrzeć na
schemat w GIF w pierwszym poście. Jack jest "mono" (wtedy sygnał jest
zmiksowany) lub "stereo" wtedy jest oddzielny. Producent już sam dał tą
  opcję i tak się robi w gitarach na całym świecie. Problem w tym, że są
2 takie "podwójne" sygnały a nie 1. Tak jakby Piezo z piezo a
magnetyczny z magnetycznym.

pozdrawiam
Adam

Site Timeline