Media Markt dla idiotów? - Page 2

Re: Media Markt dla idiotów?

Witamy w klubie pentaxiarzy :)

--
P. Jankisz
Re: Media Markt dla idiotów?

I teraz żałujesz?

Ja po latach z analogowymi Pentaxami przeskoczyłem na system Canona, bo
w czasach Canona 300D-350D Pentax żadnego sensownego body nie oferował.
Zresztą teraz też nie jest dużo lepiej w budżetowej klasie cenowej. A
zamiast 4 obiektywów (miałem Pentaxowe 28-70/4, 80-200, do tego makro
100 i szeroką Cosinę 20) mam teraz jeden spacerowy 18-200 i wystarczy do
wszystkich zastosowań. ;)

Re: Media Markt dla idiotów?

Jestem amatorem (starczał mi Zenith z jednym obiektywem).
Nie pamiętam symboli. Wybierałem między 3 w okolicy 2000 zł (Nikon z okazji
chyba 90-lecia dawał akurat wtedy jeszcze 340zł rabatu (po wysłaniu danych
osobowych) - wychodziło 1600 z kawałkiem).
O wyborze zadecydowały 3 cechy (tych 2 pierwszych jestem pewien).
1. Zasilanie = paluszki
2. Redukcja drgań w body, a nie w obiektywach (na tamtym etapie przeceniałem
tę cechę)
3. Możliwość współpracy ze starymi obiektywami (nie planowałem, dlatego
podejrzewam, że ten trzeci argument to mogło być coś innego).
Dwa miesiące później było otwarcie nowej galerii i mój aparat dostałbym ze
200 zł taniej. Trochę żałowałem, choć było to już po imprezie z powodu
której kupowałem aparat.

Jakieś pół roku temu w Ceneo, czy Skąpcu trafiłem (dość przypadkowo) na
opinie użytkowników o tych aparatach i wyszło mi, że mój wybór był jak
najbardziej słuszny.
Kilka osób chwaliło szczególnie mechanizm sygnalizacji ostrości podobno
świetnie się sprawdzający ze starymi (niezmechanizowanymi) teleobiektywami,
które sobie za grosze sprawili.
Trochę mi czasem brakuje jasności obiektywu (jest od 4, ale chyba wszystkie
z zoomem tak mają), ale nie skłoniło mnie to jeszcze aby nosić ze sobą
obiektyw z Zenitha.
P.G.

Re: Media Markt dla idiotów?

----
========

Szczerze powiedziawszy to nie wiem co masz na mysli?

Ostanio patrzyłem na TV w Macro. Niektore TV wygladały fajnie na "oko", ale
co ja o nich wiem?
 Mam na mysli to, ze nie znam parametrów jakie powinien miec nowoczesny
odbiornik TV - standarty, kontrasty wejscia, wyjscia itp. Jedno wiem na
pewno TV relatywnie tanieją (mimo podwyzki walut obcych) i potencjalnie maja
coraz lepsze parametry. To bardzo optymistyczne! Tak bardzo, ze bede grał
jak długo sie da na TV kineskopowych jakie posiadam w 3 egzemplarzach. Niech
TV dalej stają sie coraz lepsze i niech stale tanieją. Ja jeszcze sobie
poczekam.

Janusz

Re: Media Markt dla idiotów?

Tu akurat prosto: Olympus E510 + 2 obiektywy w komplecie. Teraz to juz
pewnie bedzie E520 albo i 530 (bo ja wybieralem rok temu).

W UK jest fajny model w Currys i PCWorld - reserve&collect przez
internet. Ceny z reguly troche nizsze niz w sklepie. Wiec sobie
zamawiasz przez neta, wsiadasz w samochod, jedziesz do PCWorlda,
bierzesz towar z polki i przy kasie placisz mniej, bo masz rezerwacje z
neta. IMHO dobry model - ceny jak w szopach online, tylko ze nie trzeba
czekac.

--
Jerry1111

Re: Media Markt dla idiotów?

