multimetr 600 zł

Witam. Szukam jakiegoś multimetru uniwersalnego. W tej chwili mam jakieś marketowe cudo za 20 zł i podróbkę podróbki najtańszego uni-t za niecałe

100 zł.

Zastanawiam się nad popularnym Sanwa PC5000A lub na przykład Brymen BM857S. Myślałem też o Brymenie 235 z eevblog.

Poradzicie coś? Niestety kompletnie nie potrafie powiedzieć do jakich to ma być zastosowań. Ogólnie to nie robię nic konkretnego tylko bawię się różnymi pierdołami. Tu kupie jakiś moduł czujnika do arduino, tu porobię jakieś charakterystyki tranzystora. Teraz na przykład bawię się jakimś przetwornikiem A/C 16 bit i chciałbym mieć możliwość oceny jak skakanie wyniku ma się do zmian rzeczywistego napięcia. Ale ogólnie potrzebuje miernika niekoniecznie rewelacyjnie dokładnego (i tak nie będę dbał o kalibrację) tylkomuszę mieć pewność, że miernik nie pokazuje kompletnych głupot. Jak napięcie mi płynie to muszę wiedzieć, że to wina mojego układu a nie miernika. Jak na stabilizatorze jest 4,8 zamiast 5 to chciałbym mieć pewność, że to gówniany stabilizator a nie gówniany miernik.

Te 600-700 to nie jest dla mnie jakaś zabójcza kwota więc raczej nie biorę pod uwagę opcji "kup uni-t za 120, to ci wystarczy". Chcę się pobawić troszkę lepszym sprzętem.

Reply to
ww

i wlasnie dlatego ze chcesz sie pobawic to powinienes wziac unit czy cos w ten deseń. Ja sobie do takiego dlubania wzialem 3 czy 4 unity, z czego jeden uniwersalny z m.in. pomiarem pojemności, inny z indukcyjnością i jeszcze zwykłe proste z podświetleniem.

Masz wtedy w kwocie niższej niż twój budżet, w zasadzie wszystko co może ci się przydać.

Reply to
sirapacz

W dniu poniedziałek, 5 grudnia 2016 08:55:53 UTC+1 użytkownik ww napisał:

========

Spotyka się 2-ch nowobogackich ruskich, obaj mają takie same krawaty. Ty Sasza, gdzieś kupił ten krawat? A tutaj niedaleko, za 1000$. Echch Ty durak, dwie ulice dalej ja kupiłem za 2000$.

Reply to
stchebel

W dniu poniedziałek, 5 grudnia 2016 11:13:45 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Widać, że nie miałeś nigdy w łapie porządnego miernika.

L.

Reply to
Lisciasty

Użytkownik "ww" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:o236fp$n4j$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Nie sprzęt czyni fachowca.

Reply to
Desoft

Desoft pisze:

Fachowcy czynią sprzęt. Od tego jest ta grupa.

Jarek

ww pisze tak:

Stary Metex 4650 to pokaże a wzorcem do kalibracji może być 7805 Motoroli. Daje 5.01v

Oscyloskop już masz? Ja bym dołożył i kupił oscyloskop.

Reply to
PiteR

W dniu 2016-12-05 o 17:01, PiteR pisze:

0.2% dla 4,5 cyfrowego miernika?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-12-05 o 12:04, Lisciasty pisze:

Ale Ci powiem upolować taki porządny, mimo ceny... to też sztuka. W robocie dostałem APPA 72 i to ścierwo nie umywa się do staruszka MAXCOM MX-620. Jak mam nim coś mierzyć to mnie już taka jedna bierze.

więc nie tylko cena...

Reply to
Irokez

podpieram pogląd. Ja mam głównie Uni-T i jestem z nich zadowolony. A spłaciły się one już bardzo dużo razy, bo używam ich do pracy a nie do zabawy.

Reply to
sundayman

Z drobiem czy bez ?

Reply to
PeJot

Dodam, że kiedy zaczynałem, to było mnie głównie na nie stać. Dziś mogę kupić dowolny właściwie - ale w paroletniej praktyce nie miałem potrzeby mierzyć nic z kosmiczną dokładnością (robię głównie rzeczy cyfrowe, ale i jakieś analogowe przetwarzanie się zdarza).

Gdybym miał konkretną potrzebę, wtedy bym szukał czegoś, co tą potrzebę zaspokoi. A do celów ogólnych - unity są ok :)

Reply to
sundayman

PeJot napisał:

Drób trzymamy na grupie tylko dla jaj.

W dniu 2016-12-05 o 16:26, Desoft pisze:

I jestem tego doskonałym przykładem. Znaczy używam tylko Metexa i Amrela... A fachowiec ze mnie żaden ;)

Reply to
Jawi

W dniu 2016-12-05 o 18:52, sundayman pisze:

Ale ja nie oczekuję żeby to się spłaciło.

Reply to
ww

W dniu 2016-12-05 o 18:58, sundayman pisze:

Ja mam konkretną potrzebę pobawić się czymś droższym niż uni-t (niż te tanie i popularne).

Reply to
ww

W dniu 2016-12-05 o 16:26, Desoft pisze:

To się dobrze składa bo ja nie aspiruje do miana fachowca.

Reply to
ww

W dniu 2016-12-05 o 17:01, PiteR pisze:

No starego metexa 4650 to chyba już nie kupie.

Mam Rigola DS1054Z.

Reply to
ww

Lepiej kupić gotowca z chin na scalaku AD. Kilka cyfr po przecinku za pare euro.

Reply to
Sebastian Biały

proszzz....

klient życzy, klient ma.