Obsługa kart SDHC przez uC który pracował z karta mi SD 512M - Page 3

Re: Obsługa kart SDHC przez uC któr y pracował z kartami SD 512M

No i masz jedną z możliwych implementacji AsyncIO. W kazdym razie
dostepne implementacje SPI do tego się nie nadają, FATy z reszta też.

Może i banalne, ale dośc częste. Muteksy/semafory nie są za friko. W
każdym razie to czy aby na pewno jest to rozwiązanie najlepsze 100%
pewności nie mam i jeszcze to przemyslę.

Re: Obsługa kart SDHC przez uC któr y pracował z kartami SD 512M

Tak sobie pomyslalem, ze skora takie cuda potrzebujesz to nie prosciej
tam wpakowac ciut wiekszy procesor i linuxa? Zestarzejesz sie piszac ten
dedykowany OS, a i pozytku z tego zadnego, bo nie bedzie OS :)

Eee, ja myslalem calkiem banalnie - na czas alokacji blokowac wszystko,
to bedzie operacja typu read-modify-write, jak cos bedzie potrzebowalo
procek to w miedzyczasie sie dopcha. Raptem blokujesz go na pare taktow
zegara.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Obsługa kart SDHC przez uC któr y pracował z kartami SD 512M

W chwilach słabości też tak myślę :P Niestety wsadzenie tam czegoś z MMU
jest deczko za drogie. Chyba ze trafi się jakas para CPU+RAM(8MB) w
cenie <50zl i nie wymagająca 4 warstw na ktorej bangla Linux to z
chęcią. Że też nikt nie produkuje SoC typu CPU z MMU i RAM >4MB :/ (a
może się mylę?)

Jeszcze nie przemyślałem całości pod kątem SD/FAT wiec nic nie jest
ustalone. Docelowo się zobaczy.

Re: Obsługa kart SDHC przez uC któr y pracował z kartami SD 512M

Ale procek, który ma więcej niż 1xSPI to chyba nie jest majątek a odpadł
by ci co najmniej problem multipleksowania SD i LCD. Jeśli do tego
wygospodarujesz trochę pamięci na video ram w procku, to wszystkie wątki
mogą po nim pisać i nie czekać na wysłanie obrazu na fizyczny wyświetlacz.
Nie bardzo rozumiem też czemu unikasz płytek 4-warstwowych. Przy małych
ilościach możesz wsadzić gotowy moduł z prockiem, a przy większych koszt
wykonania płytki 4-warstwowej nie jest aż tak duży.

--
przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

To nie tak do konca, ze ludzie pisza badziewny kod. Pisanie na male
procki ma swoja specyfike, m.in. brak zasobow. Napisanie uniwersalnej
biblioteki jest fajne, ale niekoniecznie optymalne. W efekcie musisz
korzystac np. z wiekszego procka, niz gdybys napisal kod "badziewny" ale
za to krotszy/szybszy i lepiej dostosowany do konkretnej sytuacji.
Inna sprawa, ze ludzie czesto udostepniaja po prostu to co im dziala, w
ich konkretnym zastosowaniu.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Obsługa kart SDHC przez uC któr y pracował z kartami SD 512M

Nie tłumaczy to nijak wewnętrznej potrzeby generowania zmiennych
globalnych i ustawionych na sztywno niby-interfejsów.

Czekaj, bo zaczyna się nastepna bez sensu dyskusja. Ja jestem
zwolennikiem C++ na uC (włacznie z 8-bitowcami) wiec obawiam się ze za
chwile zacznie się jakiś flame. Tak więc EOT.

Re: Obsługa kart SDHC przez uC który pracował z kartami SD 512M

niektóre karty SDHC mają mozliwość pracy w trybie SD
przycinając wtedy swoja pojemnośc do 2G (maksimum jakie obsługuje standard
SD)

Re: Obsługa kart SDHC przez uC który pracował z kartami SD 512M

Oprocz wielu drobnostek, masz jeszcze taka sprawe ze mniejsze karty
moga miec FAT16, a HC to juz FAT32.

http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card#SDHC