PCB

Już dawno nikt nie poruszał, więc powiedzmy, że ja wrócę do tego
pasjonującego tematu :)

Potrzebuję sobie zamówić jakieś 50 dcm2 płytek.Takie, głównie koło
1dcm2/szt., 2 warstwy, w 80% SMD. Oczywiście metalizacja, opis itp. Taki
średni standard, ale mam obudowy typu TSOP, więc umiarkowanie
precyzyjnie bym chciał. Montaż ręczny jak na razie.

Jak dotąd robiłem w prototypy.com. Niby wszystko OK, nawet nie najgorzej
chyba. Jedyne, co mnie się leciutko nie podobało, to warstwa HAL taka
jakby mało równa na padach , co przy obudowach TSOP to już trochę robi
wrażenie nienajlepsze. Ale może się czepiam. Pewnie złocona byłaby
lepsza, ale nie ten budĹźet :)
Może chemiczne cynowanie jest równiejsze, ale nie chcę, bo się boję że
będzie walka z lutowaniem.

No tak sobie myślę, może wartało by gdzieś indziej spróbować ?
Żeby było lepiej a może i taniej ? I żeby termin był przewidywalny,
bo w prototypy.com to działa bez zarzutu akurat.

Kogo by tu wziąć na celownik ?

Re: PCB

HASL - tego ktos jeszcze uzywa?

Dlaczego? Zlota tam jest tyle ze na cene nie wplywa.

Chemiczne cynowanie - nie znam. Srebro jest OK, ale albo trzeba szybko
polutowac albo pakowac prozniowo.

pcbcart, eurocircuits, jak plytka 'rzadka' i dwustronna to moze Olimex?

Od nich wszystkich laminat przychodzi z kawalkami miedzi pod zielona
farba, dziurkowany i z kawalkami zlota tu i owdzie ;-)

--
Jerry1111

Re: PCB

No, w prototypy.com to wpływa i to bardzo :)
Z 90 zł/dcm robi się 190zł / dcm.

Płytka średnio gęsta myślę. Elementy głównie 1206 ( z pasywne znaczy ).

Re: PCB

Eee...

Jak 1206 to plytka mocno rzadka. Jak 0402 to plytka normalna, jak 0201
to gesta.

1206 to mysmy kiedys w PL sitem robili i wiercili z reki ;-)

--
Jerry1111

Re: PCB

No to rzadka w takim razie :)
Znaczy ja na wczesnym etapie rozwoju technologicznego jeszcze :)

Re: PCB

Jak moc bez znaczenia to sie przestaw odrazu na 0603.
Zaoszczedzisz na plytce, elementach choc RC to i tak margines. Zla strona 0603
to ze tylko jedna sciezke mozna pod nim puscic :(
1206 sa fajne do jednostronnych prostych plytek, no i jak potrzeba jakiegos 1
czy 2W to kilka 1206 bedzie tansze niz jeden 2010.

Re: PCB
Witam,

Prototypy wcale nie są tanie. Mają ceny porównywalne, albo i wyższe np.
od Technoservice (opcja TSka), a jakość wykonania i możliwości
technologiczne duuuĹźo gorsze.

Tanio i akceptowalnie jest np. w Gamie lub Merkarze (ale w tym ostatnim
o dotrzymywaniu terminĂłw nie ma mowy;).

Dykus.

Re: PCB

Technoservice ma jakiś kalkulator online ?

No niestety, termin to podstawa...

Re: PCB
Witam,

Tak, z menu u góry: Złóż zamówienie -> Zamów ofertę specjalną TSka

W Merkarze trzeba po prostu dzwonić i się przypominać, wtedy dotrzymują.
:) Są zamówienia/projekty, gdzie termin produkcji PCB nie jest krytyczny...

Dykus.

Re: PCB

Gama to drukowane.pl? Jeśli tak to jakość słaba. Nadają się co najwyżej
do prototypów lutowanych ręcznie. Soldermaskę kładą na cynę, krzywo
przycinają płytki, czasem ścieżki im się "rozlewają" i takie kwiatki
wysyłają do klienta.

Ja na razie robię płytki w Faldruku. Jakość akceptowalna (tzn. jak na
razie bez wpadek). Nie miałem do tej pory problemu z terminami.
Złocenie, testy elektryczne, szablony do pasty, klisze zlecają firmom
zewnętrznym.

Re: PCB

Niestety muszę potwierdzić...

--
  / / .-. \ \   .----------------------------.
( ( ( o ) ) )  |     Przemysław Korpas      |

Seeed Studio albo ITead Studio. Zamawiałem w obydwu i poza długim czasem
dostarczenia przez pocztę nie mam na co narzekać. Same płytki robią w
ciągu kilku dni, wykończenie albo HASL albo złocone.
Cenowo wychodzi całkiem znośnie: 10 szt płytki 10cm x 10 cm i HASL
kosztuje w Seeed $25. Złocone są o $15 droższe.
Niestety przesyłka kurierska do PL jest dość droga, więc jeśli zależy Ci
na niskich kosztach, będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość.

pzdr.
j.