Wymien ich wady. Zalety maja wszystkie aparaty, udany wybor to towar
ktory nie ma istotnych dla ciebie wad :-)

A i tak nie mam ochoty na nieporeczna "lustrzanke" tylko marzy mi sie
maly kompakcik, niekoniecznie rozmiaru mikro, ktory sie bedzie sie
wygodnie obslugiwalo jedna reka, bedzie mial sporego zooma, robil
przyzwoite zdjecia, przyzwoite filmy, mial czula matryce bez wielkich
szumow, malo pradu doil w stanie czuwania, mozliwosc recznej
ingerencji w ustawienia, mial ochrone na wyswietlacz, lampe blyskowa o
kilkumetrowym zasiegu, wspolprace z lampa dodatkowa, zasilanie na 2
paluszki .... no i jak taki znalezc ?

tylko co to ma byc - zwyzka dla idiotow ? Czy promocja smartfonow -
pojedz, wybierz towar, zarezerwuj znizke jeszcze ze sklepu ..

Skonczy sie tak ze albo tradycyjne sklepy zgina, albo taki MM
zamowi specjalny model E531, a ty sie bedziesz zastanawial -
lepszy E531, E532, czy moze tanszy E530 z internetowego sklepu ?

J.

Re: Media Markt dla idiotów?

Szum przy ISO1600 i nie robi filmow. Poza tym jest niewielki, lezy w
reku, lekki i podoba mi sie ;-)

Juz tak jest - ciezko laptopy porownac, bo co sklep to inny model.

--
Jerry1111

Re: Media Markt dla idiotów?

"Nikon robi najlepsze aparaty na swiecie....., a Canon zdjecia."
Podobno Canon jako jedyny producent ma wlasne fabryki matryc i nikomu ich
nie odsprzedaje.

Jedna z cech, na które zwróce uwage kupujac kompakcik bedzie
szybkostrzelnosc (fajnie byloby z 5 klatek/s, ale nie wiem, czy takie sa).
Bez tego czasem trudno jest uchwycic odpowiedni moment (np. to
http://www.krzysiek.galka.pl/Foto/foto_33.jpgwolalbym miec ciut
wczesniejsze (gdy caly dziób pod woda)).

Dosc dokladne opisy aparatów mozna znalezc tutaj:
http://www.dpreview.com /
P.G.

Re: Media Markt dla idiotów?

niestety tak jest.
3k to moze duzo dla przecietnego polaka, ale dla producenta i typowego
konsumenta sprzetu w europie to jest to sprzet raczej klasy 'smieciowej' i
w takiej samej 'klasie' - jest on sprzedawany.
oczywiscie reklama czesto huczy i grzmi jaki to nie szczyt techniki i
najwyzsza klasa, a obsluga i serwis jaka swiatowa, ale nie dajmy sie
zmanipulowac reklamie...

czasem mozna cos ciekawszego wygrzebac ze smietnikow mysle, poleasingowo,
etc. i placac za to cene tak jak za smieci mozna mysle jakos przezyc bez
niespodzianek - jak sie zepsuje to tracimy 30-100 pln zamiast 3000 i mamy
jeszcze worek ciekawych czesci ;)

btw. sporym atutem jest nasze prawo, jesli gwarant nie wywiazuje sie z umowy
(np. 14 dni na naprawe lub wymiane towaru na nowy) to po prostu jak
najszybciej zadac zwrotu pieniedzy.
trzymanie sie terminow jest dla duzych firm bardzo trudne , a to ze 'naprawa
trwala miesiac' nas nie musi interesowac. jesli sklep sie spoznia, lub jest
podejrzenie watpliwych praktyk - bez wahania przekazywac sprawe
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecznicy/
sa stworzeni po to zeby sprawdzac i umieja nie dac sie wyrolowac ;p

i nie zgodze sie z teza ktora padla nizej ze 'lepszych' sklepow nie ma a
walczyc nie nalezy, jest to mysle znieslawienie tych ktore o klienta dbaja,
i osobiscie nie wypowiadalbym sie w ten sposob na grupie bez na prawde
solidnych podstaw.
minimalna praktyke w tym wzgledzie mam i wiem ze wywiazanie sie z gwarancji
danej nawet na niskiej klasy sprzet to nie jest duzy problem dla sklepu, a
na pewno nizszy niz koszt utraty klientow zwiazany z ew. rozglosem
zwiazanym z takim incydentem.

