Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

była burza, po której napęd SupraMatic z "palca", czyli panelu podnosi się i
opuszcza. Z pilota radiowego tylko podnosi się.
Podejrzewam, że w odbiorniku jest jakiś przerzutnik, który pamięta poprzedni
kierunek ruchu i że go piorun dopadł. Czy ktoś ma może schemat?
Pozdrawiam grupę.

Adam

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

A kto dzisiaj stosuje jakieś przerzutniki.. Założę się że tym wszystkim
jakie jednoukładowy mikroprocesor steruje i leży która noga.
Mam kilka różnej maści atmeli  AVRów w których pojedyncze wyprowadzenia leżą
a reszta procka jako tako normalnie funguje.
Schemat? Hoermana? Wątpię abyś znalazł. Z innej strony to coś słabo masz
zabezpieczone. U mnie jebło w słupa że aż u sąsiada stara skrzynka
bezpiecznikowa ze ściany wypadła. Ja profilaktycznie miałem wszystko
powyłączane z gniazdek prócz esa na którym wiszą mechanizmy bramy i garażu
oraz routery internetu. Router tplink padł, ubiquiti nanostation padł a
chamberlein mechanizmy oba jakby nigdy nic.

Marek

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

Mam zabezpieczone tak, jak zabezpieczona jest sieć i producenci
zabezpieczają.
Układ działał 14 lat więc nie jest źle. A jak są pioruny (nie używam słów
typu "jebło") to żadne zabezpieczenia czasem nie pomagają.
może i nie ma przerzutnika. Jest chyba jakiś PIC.

Pozdrawiam,

Jacek

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

A co cię tak drazni "jebło"? W sobotę w godzinach południowych w TV kątem
ucha usłyszałem "ten kolor jest zajebisty"
Co do sterowników bram, to uważam że odporniejsze są te które mają typowy
zasilacz transformatorowy a nie przetwornicę.
W moich obu siedzą transformatory akurat. Jakimś cudem?... przeżyły
uderzenie pioruna w słup a routery nie.

Marek

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

Powinno byc "jebnęło" ;)

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

10/10
:-)

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

To ze otaczajacy nas syf stacza sie w dol nie oznacza ze
trzeba za nim podazac. Dla mnie uzywanie slowa zaj...y to
dowod na umyslowa ciasnote.

Ktokolwiek, kto uzywa go w przekaziorach powinien odrazu
leciec na pysk.

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

No jak - przeciez to nowe slowo, nowe wartosci, nowe horyzonty :-)

A jakie wyzwanie dla jezykoznawcow - jak opisac znaczenie w slownikach
:-)

Jak bedziesz placil abonament, to bedziesz mogl mowic kto ma wylatywac
z telewizji panstwowej, bo w innych to sie liczy ogladalnosc :-P

J.

P.S. Takie powszechnie znane slowo na pier* ... a pomyslcie z iloma
przedrostkami sie laczy - mozna wp*, wyp*, nap*, odp*, przyp* .... sa
jakies wyjatki ?

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

Znaleźli się nawet obcokrajowcy, którzy potrafili to docenić:

http://buehehe.org/2005-09-26/P_is_for_PREFIX.jpg

Re: Napęd bramy Hörmann - problem p o burzy

Masz fotokomórki?
Jakie jest sterowanie z urządzenia - tak jak z pilota jeden przycisk i
zamknij, stop, otwórz ... czy inaczej?

Mirek.

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy
Dzięki. Po problemie. Wyłączenie i włączenie (reset) pomogło.
Dziękuję wszystkim.

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

A to nie trzeba było od tego zacząć?

Marek

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

Sorry, ale jesteś jak pewien jasnowidz, który wszystko przewidział.
Po fakcie.
Pozdrawiam,
Adam

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

Jak ci zgaśnie samochód na skrzyżowaniu to lecisz na grupę z pytaniem czy
próbujesz jednak odpalić?

Marek

Re: Napęd bramy Hörmann - problem p o burzy

Nie do końca. Teraz nadal nie wiemy co było przyczyną.

Mirek.

Re: Napęd bramy Hörmann - problem p o burzy

Przyczyną "usterki" jest wada konstrukcyjna, urządzenie znalazło się w
nieplanowanym stanie z którego nie mogło samodzielnie wyjść.

Mają racje ci, którzy wyrażają dezaprobatę, że należało urządzenie
zresetować. To przecież "oczywista oczywistość", że zacytuję klasyka.
Czy mamy tu pisać: "włącz zasilanie, upewnij się, że włącznik jest w
pozycji ON ..."?
K.

Re: Napęd bramy Hörmann - problem p o burzy

Ostrożny byłbym w wydawaniu takich wyroków. Przyczyn może być wiele:
sklejone styki kontaktrona (czujnika zamknęcia), to samo z czujnikiem
foto (o ile jest), śmieci w pamięci ram procesora (niekoniecznie wada
konstrukcyjna - np. starzejące się elementy), "zatrzaśnięte" stany
logiczne na wyjściach bramek - itp.

Ale to nie jest usunięcie usterki tylko jej objawów. Jak nie zdarzy się
to nigdy więcej, albo np za rok - to pal licho - można zresetować, ale
jak będzie się tak robiło coraz częściej, raz, dwa razy na tydzień?
Ja bym jednak nie resetował tylko wpadł tam z miernikiem.

Mirek.

Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy

I co - rozkleil sie po wylaczeniu ?

Czyli wada konstrukcyjna, choc od biedy uznam ze po jebnieciu
:-)pioruna stan RAM moze sie zmienic ... ale czy takie urzadzenie nie
powinno miec watchdoga ?
Ktory co prawda tez ma prawo sie zatrzasnac :-)

J.

Re: Napęd bramy Hörmann - problem p o burzy

Różne rzeczy juz widziałem. Nie koniecznie po wyłączeniu ale przy okazji

Jak powysychają elektrolity, radiatory pokryje pierzynka z kurzu,
zasilanie bez uziemienia, przewody do czujników przetarte i dotykają
bramy - to jest wada konstrukcyjna?

Jak dla mnie to jest starzenie się elementów plus ewentualnie błędy przy
instalacji i brak konserwacji.

Mirek.

Site Timeline