Re: PCB

W tej chwili to raczej w kraju - termin mam ustalony i lokalnie to w
razie czego łatwiej jest kogoś wziąć za twarz... :)

Re: PCB
To ja się podepnę z pytaniem. Jakiś czas temu zamawiałem płytki w
SOFTCOMie. Wykonanie lux poza jednym szczegółem, którego nie byłem
świadom. Płytki zostały pokryte złotem i ku mojemu zaskoczeniu ręczny
montaż SMD był *dużo* trudniejszy niż w przypadku analogicznych płytek
cynowanych - po prostu mordęga. Okazało się, że to było złocenie
dedykowane pod montaż automatyczny i do ręcznego powinien być inny typ
złocenia.

Czy mógłby któryś z Kolegów rozszerzyć temat? W jaki sposób
wyspecyfikować złocenie odpowiednie do montażu ręcznego? A może dać
sobie z tym spokój i zamówić płytki cynowane?

Pozdrawiam,
Meloman

Re: PCB

Nie ma takiego podzialu, nie ma lepszej powloki pod wzgledem zwilzania niz
SnPb. Jest za to stara wyeksploatowana kapiel i cena zlota.
Zloto zlotu nierowne, w skrajnych przypadkach <0,1% zlecen, zloto odpada po
dotknieciu pada grotem , w <0,1% zlecen sa problemy z jakimkolwiek pokryciem
zloconego pada lutowiem. Wyciagajac srednia to zloto jest troche gorsze do
lutowania niz SnPb, ale bywa roznie. Np. Au wykonczone na blysk zwilza sie
"prawie" idealnie, "prawie" zadnej roznicy w porownaniu z SnPb.

Tam gdzie nie ma parcia na trwalosc jest chinszczyzna, producenci ktorzy daja
gwarancje 3 czy 5 lat nie zamawiaja w chinach bo nieoplacalne.
Tzn. zamawiaja ale szybciej rezygnuja niz sie decyduja na takie obwody.
 Sprzezenie zwrotne zaczyna dzialac :) U jednych juz w czasie testow, u innych
po roku. Jak produkt koncowy jest z roczna gwarancja to raczej bym polecil
chinskie.

Re: PCB
Polecam

http://www.elpinpcb.com.pl /

lub

www.hatron.pl

Ceny dobre a jakoB6%E6 bardzo dobra !   Zaleta - ceny moBF%na negocjowaE6%
!

Re: PCB

Ktoś się wypowie jeszcze w temacie Hatrona ?
Nie widzę kalkulatora online, a nie mam czasu na długie wyceny...

No ale może rzeczywiście ktoś potwierdzi że są OK ?

Re: PCB
Witam,

W dniu 2012-05-24 12:14, sundayman pisze:

 > Ktoś się wypowie jeszcze w temacie Hatrona ?

Regularnie zamawiamy w Hatronie (głównie 2 i 4 warstwy) i rzeczywiście
jest dobrze. Często soldermaska ma jakby lekkie zacieki, ale to nie
przeszkadza. Zamawiamy z cynowaniem HAL. Możliwości dobre, zwłaszcza jak
za tą cenę.

Zaletą jest to, że zamówienie np. 20 szt. płytek 10x10cm traktują jako
prototyp i nie trzeba dopłacać za uruchomienie produkcji (przy małych
partiach można sobie wprowadzać zmiany w PCB). Ceny zbliżone do
chińczyków. Standardowy termin wykonania to jednak chyba 10 dni
roboczych. W Technoservice jest to chyba 5 dni (TSka, 2 warstwy).

Kalkulatora online rzeczywiście nie ma, a na wycena czasami sporo trwa.
Chyba, że telefon - wtedy jest szybko, zwłaszcza przy standardowych
parametrach, gdzie liczy się w zasadzie tylko powierzchnia :).

Dykus.

Re: PCB

czy cena za prototyp 2szt 10x20cm 2-stronny będzie taka sama jak za 5szt?
W/g cennika na stronie przy druku 2-stronnym cena do 10dm2 jest stała
i wynosi 100euro..
--
pzdr, j.r.

Re: PCB
W dniu czwartek, 24 maja 2012 18:34:24 UTC+2 uBF%ytkownik Dykus napisaB3%:
cie20%

Ale ceny za przygotowanie produkcji (czyli wykonanie klisz/dokumentacji) s=
B1% spore. Czy te ceny ze strony HATRON-a sB1% nadal aktualne?

PytajB1%cy

Site Timeline