--

Re: Media Markt dla idiotĂłw?

€696 / £614 - nie powiedzialbym ze to gowno, za to mozesz kupic
telewizor. Naucz sie szanowac pieniadze (zjawisko w Polsce malo obecne,
przynajmniej przed 4-ma laty) a nie mowic ze to gowno.

--
Jerry1111

Re: Media Markt dla idiotĂłw?

umiem szanowac pieniadze, ale zauwaz ze za taka kase dostaniesz co
najwyzej 'produkt' , a juz nie 'serwis'. utrzymanie serwisu przez rok
czasu , nawet w podstawowej opcji typu 'miec gdzie skladowac to co klient
odda' kosztuje , transport - kosztuje. nie mowiac o samej naprawie.

zauwaz ze w tej  klasie cenowej ciezko kupic cos o takiej skali
skomplikowania (i naprawialnosci) jak telewizor cyfrowy z 'dobrym'
serwisem .
taki sam trend obserwuje sie przy produkcji innej masowki typu komorki,
laptopy, itd. sprzet 'uzyj i wyrzuc' .
jesli zepsuje Ci sie komorka ktora ma 3 lata i nawet ma te 3 letnia
gwarancje, to czesto producent jej nie bedzie naprawial, a raczej zaoferuje
ci nowszy model, lub (ustawowo zapewniony) zwrot gotowki.
jesli sie uprzesz na naprawe to dowiesz sie ze serwis praktycznie nie
istnieje...i jedyne do czego masz tak na prawde prawo to... zwrot gotowki.

i nie mowie ze to malo pieniedzy, za taka sume mozna kupic ~5g zlota ktore
za 10 lat bedzie warte 5-10x tyle co dzisiaj , i ktore nie wymaga
serwisu ;)

mowie ze dla typowego handlarza 'gownem' gowno pozostaje gownem, nawet jesli
zaplacimy za nie pieniadze ktore dla nas wcale gownem nie sa, bo ta kasy
nikt nie inwestuje w gowniany interes reperacji gowien.

wspomnialem rowniez ze nawet niewielkie pieniadze lepiej wychodzi
zainwestowac w telewizor ze zlomu - za te same pieniadze dostanie sie
czesto czesci duzo wiecej warte niz jesli mielibysmy kupowac (i importowac)
te czesci po cenach rynkowych.

nigdzie wiec nie pisze ze to sa male pieniadze, wspominam jedynie o pewnej
wzglednosci 'punktu widzenia' zaleznej od 'punktu siedzenia'.

wzglednosc ta swoja droga moze byc pozytywnie wykorzystana przez
kupujacego - domagajacego sie zwrotu gotowki za produkt - jesli nie zepsul
sie z naszej winy (producent nie moze tego udowodnic) a
producent/sprzedawca twierdzi ze cos jest jeszcze na rynku wart w takim
stanie jaki prezentuje - niech go zabiera i sie z tym bawi. sprzedawca
automatycznie sam wpada tutaj w pulapke swojej argumentacji i tak
jakby 'sam siebie' przekonuje ze towar warto przyjac spowrotem.

sporo zreszta firm bez problemu przyjmuje towar, nawet jesli na tym straci,
bo z _ich_ punktu widzenia jeden zadowolony z reklamacji klient, to 10
potecnjalnych klientow ktorzy towar kupia i wyrzuca go nie doczekujac
trwania nawet polowy gwarancji, albo wlaczajac raz na rok.
i w tej klasie sprzetu sam sprzet duzej wartosci nie prezentuje (z ich
punktu widzenia).

--

Re: Media Markt dla idiotĂłw?

A to widocznie po innych sklepach chodzimy. 32'' przyzwoity telewizor za
to kupisz w tych sklepach, gdzie ja chodze - wiec nie rozumiem problemu
(moze w PL jest tak drogo).

--
Jerry1111

Re: Media Markt dla idiotów?

TAK lcdki w większoœci maja liczniki godzin, od monitorów po TV
np moj samsung ma juz nabite 1440h

Re: Media Markt dla idiotów?

Jak można dojœć do tego menu w monitorze komputerowym Samsunga?
Mam SyncMaster 203B.

Re: Media Markt dla idiotów?

U mnie w CRT LG 17" Flatron w menu Setup zmieniam język chyba na koreański
(jakieœ krzaczki :-) ) i na dole pokazuje się pole CDT: 10706h    :-)

Re: Media Markt dla idiotów?
On Sun, 19 Apr 2009 01:37:01 +0200

Aha, dziaB3%a ;-)

--20%
Pozdrawiam,
Sqeeb

Re: Media Markt dla idiotów?

Nie, gdyby to była prawda a Ty umiałbyœ to udowodnić to mógłbyœ
wzišć firmę do sšdu i wygrać sporš sumkę pieniędzy za oszustwo.

Gdybym mial papiery gwarancyjne w rece z odpowiednimi datami
i numeralmi seryjnymi zgodnymi z numerami na sprzecie to nie ma
sily abym sie dal splawic przez serwis.

Wnioskuje wiec z tego ze gwarancja byc moze nie byla wypelniona
w sklepie, byc moze numery nie byly wpisane lub sprzet zostal
otwarcie sprzedany taniej jako naprawiany lub taki z wystawy.

Re: Media Markt dla idiotów?

=========

Na 100% to bym wiedzial co jest "grane" gdybym to ja kupował.
Opieram sie na tym co ta babka mówiła. Mysle ze TV bylo sprzedane jako nowe.
Pewnie mieli tez rachunek zakupu. Nie wiem czy podbili gwarancje? Jak
spotkam, to spytam.
Nie kazdemu sie chce opłacac biegłych i łazic po sadach latami zwłaszcza
jesli sie ma tylko jedno TV w domu.
W sumie to sklep ma niby prawo sprzedawac modele sprzetu sprzed kilku lat.
Sprawa kupujacego jest, aby sie znac na tym, ktory model jest na TOP-ie.
Ale tez sprzet sprzedawany jako nowy nie powinien byc zuzyty latami pracy.
Co do tej ładnej sumki to przesadzasz. W najgorszym dla nich razie moga
zwrócic forse za telewizor i koszta poniesione przez klienta. Dla nich to
pryszcz. Odszkodowan za TV nie nalezy sie spodziewać.

Re: Media Markt dla idiotów?
  Gdzies czytalem na forum, ze to normalana praktyka tego
Zawesze drażniła mnie ich reklama i przekręcałem jš że to sklep tylko
dla idiotów, i teraz się to potwierdza, nie doœć że majš wyskoie ceny to
na promocjach można się nacišć na stary lub zużyty sprzęt.
A tak swojš drogš to i tak ta facetka miała szczęœcie że padło jej to
jeszcze na gwarancji, bo jakby było póŸniej to by była już całkiem umoczona.
A co do telewizora to wyglšda na to że ten LCD został przegrzany a
dokładnie matryca, a że w œrodku panuje najwyższa temperatura to tam
jako pierwsze padły ciekłe kryształy.

-----
Pozdr
Janusz

Re: Media Markt dla idiotów?

Oczywiscie, ze nie nalezy kupowac w tym sklepie szkalujacym Polakow za
granica.

To jedna sprawa. A druga to taka, ze maja wysrubowane ceny - dzisiaj
ogladalem kamere full HD Panasonic, ktora u nich jest 500(!)zł drozsza
niz w fachowym sklepie.

Poza tym na miejscu twojej znajomej nie dalbym sie wyslac do jakiegos
serwisu. Oni sprzedali sprzet - oni sa *zobowiazani* go przyjac do naprawy.

I gowno mnie obchodzi, kto jest producentem i gdzie jest serwis - niech
oni sie o to martwia.